תוכן שיווקי

לקראת אירוע | CEP – מהירות היא שם המשחק

31/03/2014 16:50

לפני מספר חודשים התרסקה מניית החברה לישראל בבורסת תל אביב ב-99.88% לדקות ספורות וגררה מטה גם את מדד המעו"ף. על פי הערכות, מדובר היה בטעות הקלדה של אחד מחברי הבורסה, שביקש למכור מניות של חברה אחרת והזין מכירה גדולה למניות החברה לישראל. העסקאות אמנם בוטלו לקראת סוף יום המסחר, אולם האירוע המכונן הזכיר לכולנו עד כמה קריטי מימד הזמן בענף הפיננסים.

במציאות בה אנו חיים מידע יכול לאבד מערכו ברגע אחד וההשלכות עשויות להיות הרות אסון. בענף הפיננסים למשל מאבדות חברות אשראי עשרות מיליוני דולרים בשנה בשל עיכובים באיתור הונאות. גם בנקי השקעות בארה"ב שלא פועלים מהר, מסתכנים בהפסדים גדולים. זאת, מכיוון שלמעלה מ-70% מהמסחר בבורסות בארה"ב נעשה כיום בצורה ממוחשבת באמצעות אלגוריתמי מסחר מתוחכמים. כל שיפור של אלפית שנייה בזמני התגובה להזדמנויות קניה או מכירה במסחר או לתנועות חשודות עשוי להיות שקול להכנסות של עשרות מיליוני דולר בשנה עבור בית השקעות. גוף השקעות שלא איתר בזמן הונאה פיננסית שנעשתה דרך המערכות שלו, עשוי להיות חשוף לקנסות עתק מצד הרגלטורים בארה"ב.

חברת Software AG, מובילה עולמית בפיתוח פתרונות לניהול תהליכים עסקיים, אינטגרציה ו-Big Data, מציעה חבילת פתרונות נרחבת לעיבוד מידע מהיר במגזר העסקי. החברה מציעה את Apama, הפלטפורמה המובילה בשוק לעיבוד אירועים מורכבים – Complex Event Processing (CEP). פלטפורמת Apama CEP מאפשרת לארגונים לנתח מידע ממספר מקורות בזמן אמת ולאתר מתאמים בפעילויות עסקיות לטובת מתן מענה מיידי מדויק במסחר אלקטרוני בשווקי הון באיתור הונאות פיננסיות.

ניר אטיאס, מנהל מכירות אזורי, Software AG Israel: "באמצעות APAMA מציעה Software AG רובד נוסף של ניתוח אירועים מורכבים בזמן אמת. אם עד כה הסתפק המגזר העסקי במערכות תומכות החלטה המתבססות על ניתוח Big-Data היסטורי, הרי שהיום אנו מציעים לשוק מערכות שמנתחות מידע במהירות עצומה בזמן אמת ויש להם את היכולות לקבל החלטות בצורה עצמאית. מערכות אלה מנתחות את המידע לפי מגוון הקשרים עסקיים הנוגעים לארגון או כנגד פרופילים מורכבים של משתמשים ומאפשרות להגיב כאשר יש עדיין ערך עסקי למענה.

"מהירות היא שם המשחק. מערכת APAMA בשילוב עם תשתית המסרים  Universal Messaging להפצת מסרים בקצבים גבוהים, אשר תומכת במגוון פרוטוקלי תקשורת, מעבירה את המידע בצורה יעילה ומהירה למגוון טכנולוגיות קצה. נדבך נוסף בפתרון זמן אמת הינו תשתית אחסון מידע מבוססת In-Memory. פתרון Terracotta Big Memory, מאפשר ללקוחותינו לאחזר מידע במהירות גבוהה משמעותית ממערכות אחסון קלאסיות. ארסנל הטכנולוגיות הסופר-מהירות שמציעה Software AG לשוק הוא כלי 'שובר שיוויון' בזירות מסחר במט"ח, גיימינג ובילינג אשר שם אין זמן למצמץ".

אירועים קרובים