לקראת אירוע | גלעד רוטשילד, ראש תחום ARIS בחברת הייעוץ סקר: "ARIS היא הפלטפורמה הטובה ביותר בשוק להשגת מצוינות תפעולית ותהליכית"
ב-2 באפריל ייערך במרכז הכנסים והקונגרסים אווניו שבאיירפורט סיטי, כנס לקוחות של Software AG במסגרתו יוצגו סיפורי הצלחה של לקוחות אשר הטמיעו את פתרונותיה כדי להשיג מובילות עסקית ומצוינות תפעולית.
חברת סקר, שחגגה לאחרונה 50 שנה להיווסדה, הינה מחברות הייעוץ המובילות בישראל ביישום שינויים אסטרטגיים, תוך שיפור מערכות תומכות. תחומי המומחיות העיקריים של החברה הם מערכות מידע, שיפור ביצועים עסקיים, ניהול ושיפור תהליכים עסקיים ופיתוח ארגוני. לחברת "סקר" קיימים Best Practices המכילים תהליכים ממגזרים שונים, מאפשרים דיאלוג איכותי בשפת התהליכים ומלווים את הארגון בכל מחזור חיי הפרויקט. סקר מיישמת מתודולוגיה זו תוך שימוש בפלטפורמה המובילה בעולם לניתוח והנדסת תהליכים, ARIS, מבית Software AG.
גלעד רוטשילד, ראש תחום ARIS בחברת סקר, מה מייחד את פלטפורמת ARIS בהשוואה לשאר הפתרונות הקיימים בשוק?
"ARIS היא פלטפורמה כוללת לניהול מרכזי של הידע הארגוני-תהליכי, ליצירת שפה אחידה המשלבת מתודולוגיית יישום מוכחת ליצירת אמת ארגונית אחת. בנוסף, פלטפורמה זו מאפשרת אינטגרציה בין הגורמים העסקיים לבין מערכות המידע, לניהול פרויקט IT או כל פרויקט שינוי אחר ומתן מענה לדרישות הבקרה והרגולציה. המתודולוגיה של הפתרון מאפשרת ניהול כולל ואינטגרטיבי בכל מחזור החיים של התהליכים בארגון. פלטפורמת ARIS מדורגת כבר שנים רבות ע"י חברות המחקר גרטנר (Gartner) ו-Forrester כפלטפורמה מובילה בתחום ה-BPA (ר"ת Business Process Analysis), תחום ה-EA (ר"ת Enterprise Architecture) ותחום ה-GRC (ר"ת Governance, Risk & Compliance)בנוסף, הפלטפורמה משמשת ככלי ניתוח התהליכים על ידי SAP (כולל אינטגרציה ל-Solution Manager) לאורך כל מחזור חיי פרויקט המחשוב. נקודה נוספת וחשובה לא פחות הנה היכולת ליישם המתודולוגיה – חברת "סקר" המיישמת את המוצר למעלה מעשור בשילוב Software AG מציבות צוות מומחים אשר יודע להוביל את הארגון ליישום התפיסה".
לאילו צרכים עסקיים ארגונים משתמשים בפלטפורמת ARIS?
"ARIS היא הפלטפורמה הטובה ביותר בשוק להשגת מצוינות תפעולית ותהליכית. המערכת משמשת ארגונים למגוון רחב מאוד של צרכים, למשל: ניהול נכסי ידע, אפיון פרויקטי מערכות מידע, שיפור ומדידת תהליכים ושיטות, תמחורי תהליך ניהול סיכונים תפעוליים, הדרכות, נהלים, תקינה ופרויקטי SOX. אחת הבעיות של ארגונים, שלעיתים הם אינם מודעים לה, הינה המאמצים הרבים המושקעים לטובת צורכי תיעוד ובקרת תהליכים – בארגונים ניתן למצוא מסמכים העוסקים בנוהלי עבודה, מסמכים לטובת SOX, ניהול סיכונים ועוד שלכולם מכנה משותף אחד – תהליכים – באמצעות יישום המתודולוגיה והמוצר ניתן לייצר אמת ארגונית אחת מנוהלת, חיה ועדכנית אשר מאפשרת תגובה מהירה לשינויים מצד אחד וחסכון בעלויות מצד שני עקב העובדה כי לא משתכפל מידע שצריך לתחזקו פעמיים".
מהו פרופיל הלקוחות שרכשו עד היום את מערכת ה-ARIS?
"למערכת כבר יש מוניטין מצוין בשוק מזה שנים והיא נרכשה על ידי ארגונים מובילים במשק מכל הסוגים: בנקים, חברות ביטוח, ארגונים ממשלתיים, חברות סלולר, חברות היי-טק, חברות מזון ומשקאות, חברות לוגיסטיות, חברות תרופות. כמות הרישיונות הולכת וגדלה מדי שנה באופן ניכר".
כיצד תומכת ARIS בפרויקטי יישום מערכות מידע?
"ארגוני IT והעומד בראשן (ה- CIO) מבינים היום יותר מתמיד שפרויקט מחשוב אינו פרויקט טכנולוגי אלא פרויקט ארגוני תהליכי בו הטכנולוגיה משמשת כאמצעי לתמיכה בתהליכים. השאלה החשובה ביותר איך מתרגמים את התפיסה לעבודה בשטח. למרות התובנה הזו, לצערנו, פרויקטים רבים מתנהלים בשיטה "המקובלת" בשוק מזה שנים – הסתכלות על מודולי תוכנה ויצירת צוותי עבודה ממוקדי נושא (כגון: רכש, מכירות ועוד). האתגר בפרויקט הנו לשנות את הגישה ולהסתכל על הפרויקט בראיה תהליכית רוחבית ולנהל אותו בהתאם, תוך שימת דגש על ניהול הקשר בין המשתמש העסקי לאנשי מערכות המידע. 'סקר' מביאה לשוק תפיסה חדשנית שמשלבת ידע נצבר מסיוע לעשרות ארגונים במשק וכלים תומכים ומסייעת לארגונים לממש את התפיסה התהליכית תוך שימוש בבסיס הידע התהליכי בכל מחזור חיי הפרויקט. ארגונים שמימשו תפיסה זו לא רק סיימו את הפרויקט במועד ובמסגרת התקציב אלא רמת הבשלות הארגונית בעת העלייה לאוויר והכושר של הארגון להמשיך ולתחזק את המערכת ביום שלאחר העלייה לאוויר תוך הקטנת התלות בספק היו גבוהים באופן ניכר. מימד נוסף שחשוב לציין זו האינטגרציה המובנית בין ARIS לסביבת ה- Solution Manager מבית SAP שמאפשרת תיעוד המקושר ליישום המערכת באופן דינאמי".
אם היית צריך לתת טיפ לארגונים שמטמיעים תפיסת ניהול תהליכים בארגון – מה היה הטיפ?
ללא ספק, המפתח להצלחה לאורך זמן טמון בגיבוש תהליכי משילות (Governance) לבסיס המידע שמוקם שיבטיח תחזוקתו לאורך זמן. רק יישום נכון של תהליכי משילות ושילוב בסיס הידע בתהליכים פנימיים בארגון יבטיחו תחזוקה לאורך זמן של המידע ולא יישום נקודתי לטובת פרויקט ספציפי שלאחריו יהיה "פיל לבן" בדמות בסיס ידע תהליכי".
לפרטים נוספים ניתן לפנות לגלעד רוטשילד, מנהל תחום ARIS בחברת "סקר" בטלפון : 052-6922410 או במייל [email protected]