תוכן שיווקי
פרינט סקרין: מפגש בין עולמות האמנות, העיצוב והטכנולוגיה הדיגיטלית

פסטיבל התרבות דיגיטלית הרביעי בסינמטק חולון

סינמטק חולון עורך זו הפעם הרביעית את פרינט סקרין: מפגש בין עולמות האמנות, העיצוב והטכנולוגיה הדיגיטלית ● נושא הפסטיבל השנה: שיכחה בעולם דיגיטלי ● 30 באפרילעד ה-3 במאי בסינמטק חולון, מתחם המדיטק

09/04/2014 11:39

פסטיבל פרינט סקרין של סינמטק חולון הוא מפגש בין עולמות האמנות, העיצוב והטכנולוגיה הדיגיטלית, המקדם חשיבה יצירתית , קידום יזמות ויצירת שיתופי פעולה ושיח פורה בין תעשיית ההייטק לבין עולמות האמנות והתרבות.

השנה יתמקד הפסטיבל, שיתקיים בין יום השואה לבין יום הזכרון, מיום ד' ה-30 באפריל ועד שבת ה-3 במאי, בשאלות של שיכחה בעולם הדיגיטלי, ביניהן: כיצד הרשת משפיעה על חוויות הזיכרון שלנו? האם יש לנו "יכולת לשכוח וזכות להישכח" בעולם של זיכרון מחשב בלתי מוגבל? באילו אופנים יכול האדם לחמוק מרישום ההיסטוריה הווירטואלית? מה מקומו של החד-פעמי בעולם בו כל אספקט מתועד במאגרי המידע? כיצד מתעצבת חווית האובדן בעידן הרשת והאם הרשת אכן מאפשרת חיי נצח?

הפסטיבל יחקור את שאלות אלו בעזרת תוכנית אירועים חגיגית שכוללת הקרנות של סרטים זוכי פרסים מפסטיבל סאנדנס ו-SXSW, מפגשים, סדנאות והרצאות עם מיטב המומחים מהארץ ומהעולם המשלבים בעבודתם את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר לצד יצירה אמנותית.

כיצד חווית הצפיה בקולנוע תראה בעתיד?
הפסטיבל, הנערך זו השנה הרביעית בסינמטק חולון בוחן כיצד חווית הצפיה בקולנוע תראה בעתיד? בעבר, הפסטיבל קיים הקרנות טוויטר בהן הצופים יכלו להתכתב בזמן הסרט והציוצים שלהם הופיעו לצד הסרט המרכזי על המסך וכמו כן, הקרנות בהן הצופים בחרו לעצמם פסקול אלטרנטיבי לסרט בזמן אמת.

מה מצפה לבאי הפסטיבל השנה?השנה, אורח הפסטיבל אלכסיס קירק מבריטניה יגיע עם הקרנת בכורה של סרטו Many Worlds בו יתחברו צופים לקורא גלי מוח ופעימות לב ותגובותיהם בזמן הסרט ישנו את התפתחות העלילה. כמו כן, בפסטיבל יוקרן הסרט ההולנדי App העוסק באפליקציה המשתלטת והורסת את חייהם של הגיבורים. לפני הסרט יתבקשו הצופים להוריד אפליקציה אשר מסתנכרנת עם הסרט בזמן אמת ומאפשרת לצופה חוויה אינטרקטיבית באמצעות המסך של הסלולרי יחד עם מסך הקולנוע. בנוסף, תתקיים סדנא ליצירת קולנוע תיעודי בעזרת שימוש בכלי טייס בלתי מאויישים (Drones) כמצלמות המיועדת ליוצרי קולנוע חובבים ומקצועיים.

תערוכות ומייצגים
הפסטיבל יציג השנה שתי תערוכות ייחודיות: בראשונה, מוצגים ומיצגים אינטרקטיביים שנבחרו במסלול "ניו מדיה" של הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, העוסקים בשאלות של עיבוד ואיבוד בעידן הדיגיטלי. המוצגים לוקחים אותנו למסע אל הנשכח במרחבים הוירטואליים – וחושפים את התהליכים בהם התיעוד שמקיף אותנו מכל עבר – נאגר, נאסף, מוצג, משתנה ונעלם.

משחקים מרחבי העולם יהיו במוקד התערוכה השנייה, העוסקת בתחושת הדיסאוריינטציה – איבוד תחושת מרחב, זמן או תחושת עצמי. המשחקים המוצגים עוסקים בשבירת חוקים של זמן ומרחב, תעתועי חושים ואתגרי זיכרון, שבירת נרטיב ושבירת חוקים.

אי-כנס בשיתוף יוסי ורדי
בפסטיבל יתקיים זו הפעם השניה "אי-כנס" בשיתוף יוסי ורדי המיועד לאנשי אמנות, עיצוב וטכנולוגיה, בו צפויים להציג עשרות יוצרים את עבודותיהם ולהוביל דיונים בנוגע לקשר בין העולמות. "אי-כנס" יתקיים ביום שישי 2.5, והכניסה ללא תשלום.

"דברים שאיבדנו ברשת" בשיתוף "12 דקות"
"דברים שאיבדנו ברשת" בשיתוף "12 דקות" – ערב הנעילה של הפסטיבל, מוצאי שבת, ה-3 במאי: 6 אנשי תרבות וחברה יסכמו ב-12 דקות כל אחד – מה הלך להם אי פעם לאיבוד בעקבות עידן הרשת? בין המשתתפים: ד"ר כרמל וייסמן, מורן שוב, דפני ליף, נוי אלוש ואחרים.

הפסטיבל מתקיים בסינמטק חולון, מתחם המדיטק, גולדה מאיר 6. ניתן לרכוש כרטיס כולל לכל ימי הפסטיבל במחיר מיוחד ברכישה מוקדמת. לפרטים 03-5021552 או http://www.printscreenfestival.com/

אירועים קרובים