תוכן שיווקי

ניר אלפנדרי, נס טכנולוגיות: "הסבה מוצלחת תקצר משמעותית את ה-Time To Market"

"פרויקט הסבה ממחשבי מיינפריים מיושנים למערכות הקיימות כיום יכול להוביל להוזלה של עשרות אחוזים בהוצאות התפעוליות", אמר אלפנדרי, מנהל חטיבת הפיתוח והאינטגרציה בחברה

09/04/2014 13:37

מאת: אשר כהן

"מודרניזיציה נכונה של מערכות ליבה יכולה לקצר את ה-TTM (ר"ת Time to Market) – זמן ההגעה לשוק, בצורה משמעותית", אמר ניר אלפנדרי, מנהל חטיבת הפיתוח והאינטגרציה בנס טכנולוגיות, בראיון לאנשים ומחשבים.

אלפנדרי דיבר על פרויקטי ההסבה ממחשבי מיינפריים מיושנים למערכות הקיימות כיום – תופעה שעלתה לכותרות בשנים האחרונות יותר ויותר. "פרויקט שכזה יכול להוביל להוזלה של עשרות אחוזים בהוצאות התפעוליות. ולא פחות חשוב להבין שאין מדובר בהחלפת טכנולוגיה אחת באחרת, אלא בשינוי עמוק של התהליכים העסקיים ולעתים גם בשינוי הנדסי", אמר.

לדבריו, הסבה טכנית בלבד יכולה לעתים לחטוא למטרותיה. "היא לא תמיד תשיג את היעדים, ובחלק מהמקרים אף תשאיר את החברה במצב דומה ואפילו רע יותר מבעבר. האתגר האמיתי הוא הבנת המורכבות והתרגום הנכון שלה – לחיסכון במשאבים. לשם כך צריך להגדיר נכון את 'העולם החדש' אליו עוברים בתום ההסבה", אמר. הוא הוסיף כי "מעבר לשדרוג הטכני והורדת העלויות, תהליך הסבה מוצלח מסתיים בשיפור בתהליכים העסקיים. זאת, על ידי גישה ישירה של היחידות העסקיות למערכות התפעוליות, והטמעה כמעט מיידית של צרכים חדשים או דרישות רגולטוריות ישירות לסביבת הייצור".

אלפנדרי מנהל מאות רבות של מומחי פיתוח ואינטגרצייה המעורבים כיום בעשרות פרוייקטי פיתוח. פרויקטים אלו מאפשרים, "מצד אחד, לצאת מסביבה מוגבלת מבחינת מבנה נתונים והמורכבות הישנה שלו, ומצד שני לשחרר את ה-IT מצורות עבודה ארכאיות שהיו נהוגות פעם, תוך מתן אפשרויות ישירות למשתמשים. זאת ועוד שימוש נכון במוצרים מתקדמים מסוג General purpose software לצורך ההסבה, נותן יתרון של מעבר ממודל של Hardware virtualization למודל של Software Virtualization. מודל זה למעשה מעביר את יכולות ה Scalability מחומרה לתוכנה ויוצר יתרון עצום ליחידת הפיתוח או ה-IT".

"כיום", הוא אומר, "נהיה יותר ויותר קשה ללקוחות להוריד עלויות. הכסף הגדול מבחינת מנהלי מערכות מידע הולך לתחזוקה של מערכות קיימות. הם נמצאים במלכוד: הם יושבים על מערכות מיושנות עם זמני תגובה בהתאם, ומצד שני הדרישות הולכות ונעשות אג'יליות יותר – והם לא מצליחים לספק את המענה ליחידות העסקיות. בנוסף, מערכות אלו גורמות להם לשלם יותר על מענה אשר אינו מתאים לצרכי הארגון. דבר המגביל את הארגון מלצעוד קדימה ולהיות יותר תחרותי ושירותי עבור לקוחותיו".

לדברי אלפנדרי, "מבחינת נס, אנחנו עושים תהליכים כאלה עם מספר לקוחות תוך יישום של מוצר חדש בישראל שנותן ערך מוסף אמיתי- אנו גם מוציאים את הארגונים ממערכות מיושנות, להמרה אוטמטית של טכנולוגיות ישנות לכלים בסביבה שלו – וגם התפעול ובניית המוצרים החדשים הוא יותר מהיר וגמיש מבחינת היכולת לתת TTM קצר יותר. אנו רואים בעולם ההסבות, נושא אסטרטגי שאנחנו משקיעים בו הרבה זמן, משאבים ומומחיות".

אירועים קרובים