MongoDB השיקה גרסה חדשה של מנוע ה-NoSQL מתוצרתה

גרסה 2.6 של מסד הנתונים כוללת אפשרות לתכנון ארכיטקטורה מחדש של רכיבים עיקריים ואבטחה ברמת אנטרפרייז

10/04/2014 15:09

MongoDB, ספקית מנוע ה-NoSQL, הכריזה על זמינות כללית של גרסה 2.6, החדשה ביותר מבין הגרסאות של מסד הנתונים.

הגרסה החדשה כוללת רכיבי אבטחה חדשים, שיפור מהירות עיבוד הנתונים ואת רכיב ה-MongoDB Management Service, שמאפשר גיבוי מתמשך ואינקרמנטלי; שחזור נקודה בזמן (Point In Time); וניטור, ויזואליזציה והתראות ביותר מ- 100 פרמטרים. מנויי MongoDB יכולים להתקין את רכיב ה-MMS של המסד באתר שלהם, כפתרון מנוהל מלא בענן. כמו כן תתאפשר מעתה הצלבת אינדקסים, שמקלה על המפתחים להריץ ניתוחי אד-הוק כדי לענות על שאלות עסקיות מתפתחות. הם לא יצטרכו יותר לחזות מראש את כל דרכי הגישה לנתונים, מאחר שכל שאילתה שלהם תוכל להשתמש ביותר מאינדקס אחד לטובת אופטימיזציית ביצועים וסינון מהיר ויעיל יותר.

כמו כן, מוטמע במנוע של המסד רכיב חיפוש טקסט שתומך ב-15 שפות. עד היום השתמשו מהפתחים במנוע Full Text Search חיצוני על מנת לסקור את הנתונים ב-MongoDB. השאלה היא האם כניסתה של MongoDB לתחום מנועי החיפוש תגרום למפתחים לוותר על המנועים בהם כבר התרגלו להשתמש.

אליוט הורוביץ, מייסד משותף ו-CTO של MongoDB, אמר כי "תכונות האוטומציה ל-MMS שאנחנו משיקים במסגרת הגרסה החדשה נמצאות כעת בבחינה אצל משתמשים נבחרים. משתמשים יכולים עתה להקצות, להתקין, לשדרג ולנהל את מערכותיהם דרך ממשק משתמש פשוט, ולתפעל את MongoDB בצורה אמינה יותר וללא מאמץ. כמו כן, שיפרנו את הסקלאביליות במספר תחומים קריטיים והשלמנו שינויים מהותיים לליבה שיאפשרו לנו לשפר מקביליות החל מ-MongoDB 2.8, הוספנו מתכנן שאילתות ותכננו מחדש את פרוטוקול פעילויות הכתיבה. זוהי המהדורה הגדולה ביותר שלנו אי פעם".

מתעניינים ב-NoSQL? מיטב המומחים בתחום, בהם ארתור וייגרס, ארכיטקט פתרונות בכיר ב-MongoDB, יגיעו להרצות ב-DevconTLV Summit של אנשים ומחשבים, שתתקיים ב-5 ביוני בבמלון דן פנורמה בתל אביב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים