יבמ הכריזה על פלטפורמה לבניית ענן בסביבה מאובטחת

מערכת IBM Enterprise Cloud System מסוגלת לתמוך בעומסי עבודה קריטיים ● כמו כן השיקה החברה את פתרון הענן הארגוני Enterprise Cloud System ומודל תמחור לפי צריכה

13/04/2014 15:11

יחד עם עולם המובייל, מיחשוב הענן היה הנושא המרכזי בוועידה של יבמ (IBM) שהסתיימה באחרונה בניו-יורק. החברה השיקה שורה של פתרונות לענן, בכלל זה המערכת הראשונה בתחום שמותאמת לעולם המיינפריים, וכן מודל תמחור חדש.

על פי הענק הכחול, יש למחשבים מבוססי לינוקס (Linux) בארכיטקטורת המיינפריים שלה יתרון על שרתים מבוססי ארכיטקטורת X86 בחסכון בעלויות של עד 55%. כמו כן, הענן שהיא מציעה – פרטי, ציבורי או בן כלאיים – יכול לפעול על עד 6,000 שרתים וירטואליים, כאשר כולם מאובטחים מפני חדירה מבחוץ וכל יישום מופרד מהאחרים.

סטיב מילס, סגן נשיא בכיר ומנהל קבוצת התוכנה והשירותים של יבמ, עונה על השאלה מדוע המייפריים מותאם ביותר, כבר 50 שנה, למיחשוב הארגוני הגלובלי, ומעתה גם לעידן הענן. צילום: פלי הנמר

מערכת IBM Enterprise Cloud System מספקת פלטפורמה משולבת, בסביבת תקנים פתוחים, ללקוחות ולספקי שירותים המעוניינים להקים במהירות סביבת ענן מאובטחת, שמסוגלת לתמוך בעומסי עבודה קריטיים.

פתרון נוסף שהשיקה יבמ הוא מערכת הענן הארגוני שלה, Enterprise Cloud System. המערכת בנויה כבר במפעל, מוגדרת מראש ומצוידת במגוון כלים אוטומטיים לתזמון, ניהול וניטור שירותי ענן, באופן שמאפשר ללקוחות להקים במהירות את הענן הארגוני. יחד עם החומרה ממשפחת System z, מערכות אחסון של יבמ וכלי ניהול ענן, ניתן להקים סביבת תשתית כשירות (IaaS), שמסייעת לארגונים ולספקי שירותי ענן לבדל את עצמם מול התחרות, בכל הנוגע לאיכות השירות ולתמיכה בעומסי עבודה וביישומים קריטיים. על פי החברה, המערכת תאפשר למשתמשים להתמודד עם רבות מהבעיות שמטרידות אותם בכל הנוגע לאבטחת נתונים ולהבטחת זמינות מערכות בעבודה בענן.

תום רוזמיליה, סגן נשיא בכיר ומנהל קבוצת המערכות והטכנלוגיה של יבמ, מציג ענן של החברה בקופסת מיינפריים. צילום: פלי הנמר

כמו כן השיקה יבמ מודל חדש לתמחור שירותים ויכולות מיינפריים, שיאפשר לספקי שירותים לשלם עבור מערכות תשתיות ענן-לינוקס המבוססות על שרתי מיינפרים. זאת, לאורך זמן ועל בסיס הצריכה בפועל של משאבי המערכת, ולא על פי קיבולת העיבוד הכוללת הזמינה במסגרתה.

המיינפריים של יבמ בן 50 ויהיה כאן עוד שנים רבות, מכריז ג'ון קלי, סגן נשיא בכיר ומנהל המחקר ביבמ. צילום: פלי הנמר

מודל התמחור החדש, MSP Utility Pricing לשרתים מרכזיים, מוצע באמצעות זרוע שירותי המימון של יבמ. הוא מנגיש את המיינפריים לספקי שירותים מנוהלים (MSP) ומאפשר להם לרכוש עוצמת עיבוד ותשתיות מיינפריים בתשלום עבור הצריכה בפועל.

מיינפריים בעולמות המוניציפלי והבריאות
יכולות הניתוח האנליטי של שרתי מיינפריים מיושמות גם במסגרת שורת פרויקטים חדשים למחקר ופיתוח, ביניהם כאלה המתמקדים בניהול מערכות עירוניות מורכבות על גבי ענן מבוסס System z. זאת, תוך שילוב נתונים בין מחלקות, גופים ציבוריים, עיריות ורשויות מקומיות.

במקביל, משתפת יבמ פעולה עם חוקרים בתחום שירותי הבריאות, בשני פרויקטים לשיפור וייעול הטיפול בחולי שיגרון, ולטיפול באיידס באפריקה.

מחשבי מיינפריים מותאמי יישומי מוביל מאפשרים הבאת שירותים בנקאיים למיליוני ברחבי אפריקה: הבנקאות החדשה באפריקה בה יש לבנקים מעט מאוד לקוחות מאפשרת העברת כספים למיליוני "שאינם לקוחות הבנק" דרך מכשירי המובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים