מנכ"ל רד-האט: "אין חברה שיש לה את כל התשובות; הפתרון לאתגרי ה-IT טמון בעבודה משותפת"

"זה בדיוק כמו שלא היתה רק חברה אחת שהניעה את המעבר למיחשוב הענן", אמר ג'ים ווייטהרסט, נשיא ומנכ"ל רד-האט, בפתיחת הוועידה השנתית של החברה ● לדבריו, "זה היה תוצאה של עבודה משותפת של הרבה מאוד חברות, קהילות מפתחים ואנשי טכנולוגיה - וכך בדיוק יהיה גם עם שאר האתגרים שבפניהם ניצב ענף ה-IT"

ג'ים ווייטהרסט, מנכ"ל רד-האט. צילום: אור יעקב

"קצב החדשנות שבו העולם נע הוא מסחרר, ומציב בפני כולנו אתגרים גדולים מאוד. אין חברה אחת שיש לה את כל התשובות, ואם יש חברה שאומרת לכם אחרת – תברחו. הפתרון לבעיות של כולנו טמון בעבודה משותפת של התעשייה כולה", כך אמר ג'ים ווייטהרסט, נשיא ומנכ"ל רד-האט (Red Hat). לדבריו, "זה בדיוק כמו שלא היתה רק חברה אחת שהניעה את המעבר למיחשוב הענן. זה היה תוצאה של עבודה משותפת של הרבה מאוד חברות, קהילות מפתחים ואנשי טכנולוגיה. כך בדיוק יהיה גם עם שאר האתגרים שבפניהם ניצב ענף ה-IT".

ווייטהרסט אמר את הדברים אמש (ב'), במליאת הפתיחה של Red Hat Summit 2014 – הוועידה השנתית של החברה, שנערכת השבוע במרכז הכנסים של סן פרנסיסקו, קליפורניה. הכנס, שמתקיים זו הפעם העשירית השנה, משך אליו אלפי לקוחות רד-האט, שותפים עסקיים, אנשי קוד פתוח ועובדי החברה. האירוע, שיינעל ביום ה', יכלול תשעה מרצי מפתח, 12 מושבים טכנולוגיים, חמש מעבדות התנסות, שלושה מפגשי נטוורקינג, תערוכת שותפים ועוד.

בנאום הפתיחה שלו, שנערך שעות ספורות לאחר שהסתיים בישראל סדר הפסח, סיפר ווייטהרסט, כי רוב המנמ"רים שהוא משוחח עמם מעלים את אותה הבעיה: איך משאירים את האורות דולקים ובמקביל מדביקים את הקצב שבה מתפתחת החדשנות? "בטח נתקלתם באותן האנלוגיות שאני נתקלתי בהן: זה כמו להחליף גלגל באוטובוס בזמן נסיעה, או להחליף מנוע סילון במטוס תוך כדי טיסה. אני קצת חנון כשזה מגיע להיסטוריה, ולמרות שחיפשתי וחקרתי, לא הצלחתי למצוא תקדים לאוטובוס שהחליפו בו גלגל תוך כדי נסיעה, או למטוס שהחליפו בו את המנוע תוך כדי טיסה".

אולם, הוסיף, "מאחר ואני מאמין גדול בהפקת לקחים היסטוריים, הצלחתי למצוא אנלוגיה שלדעתי מתאימה יותר למצב שבו נמצא ענף ה-IT היום. תחשבו על תשתיות התחבורה בערים הגדולות: כבישים, צמתים, מדרכות, תחבורה ציבורית, נתיבי אופניים וכדומה. איך האנושות הצליחה להתמודד עם הגידול בעיור ובשיעור האוכלוסין בהיבט תשתיות התחבורה, בזמן שהתשתיות הללו המשיכו לשרת אותנו?".

"אין לנו את כל התשובות ואנחנו לא יכולים לתת לכם הכל, אבל לתעשיה יש התשובות האלה". ווייטהרסט על הבמה בסן פרנסיסקו אמש (ב'). צילום: אור יעקב

"דוגמה רעה לכך היא לונדון", המשיך מנכ"ל ונשיא רד-האט. "ה-2 בספטמבר 1666 היה עוד יום רגיל בעיר, עד ששריפה שהחלה בלילה במאפיה מקומית, התפשטה באגרסיביות ובערה במשך ארבעה ימים, תוך שהיא מכלה את כל מה שעמד בדרכה. בפני אנשי לונדון עמדה הזדמנות נדירה לתכנן מחדש את כל התשתיות העירוניות ולבנות אותן באופן מודרני וחכם יותר. תוך כדי התכנון, הם נתקלו בשורה של בעיות – החל מבעיות משפטיות לגבי בעלות על שטחים ורכוש, דרך בעיות לוגיסטיות ועד בעיות תקציביות".

"בסופו של דבר, החליט המלך צ'רלס השני לבנות מחדש את אותן התשתיות שנשרפו", אמר ווייטהרסט. "כלומר, כל הבעיות והחסרונות שהיו במערך התחבורה של העיר לפני השריפה, יוסיפו להגביל אותה גם לאחר סיום עבודות השחזור הקשות, המתמשכות והיקרות. אני מאוד אוהב את לונדון, אבל התנועה במרכז העיר יכולה להיות סיוט אמיתי. הכל בגלל אותה החלטה שהתקבלה אז, ב-1666, שלא לתכנן מחדש את תשתיות התחבורה ולבנות אותן באופן חכם, נכון ומודרני יותר".

לדבריו, "מנמ"רים רבים מספרים שיש להם רעיונות מבריקים, אבל כל מיני מגבלות בארגון, בעיקר מצד המשתמשים, מונעות מהם ליישם אותם. באופן דומה מאוד למה שקרה בלונדון, הזדמנויות מתפספסות בגלל התנגדויות, מגבלויות וקשיים. עם זאת, לשמר את הקיים – עם כל הליקויים שבו – זה לא הפתרון. לכן, הצוות שלי ואני חיפשנו עיר שעשתה את זה כמו שצריך, כדי להפיק לקחים ולבדוק אם אפשר ליישם את אותם רעיונות גם אצלנו. חיפשנו וחיפשנו ואני חייב לומר לכם שהיה קשה מאוד למצוא עיר כזו. המנצחת היא העיר קופנהגן שבדנמרק. הדנים עשו עבודה לא רעה בכלל בבניית התשתיות והתאמתן לגידול האוכלוסין – הרבה יותר מאשר רוב הערים הגדולות בעולם".

"לשמר את הקיים, עם כל הליקויים שבו, זה לא הפתרון". ג'ים ווייטהרסט, נשיא ומנכ"ל רד-האט. צילום: אור יעקב

ווייטהרסט הציע שתי השערות להצלחתה של דנמרק: "ההשערה הראשונה היא עצם העובדה שדנמרק היא מונרכיה. מנמ"רים תמיד אומרים לי שאם הם היו 'מלכים' בארגון, הם היו עושים כך וכך. אולי זה נכון ואולי לא, אבל בואו נודה בכך: רוב המנמ"רים לא זוכים להיות מלכים. ההשערה השניה היא, שמדובר בעשורים רבים של עבודה קשה ובעיקר של עבודת צוות. הדנים עברו יחד כדי למצוא פתרונות טובים יותר – והם הצליחו. זה בדיוק מה שאני מציע לעשות בתעשיית ה-IT".

"מנקודת מבט תשתיתית, אף אחד מאתנו לא רוצה להיות לונדון ולבנות ארכיטקטורה חדשה שמתבססת על זו הישנה", סיכם ווייטהרסט. "כל ארגון צריך לבנות ארכיטקטורה מתקדמת שתאפשר שינוי מתמשך, ותבטיח למנמ"ר גישה לחדשנות ולטכנולוגיות מתקדמות. אין לנו את כל התשובות ואנחנו לא יכולים לתת לכם הכל, אבל לתעשיה יש התשובות האלה. כולנו עובדים יחד כדי לחבר את כל הרכיבים – רק כך נבין את העולם שבו אנו חיים ואת העולם שאנחנו הולכים אליו. התעשייה כולה תצטרך לעבוד יחד כדי להניע את זה".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לארצות הברית

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים