בעקבות התוצאות העגומות: יבמ תפחית את כמות המניות שהיא קונה בחזרה

ההכנסות של הענק הכחול ירדו ברבעון הראשון של השנה ב-4% והרווח הנקי - ב-21% ● כדי לחזור לדרך המלך, החברה מתכוונת להשקיע בקניית מניות בחזרה עד סוף השנה פחות מ-5.8 מיליארד דולר

יבמ (IBM) הודיעה כי היא מפחיתה את כמות המניות אותן היא קונה בחזרה, בעקבות לחצים שמופעלים על המנכ"לית, ג'יני רומטי, להעלות את ההכנסות. זאת, לאחר שהענק הכחול סגר את הרבעון הראשון של השנה עם ירידות בהכנסות וברווח הנקי.

מהדו"חות שפרסמה החברה עולה כי ההכנסות שלה ירדו ב-3.9% לעומת הרבעון הראשון של 2013 ועמדו על 22.48 מיליארד דולר. הרווח הנקי רשם ירידה בולטת הרבה יותר – של 21.4% – ל-2.38 מיליארד. הרווח הנקי שלה למנייה (על פי GAAP) צנח ב-15.4% ל-2.29 דולר. אחת הסיבות המרכזיות לירידות היא הקיטון בדרישה לשרתים של החברה.

הקניות בחזרה של מניות יבמ כמעט שילשו את עצמן ברבעון האחרון לעומת מקבילו בשנה שעברה והיו הגבוהות ביותר מאז 2007. סוכנות בלומברג (Bloomberg) מסרה כי החברה מתכוונת להשקיע בתחום בשלושת הרבעונים האחרונים של השנה פחות מ-5.8 מיליארד דולר.

רומטי שמרה על מחויבותה ליעדים של יבמ – להשיג השנה רווח נקי למנייה של 18 דולר ובשנה הבאה של 20 דולר – אולם על פי מומחים, אם היא לא תעלה את ההכנסות ותפחית את ההוצאות, היא לא תעמוד ביעדים הללו.

ניקול בלק, אנליסטית בוואלס פרגו (Wells Fargo), אמרה כי "אם רומטי תמשיך כפי שהיה עד עכשיו, התמונה תיראה עגומה. היא לא מראה עלייה אורגנית בהכנסות והיא לא צריכה לקצץ הרבה שומנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים