אמן תטמיע בממר"ם מערכת מידול תהליכים של VNT הישראלית בהיקף מיליוני שקלים

מערכת IlluminIT תבצע בממר"ם תהליכי שו"ב וניטור חכמים שיעקבו באופן מפורט אחרי כלל התהליכים שמבוצעים בכל נקודת זמן באלפי השרתים המותקנים ביחידה

קבוצת אמן תתחיל בקרוב בפרויקט הטמעת מערכת חכמה למידול תהליכים מבצעיים מבית VNT הישראלית בממר"ם, מרכז המחשבים ומערכות המידע של צה"ל – כך נודע לאנשים ומחשבים. היקף הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק מעריכים אותו במיליוני שקלים.

הטמעת המערכת, IlluminIT, מעסיקה 10 אנשים, בהנהלתו של צבי אפל. היא תבצע תהליכי שו"ב וניטור חכמים שיעקבו באופן מפורט אחרי כלל התהליכים שמבוצעים בכל נקודת זמן באלפי השרתים המותקנים בממר"ם. השרתים הללו נוטלים חלק בתהליכים מבצעיים קריטיים ומספקים שירותים שונים ליחידות צה"ל. המערכת מתממשקת למערכת השו"ב של HP ומרחיבה את מגוון הפעולות שלה.

צבי אפל, נציג המשקיעים ב-VNTאמן קיבלה את הפרויקט בעקבות במכרז שערך משרד הביטחון ומטרתו הייתה לענות על צורך הולך וגדל לבצע מיפוי מדויק וממוקד יותר של כל התהליכים בצה"ל, מעבר למה שמערכות השו"ב הקונבנציונליות מבצעות כיום. יחד עם אמן התמודדו במכרז אינטגרטורים נוספים המייצגים את VNT, כגון נס ובית התוכנה ניבולה.

לדברי חיים קריגר, מנהל תחום שירותים מקצועיים בחטיבת התשתיות של אמן, "הפתרון של VNT יאפשר לממר"ם לנהל טוב יותר את כל התהליכים המבצעיים שהשרתים מופקדים עליהם וייתן תמונת מצב מדויקת יותר לגבי כל תהליך ותהליך. מדובר בתעבורה שכוללת מאות תהליכים בו זמנית". "יתרה מזאת, הוסיף, "כשמערכת השו"ב תזהה תקלה מסוימת, מערכת מידול הנתונים תצביע באיזה מבין התהליכים יש בעיה, מה ההשלכות שלה על הרשת כולה ומה צריך לעשות על מנת לתקן אותה". הוא ציין שאמן זכתה גם במכרז השו"ב של ממר"ם עם מערכת BSM של HP .

בסוף החודש הבא ייערך בממר"ם טקס לסיום שלב הראשון של הטמעת השו"ב. קריגר העריך כי הטמעת המערכת שמלווה את השו"ב תיארך כמה חודשים. לדבריו, "המערכת של VNT היא אחד הפיתוחים היותר חשובים שנעשו עד כה בעולם השו"ב והיא עונה על צורך הולך וגדל של ארגונים להרחיב את היכולות של המערכות הללו הרבה מעבר לשרת עצמו. היא מביטה מגבוה על כל התהליכים, הקשרים ביניהם והשפעתם על תעבורת הרשת, והטמעתה תחסוך לצה"ל שורה ארוכה של תהליכי או"ש שבחלקם נעשו עד כה ידנית".

ד"ר רונן יוכפז, ה-CTO ומייסד VNTממר"ם היא יחידת התשתיות המרכזית של צה"ל, ומהווה חלק מאגף התקשוב. עיקר עיסוקה הוא תפעול מרכזי המחשבים, הפעלת מרכז התמיכה המיחשובי הכלל-צה"לי, קביעת ארכיטקטורה ופיתוח מערכות תשתית עבור זרוע היבשה, וכן ניטור ובקרה של אותן מערכות. מרבית החיילים בממר"ם הם בעלי רקע בתכנות.

VNT הוקמה ב-2009 על ידי קבוצת משקיעים בראשותו של אפל, בעל ניסיון של 25 שנים ביזמות וטכנולוגיה בארץ ובחו"ל. בין היתר, אפל הקים וניהל חברות היי-טק בדרום אפריקה, אוסטרליה, בריטניה והולנד. ה-CTO של החברה הוא ד"ר רונן יוכפז, שהקים ב-2006, יחד עם אבי כוכבא, את וינושיין, שהביאה לעולם את בשורת ה-SOA. למעשה, VNT הוקמה על בסיס וינושיין, ועם הקמתה הושלם הפיתוח של הדור החדש של מערכות השו"ב, שמרחיב את גבולות הניטור והבקרה על מערכות IT .

"בעבר הכרנו את הניטור הפיזי. המערכת שלנו מבצעת ניטור במשקפיים עסקיים, שמייצר טופולוגיה של זרימה", אמר אפל. הוא ציין כי "הזכייה במכרז של ממר"ם היא אסטרטגית וחשובה מאוד גם לצה"ל".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אין שם

    אני מניח שהקשר מקרי בין יוצאי הצבא לרכש הפתרון ע"י הצבא...

אירועים קרובים