מומחים: לפסק הדין באירופה המורה לגוגל להסיר מידע רגיש יש משמעויות "מרחיקות לכת"

"אנשים יוכלו לעבור כעת עם טוש שחור וירטואלי ולהסיר את שמם מהקשרים לא רצויים. המשמעויות אינן מסתכמות רק בתחום הפרטיות - יש לכך השלכות על כל כלכלת המידע", אמר טרוור יוז, הנשיא והמנכ"ל של האיגוד הבינלאומי למומחי פרטיות

לפסק הדין של בית המשפט העליון של האיחוד האירופאי בלוכסמבורג, אשר קבע ביום ג' כי למשתמשים עומדת "הזכות להשכחה", וכי הם יכולים להורות לגוגל (Google) למחוק פרטים רגישים אודותיהם מתוצאות החיפוש, משמעויות מרחיקות לכת – על פי מומחים לפרטיות.

פסק הדין הוא בבחינת "פריצת דרך", אמר טרוור יוז, הנשיא והמנכ"ל של האיגוד הבינלאומי למומחי פרטיות (International Association of Privacy Professionals). "אנשים יוכלו לעבור כעת עם טוש שחור וירטואלי ולהסיר את שמם מהקשרים לא רצויים. המשמעויות אינן מסתכמות רק בתחום הפרטיות – יש לכך השלכות מרחיקות לכת על כל כלכלת המידע".

"זו הצהרה רבת עוצמה של תמיכה בזכות לפרטיות" אמר מרק רוטנברג, מנהל בכיר בארגון Electronic Privacy Information Center  מוושינגטון הבירה. "הנטל על גוגל ועל חברות נוספות שמפעילות מנועי חיפוש יהיה כבד יותר, אך זהו המחיר של העיסוק במידע".

על פי פסק הדין, אם גוגל תתבקש לעשות זאת, היא חייבת לתקן קישורים למידע שיוכח כי הוא מיושן או לא רלוונטי. "מפעיל של מנוע חיפוש באינטרנט אחראי על העיבוד של הקישורים לפרטים אישיים באתרים מצד שלישי" קבע בית המשפט.

פסק הדין ניתן בעקבות תביעה של אדם מספרד שטען כי בתוצאות החיפוש של גוגל נחשפו פרטים שפורסמו בעיתון מקומי על מכירה של בית שהיה בעבר בבעלותו, ובכך נפגעה זכותו לפרטיות.

בגוגל הביעו אכזבה מפסק הדין. "זהו פסק דין מאכזב מבחינתם של מנועי החיפוש במיוחד, ובעלי האתרים בכלל" על פי ההודעה שפרסמה גוגל. "עלינו לבחון כעת את ההשלכות שלו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אורן לביא

    אני יודע שזה תחום לא ממש מוכר..אבל יש חברות מצוינות בעולם וגם בארץ יש כמה כאלו כמו EBRAND ועוד חברה אחת ששכחתי את שמה,שיש להם ניסיון בהעלמת קישורים מהעמוד הראשון בגוגל..

אירועים קרובים