ארצות הברית מאשימה 5 קציני צבא סינים בריגול מקוון כנגד חברות אמריקניות

בהודעה שפרסם מיד משרד החוץ הסיני, תוך שימוש במילים חריפות, נטען כי ההאשמות "הן המצאה" שעלולה לפגוע ביחסי האמון בין שתי המדינות.

יחסים מסובכים ונטולי אמון. ארצות הברית וסין. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

ארצות הברית הגישה אתמול (ב') כתבי אישום כנגד חמישה קצינים בצבא העממי של סין בטענה שפרצו למערכות מחשב של חברות אמריקניות הפועלות בענפי האטום, המתכת והאנרגיה הסולארית על מנת לגנוב סודות מסחריים. הצעד של ארצות הברית צפוי להחריף את המתח בין שתי המעצמות בתחום של הריגול המקוון.

בסין הכחישו מכל וכל את ההאשמות. בהודעה שפרסם מיד משרד החוץ הסיני, תוך שימוש במילים חריפות, נטען כי ההאשמות "הן המצאה" שעלולה לפגוע ביחסי האמון בין שתי המדינות.

בכירים בוושינגטון טוענים כבר שנים רבות כי הריגול המקוון הוא אחד האיומים הקשים ביותר על הביטחון הלאומי של ארצות הברית. אולם, זו הפעם הראשונה שבה מוגש כתב אישום פלילי לבית משפט בארצות הברית כנגד אישים זרים ספציפיים.

"כשמדינה זרה עושה שימוש בכלים צבאיים, או במשאבי ביון, ומפנה אותם כנגד מנהלים או תאגידים אמריקניים כדי להניח יד על סודות מסחריים או מידע עסקי רגיש לטובת תאגידים בבעלות המדינה, אנו חייבים לומר 'עד כאן'" אמר התובע הכללי של ארצות הברית, אריק הולדר, במסיבת עיתונאים שערך.

התובעים הפדרליים טוענים כי הנאשמים פעלו כנגד רשימה ארוכה של חברות ובהן Alcoa, Allegheny Technologies, United States Steel ו-Westinghouse Electric. הם סירבו לנקוב בהיקף של הנזקים שנגרמו לחברות אלה, אך טענו כי מדובר בנזקים "משמעותיים". כל החברות שברשימה הגישו תלונות על פעילות מסחרית בלתי הוגנת כנגד מתחרות מסין, ובוושינגטון הצביעו על ההשלכות של פעילות הריגול המקוון על הסחר הבינלאומי.

על פי כתב האישום, חברות סיניות בבעלות ממשלתי "שכרו" את יחידה 61398 של צבא השחרור העממי של סין "כדי לספק שירותי מיחשוב" שהיו למעשה פעילות של ריגול מקוון. שמן של החברות הסיניות לא צוין. כל חמישה הנאשמים משרתים ביחידה 61398, שעל פי חברת Mandiant לאבטחת מידע היא המקור לפעילות ריגול בהיקף נרחב ברשת.

בעקבות ההגשה של כתב האישום הודיעה סין כי תשעה את הפעילות של קבוצת העבודה האמריקנית-סינית הדנה בסוגיות של ריגול מקוון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים