CTO המטה הקיברנטי בהופעה ראשונה: "ישראל יכולה להוביל את מהפכת הסייבר בעולם"

"עלינו לנצל את היתרון בכך שאנחנו מדינה קטנה, את החדשנות ואת ההון האנושי בישראל, כדי לגרום למדינות העולם ללמוד מאיתנו", אמר ד"ר טל שטיינהרץ ● לדבריו, "בניית הגנת סייבר עשויה להביא למובילות טכנולוגית ולעוצמה כלכלית רבה יותר"

"אם ננצל באופן נכון את היתרון שנובע מכך שישראל היא מדינה קטנה, את החדשנות ואת ההון האנושי שיש בארץ, נוכל להוביל מהפכות בתחום הסייבר ברמה העולמית ומדינות העולם ילמדו מאיתנו. לשם כך נדרש שיתוף פעולה של הממשלה עם התעשייה והאקדמיה", כך אמר ד"ר טל שטיינהרץ, הטכנולוג הראשי של המטה הקיברנטי הלאומי.

ד"ר שטיינהרץ דיבר היום (ב') בהופעה פומבית ראשונה בפנל "חדשנות ישראלית בסייבר", שנערך בכנס הרצליה, בשיתוף סדנת יובל נאמן באוניברסיטת תל אביב והמועצה הלאומית למחקר ופיתוח במשרד המדע. הנחה אותו יו"ר המועצה, אלוף (מיל') יצחק בן ישראל.

לדברי ד"ר שטיינהרץ, "יש למדינה תפקיד בעידוד החדשנות, וזה נכון גם בקשר לעולם הסייבר. בניית הגנת סייבר עשויה להביא למובילות טכנולוגית ולעוצמה כלכלית רבה יותר. נשיג את המטרה הכפולה הזו אם נדע לרתום את היתרונות היחסיים שלנו אל מול שוק הסייבר, שעומד כיום על 60 מיליארד דולר ושצפוי להכפיל את עצמו בתוך 3-4 שנים".

הוא ציין כי "המדינות המפותחות נדרשות להגנה לאומית, יש פה מעגל שמזין את עצמו, וזהו שילוב מנצח. תפקיד המדינה הוא לייצר אקו-סיסטם שיבנה את היסודות ליצירת התשתית הזו כדי שהיא תפרח".

"לטווח הארוך נדרשת אקדמיה חזקה שפועלת בעולם הסייבר. המטה הקיברנטי הלאומי, בשותפות עם משרד המדע ו-ות"ת, עושים מאמץ להכניס את האקדמיה לתחום במהירות", הוסיף. "התחלנו לסייע בהקמת מרכזי מחקר ואנחנו ממשיכים בתוכנית ארוכת טווח שתעניק עומק לתחום. נביא לכך שבתוך כמה שנים, המדינה והאוניברסיטאות ייצרו מסה קריטית שתביא למהפכה, מה שיציב אותנו בחזית המדעית בתחום חקר הסייבר", הוסיף.

במסגרת אחד המחקרים שהמטה שותף לו, שמתקיים באוניברסיטת בן גוריון, נבנה "פיוז מכני", שיאפשר למכונה לזהות שהיא מותקפת. כמו כן, אמר, "אנחנו מסייעים למחקרים שיבחנו כיצד לייצר מאגרים ביומטריים בלי לפגוע בפרטיות ואיך לעבור לפרוטוקולים בטוחים יותר ברשת".

ד"ר שטיינהרץ סיכם באמרו כי "יש למדינה כיווני פעילות רבים בתחום הסייבר. היא נותנת הטבות על מנת להתניע כל מיני יוזמות בתחום. המטרה היא שהפעילות של כלל הגורמים השונים בישראל – בממשלה, באקדמיה ובתעשייה – תנוע במהרה. עלינו לנצל את יתרון הקוטן על מנת להגיע למצב של מירב שיתופיות והשגת יתרון לאומי יחסי בעולם הסייבר".

תגובות

(1)
  1. יובל

    "במסגרת אחד המחקרים שהמטה שותף לו, שמתקיים באוניברסיטת בן גוריון, נבנה "פיוז מכני", שיאפשר למכונה לזהות שהיא מותקפת. כמו כן, אמר, "אנחנו מסייעים למחקרים שיבחנו כיצד לייצר מאגרים ביומטריים בלי לפגוע בפרטיות ואיך לעבור לפרוטוקולים בטוחים יותר ברשת"." אחדש לד"ר הנכבד. המחקרים הללו כבר בוצעו בעבר ע"י אוניברסיטאות בחו"ל. פרקטית אין ממש תועלת במטה הקיברנטי, וזאת מכיוון שהוא חי את העבר ומנוהל ע"י אנשי העבר.

עמוד זה חסום לתגובות.

אירועים קרובים