מחקר: גולשי גוגל נאמנים יותר למותג מאלה של מיקרוסופט ויאהו!

68.9% ממשתמשי גוגל מבצעים את החיפושים שלהם באינטרנט רק באתר זה – כך עולה ממחקר של ComScore ● שליש ממשתמשי מנועי החיפוש של מיקרוסופט ויאהו! מחפשים גם בגוגל ● נתח השוק של גוגל בארצות הברית עמד ביוני על 65%, בעוד זה של יאהו! עמד על 19.6%, ואילו בינג רשם נתח שוק של 8.4%

הגולשים של גוגל (Google) נאמנים למותג יותר מגולשים במנועי חיפוש פופולריים אחרים – אלה של מיקרוסופט (Microsoft) ושל יאהו! (!Yahoo) – כך עולה ממחקר חדש של ComScore. עוד עולה ממנו, כי 68.9% ממשתמשי גוגל בארצות הברית מבצעים את החיפושים שלהם רק באתר זה. זאת, לעומת 24.8% ממשתמשי בינג ויאהו! (ביחד), שמחפשים מידע ברשת רק באמצעות המנועים הללו. נתון נוסף מצביע על כך ש-33% מהמשתמשים במנועי החיפוש של מיקרוסופט ויאהו! מחפשים מידע ברשת גם באמצעות גוגל.

נתח השוק של גוגל בארצות הברית עמד ביוני 2009 על 65%, בעוד זה של יאהו! ומיקרוסופט, ביחד עמד על 28% (19.6% ו-8.4%, בהתאמה).

המחקר בוצע לקראת שיתוף הפעולה בין יאהו! ומיקרוסופט, שנועד כדי להתחרות בגוגל הן בתחום מנועי החיפוש והן בתחום הפרסום. אלי גודמן, מנהלת מחקר ב-ComScore, אמרה, כי הנתונים מוכיחים שהשותפות בין שתי הענקיות תגביר את התחרותיות בשוק מנועי החיפוש. "ניתן לראות מהנתונים שבכל חודש, לפחות בשלושת רבעי מהמקרים, יש לפחות חיפוש אחד בבינג או במנוע החיפוש של יאהו!. זוהי נקודת התחלה טובה לזינוק אפשרי של שתי החברות בשיתוף הפעולה שלהן מול גוגל. האתגר שלהן יהיה 'לשאוב' מחפשים מזדמנים (כך שיהפכו את בינג או יאהו! למנוע החיפוש הקבוע שלהם). זה קל יותר מאשר לחפש משתמשים חדשים".

היא הוסיפה,, כי "אם מיקרוסופט ויאהו! ישוו את מספר החיפושים במנועי החיפוש שלהם לזה של גוגל, הן יכולות להעלות את נתח השוק שלהן ל-40%. עם זאת, קל יותר לומר מלעשות את זה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דוד

    נדמה לי שבישראל יהיה אף קשה יותר ליאהו ומיקרוסופט משום שנפח החיפוש ביאהו בישראל קטן יותר מאשר ארה"ב. רק אם המנוע החדש יתן ערך מוסף שאיננו קיים בגוגל ניתן יהיה להתחרות בו.

אירועים קרובים