מיקרוסופט ונוקיה משיקות שני סמארטפונים

הוא צבעוני, זול ומבוסס אנדרואיד ● קבלו את המכשיר החדש מבית שתי הענקיות, שמיועד למי שמחפש סמארטפון פשוט, ללא שום מהפכה מיוחדת

מיקרוסופט (Microsoft) ונוקיה (Nokia) הכריזו אתמול על מכשיר נוסף בסדרת ה-X, ה-Nokia X2. כמו קודמיו לסדרה, גם המכשיר הזה מריץ מערכת הפעלה מבוססת אנדרואיד (Android) אך עם ממשק שמזכיר את מערכת ההפעלה Windows Phone. מערכת הפעלה זו, שמכונה X OS, אינה קשורה למערכת ההפעלה של גוגל (Google), והיא אף אינה מקושרת לחנות היישומים של היריבה הגדולה. לפי החברה מדובר בגרסה 2.0 של הפלטפורמה הזו.

ומה במכשיר? ה-X2 מגיע עם מסך בגודל 4.3 אינץ' ברזולוציית WVGA בטכנולוגיית ClearBlack שאמורה לספק ניגודיות טובה במיוחד. המערכת על שבב היא ה-Snapdragon 200 כפולת הליבות של קוואלקום (Qualcomm) במהירות 1.2 ג'יגה-הרץ. זיכרון העבודה מסתכם ב-1 ג'יגה-בייט לצד 4 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון פנימי. ניתן להרחיב את נפח האחסון בעוד 32 ג'יגה-בייט לכל היותר עם כרטיס microSD. בנוסף מעניקה מיקרוסופט שטח אחסון בחינם בשירות הענן שלה OneDrive בנפח של 15 ג'יגה-בייט.

המצלמה מאחור היא באיכות של 5 מגה-פיקסלים ואילו הקדמית הקדמית באיכות של VGA בלבד. הסוללה מציעה נפח עבודה של 1,800mAh. הטלפון עצמו מגיע עם התקנות של סקייפ (Skype), גישה ישירה לשירות הדואר בענן Outlook.com, אפליקציית המפות של נוקיה Here Maps ועם גישה לחנות היישומים Nokia Store.

המכשיר מיועד להתחרות בשוק הנמוך. הוא אמור להימכר ב-99 דולרים בארצות הברית ללא חוזה. ההשקה בכלל העולם צפויה באמצע החודש הבא, אבל לפי מיקרוסופט הוא כבר הושק בפועל במפר מדינות נבחרות. החברה לא סיפקה פירוט.

הסמארטפון X2 גם יוצע במספר צבעים. עם ההשקה הוא יושק בצבעי ירוק, כתום ושחור בגוון של זכוכית. בהמשך הוא יושק גם בלבן וצהוב בגוון זכוכית, ובאפור מט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים