יוסי בן סימון, מנמ"ר אשדוד: "מהרגע שטיל נופל – המוקד העירוני מטפל באלפי שיחות"

"אנחנו לא סופרים כמה טילים נפלו, אנו ב-IT ערוכים לחירום. מבחינתנו כל דקה ניתן לעבור ולפעול בחירום. אנו ערוכים באופן מיידי" סיפר המנמ"ר

"מרגע שטיל או רקטה נופלים יש לנו צמיחה דרמטית בכמות השיחות המגיעות למוקד העירוני. ברגעי שיא, אנו מוצפים ועשויים לטפל ב-2,000 שיחות בתוך רבע שעה", כך אמר יוסי בן סימון, מנמ"ר עיריית אשדוד.

בראיון מיוחד לאנשים ומחשבים תיאר בן סימון את מערכת הטלפוניה והקונטקט סנטר הקיימת במוקד העירוני, 106. הטלפוניה, אמר, מבוססת מרכזיית סיסקו (Cisco), ואילו הקונטקנט סנטר הוא פרי פיתוח של נטקום, מקבוצת מלם-תים.  בשעות חירום, אמר, "עשרות מוקדנים – עובדים ומתנדבים, מאיישים את המוקד העירוני, על מנת לתת מענה מהיר לתושבי אשדוד. כולם רוצים לדעת האם מחר יש או אין קייטנה, האם לשלוח את הילדים לחוגים, ועוד שאלות שכאלה. המטרה שלנו היא לספק את המענה המהיר ביותר, ולהעניק לתושבים ביטחון. התושבים רוצים דיבור אנושי, ולכן הם מתקשרים".

כחלק מפרויקט "עיר בטוחה" אותו יישמו אנשי העירייה בשיתוף אפקון,בעיר מותקנות עשרות מצלמות. הפרויקט הוא על בסיס מערכת של נייס (NICE). לדברי בן סימון, "אנו בשאיפה לחצות את רף מאה המצלמות. הן מחוברות למוקד השליטה והבקרה בעיר ומספקות לקברניטי העיר תמונת מצב על מה שקורה בחלקיה". עוד ציין בן סימון כי למערך ה-IT העירוני יש אתר DR, הכולל קישור של סיב אופטי ומערכת טלפוניה, המצוי בחלק אחר בעיר, במרחק מה מהאתר הראשי.

"מי סופר כמה טילים נפלו", סיכם בן סימון, "אנו ב-IT ערוכים לחירום. מבחינתנו כל דקה ניתן לעבור ולפעול בחירום. אנו ערוכים באופן מיידי".

כמובן שגם את הראיון עם בן סימון קטעה אזעקה ומיד אחריה הוא סיפר על מערכת המידע הגיאוגרפית שבמערך ה-IT בעירייה. "מערכת ה-GIS כוללת כמה שכבות", אמר, "המספקת מידע בשעת חירום בכמה שכבות: אוכלוסיית מוגבלים, זקנים, מבנים לא ממוגנים, חניות תת-קרקעיות, מקלטים ותשתיות, גז, חשמל, מים ועוד. בעבר היה אירוע פגיעה של טיל בבניין. הפקנו את המידע מהמערכת: מי גר בבניין, ועל בסיס מידע זה ממערכת ה-GIS, יכלו כוחות החירום וההצלה לדעת אם יש בבניין לכודים ולדלות מידע נוסף".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים