העולם על פי EMC: הפלאש והענן ההיברידי – חלק ב'

ענקית האחסון הציגה במפגש העיתונאים השנתי שלה, שנערך בלונדון, מגוון דגמים חדשים, עדכוני מוצרים, הכרזה חדשה ואפילו רכישת חברה ● וגם: הישג ל-IT הישראלי - מערכת אחסון הפלאש של XtremIO הישראלית, אותה EMC רכשה, היא המוצר הנמכר ביותר בהיסטוריה שלה

15/07/2014 17:58

שורה של מגה אירועים נערכו באחרונה ברחבי העולם: המונדיאל הסתיים השבוע, לא מכבר הסתיים טורניר ווימבלדון והטור דה פרנס נמצא בעיצומו. מגה אירוע נוסף שהסתיים לפני ימים אחדים היה זה של ענקית ניהול התשתיות EMC. מדובר במפגש העיתונאים השנתי שלה, שנערך בלונדון.

נתחיל הפעם בכותרת לכל מי שמתעניין ב-IT: מערכת אחסון הפלאש של XtremIO הישראלית, שנרכשה על ידי EMC לפני כשנתיים תמורת כ-450 מיליון דולר, היא המוצר הנמכר ביותר בהיסטוריה שלה. זה הישג ענק, של מכירות בקצב של 100 מיליון דולר לחצי השנה הראשונה. נזכיר כי EMC רכשה חברות מוצלחות ביותר כמו RSA ו-VMware.

ועוד נקודה מעניינת: EMC היא אמנם אלופה ברכישות, אך תמיד הנרכשת היא חברה שכבר יש לה מכירות. והנה עד כמה ההימור על XtremIO היה נכון: על אף שרכשה אותה כשהחברה הישראלית טרם מכרה בדולר בעת שנקנתה, הרי שכיום, כאמור, מכירותיה מרקיעות שחקים.

ג'רמי ברטון עולה לבמה ומציג את היתרונות של מערכת האחסון המשופרת של XtremIO המבוסס כולו פלאש. הרי יש בשוק מתחרים לא מעטים מבוססי פלאש, אך הארכיטקטורה של XtremIO כה מתמקדת בניהול האחסון, כך שהיא מאפשרת גידול רוחבי של 40% בקיבולת האחסון ובזמינותה.

אחסון פלאש עדיין יקר יותר ליחידת נפח אחסון וגם הקיבולת הכללית שלו נחותה בהרבה לעומת האחסון בכונני דיסקים מגנטיים. אך הטכנולוגיה החדשה, המציעה זמני גישה מהירים יותר, אמינות גבוהה יותר ושטח איחסון קטן יותר, הולכת ומגדילה את קיבולותיה. עכשיו XtremIO מציעה קיבולת מכובדת, של 10-120 טרה-בייט. טכנולוגיית הדיסק המגנטי, המציעה קיבולות של פטה-בייט, קיימת כבר כ-50 שנים, אז יש לפלאש הצעיר עדיין זמן.

מה מרבית השימושים במערכי פלאש של XtremIO המהירים והיקרים יותר בהיררכיית האחסון? ובכן בעיקר ל-Snapshots בהם חייבים זמינות גבוהה וקבועה, ללא השהיות בכתיבה ובמחיקה כאחד.

EMC הבטיחה שמי שיגלה שהמערכת אינה פועלת כהלכה יזכה בפרס של לא פחות ממיליון דולר. ובכן, טרם הגיע הדורש. שירותי הנתונים של המערכת תמיד זמינים לפי הדרישות השונות.

איך מפיגים חששות של לקוחות משימוש בכונני פלאש, שהרי הם חדשים יחסית? מכריזים הבטחות מפליגות כמו: שבע שנים של דמי אחזקה קבועים (לא לחשוש מעלייתם על פני השנים); אחריות מלאה לפעילות תקינה של המערכת לשלוש שנים ולא החזר כספי מלא; הבטחה לעמידות של שבע שנים של הפלאש. ואם המערכת אינה עמידה, תקבלו חדשה במקומה. EMC משתדלת ביותר כדי להעביר את לקוחותיה לעולם אחסון פלאש. מה שמזכיר את מאבקה ליצר את עולם הגיבוי של דיסק לדיסק – במקום הגיבוי המסורתי של דיסק לטייפ. והטענות נגד הדיסק כגיבוי היו: יקר יותר, אמין פחות, שריד פחות. היום אין יותר (כמעט) טייפים בגיבוי. המאבק נמשך 20 שנים. הנה דרכו של הפלאש לצמרת.

ברטון מציג את עוצמתה של מערכת אחסון העל של VMAX3 המתחילה במנוע יחיד וכבר בו 2 טרה-בייט זכרון קאש מהיר, 48 מעבדים ו-787 אלף פעולות I/0.

המערכת המורחבת כוללת כבר שמונה מנועים, והקיבולות והמהירויות בהתאם.

וכבר אמרנו ש-EMC הולכת על עתירות פלאש ולא רק מערכי טהור כב-XtremIO, אלא גם במערך האחסון העילי VMAX3 שלה המציע קיבולת של 3.2 פטה-בייט ולו 1.6 טרה-בייט של כונני SSD.

VMAX3 הוא מערך האחסון העילי של EMC וכך, המתחרים העיקריים שלו הם מערכי HDS (היטאצ'י). ברטון לא משאיר להם סיכוי, לדבריו, ראו את ה-"פי X יותר" – מפי שניים יותר כוננים ועד פי שמונה יותר קאש. בדרך גם פי שישה יותר פלאש.

המשך יבוא…

לחלק א' לחצו כאן

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים ללונדון

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים