גל תביעות נגד מיקרוסופט: שתי חברות נוספות תבעו את ענקית התוכנה על הפרת פטנט

Allvoice Developments US, ספקית של מערכות לזיהוי דיבור, ו-EMG Technology, מפתחת של תוכנות סלולר, הגישו בימים האחרונים - כל אחת בנפרד - תביעות כנגד ענקית התוכנה ● התביעות הוגשו לבית המשפט המחוזי במזרח טקסס, שפסק לפני כשבוע לטובת החברה הקנדית i4i

לאחר שבבית המשפט בטקסס נפסק כי על מיקרוסופט (Microsoft) לשלם פיצויים של יותר מ-240 מיליון דולרים לחברת i4i מקנדה, ולהפסיק למכור את מעבד התמלילים הפופולארי וורד תוך 60 ימים, נראה כי מתפתח גל של תביעות על הפרת זכויות בפטנט כנגד ענקית התוכנה. גם התביעות החדשות מוגשות לבית המשפט בטקסס, אשר נחשב "ידידותי במיוחד" לבעלי זכויות בפטנטים.

חברת Allvoice Developments US, ספקית של מערכות לזיהוי דיבור, וחברת EMG Technology, מפתחת של תוכנות סלולר, הגישו בימים האחרונים, כל אחת בנפרד, תביעות כנגד ענקית התוכנה לבית המשפט המחוזי במזרח טקסס – בו פסק לפני כשבוע השופט לאונרד דייוויס לטובת החברה הקנדית i4i.

לטענת Allvoice, יש בתמיכה בזיהוי דיבור ששולבה במערכות ההפעלה חלונות XP וחלונות ויסטה משום הפרה של זכויותיה בפטנט על הטכנולוגיה. כן טוענת Allvoice, כי מיקרוסופט ניהלה עמה מגעים על שילוב הטכנולוגיה בחלונות אך לאחר מכן חזרה בה. Allvoice מבקשת לפסוק לטובתה פיצויים בסכום שלא צוין.

לטענת EMG, יש במערכות ההפעלה Windows CE ,Pocket PC ו-Windows Mobile הפרה של זכויותיה בפטנט לצפייה בתכנים במכשירים סלולריים. גם EMG מבקשת לפסוק לטובתה פיצויים בסכום שלא צוין.

בשנת 2006, בכתבה שהופיעה בניו יורק טיימס (New York Times), כונה בית המשפט המחוזי במזרח טקסס "בירת תביעות הפטנטים של ארה"ב", וצוין כי התובעים יכולים ליהנות בו בדרך כלל מפסקי דין לטובתם. חלק מפסקי הדין שניתנו בבית משפט זו עוררו חששות לרישום של פטנטים רבים מדי בתעשיית התוכנה, והולידו גל של קריאות לרפורמה בחוקי הפטנטים.

בשבוע שעבר נקט השופט דייוויס בצעד חסר תקדים, והורה לחברת מיקרוסופט להפסיק למכור בארה"ב את התוכנות וורד 2003 ו-וורד 2007 תוך 60 ימים. פסק הדין ממחיש עד כמה מוכנים בבית משפט זה ללכת כדי להגן על בעלי הזכויות בפטנטים – לא רק על חשבון התאגידים הגדולים אלא גם על חשבון הצרכנים.

בכוונת מיקרוסופט להגיש ערעור על פסק הדין של השופט דייוויס. ביום ו' הגישה החברה עתירה דחופה וביקשה לעכב את ההוראה להפקיד ערבות לתשלום הקנס הענק שהוטל עליה. הקנס כולל, בין השאר, סכום של 40 מיליון דולרים על התנהגות לא נאותה של פרקליטי מיקרוסופט במהלך המשפט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים