משרד התקשורת: הגלישה בשעות השיא תגדל ב-31% בשנה
המשרד פרסם "שימוע משלים" לשוק הסיטונאי, במסגרתו הוזיל את המחיר בו יקנו החברות יחידות מגה-ביט לשנייה, אולם ייקר את מחיר הגישה לתשתיות
משרד התקשורת פרסם היום (ג') את השימוע המשלים להסדרת "השוק הסיטונאי" בתחום התקשורת הקווית, ואף הודיע כי הוא מתכוון לפרסם את המדיניות הסופית והמחירים הסיטונאיים עד סוף אוקטובר.
עיקר השימוע הכולל, הראשוני והמשלים, עוסק בהגברת התחרות בשוק הטלוויזיה הרב ערוצית, על ידי אפשרות העברת שידורי טלוויזיה באינטרנט באמצעות הרשת של בזק. זאת, על רקע עדכון שביצע המשרד בתחזית הביקוש של נפח הגלישה הממוצע בשעות השיא, באופן המשקף גידול של 31% בצריכה מדי שנה.
זהו שימוע משני, לאחר שמשרד התקשורת עסקי בחודשים האחרונים בלימוד וניתוח התייחסויות המפעילים לשימוע שפורסם בינואר. הליך השימוע הוביל להתאמות בתמחור השירותים בשוק הסיטונאי. בסיום לימוד התגובות לשימוע, המשרד מפרסם את עמדתו המעודכנת בשימוע משני ומעניק לחברות פרק זמן של חודש להתייחסות.
בהודעה שפרסם משרד התקשורת הוא קבע מחיר סיטונאי לחברות התקשורת של כ-50 שקלים לחודש עבור חבילת גלישה, שכוללת אינטרנט במהירות 50 מגה-ביט לשנייה ושירות טלפוניה שכולל 300 דקות (המחיר לא כולל מע"מ).
השינויים העיקריים שבוצעו בסל השירותים ובתעריפיהם בעקבות השימוע הקודם הם הכנסת שירות Multi Cast, שיאפשר לחברות תקשורת אחרות להעביר שידורי טלוויזיה בתצורת Broad Cast על גבי הרשת של חברת בזק. שירות זה יאפשר לשדר תוכניות בשידור חי לקהל לקוחות רחב במחיר סביר, דוגמת שידורי ספורט.
עוד קבע המשרד כי המחיר לרכישת נפח הגלישה ביחידות של מגה-ביט לשנייה יירד עבור כל יחידה ב-50% לעומת המחיר שנקבע בשימוע הראשון: מ-48 שקלים ל-24 שקלים. לעומתו, המחיר הקבוע עבור הגישה לשירותי התשתית הועלה מ-28 שקלים ל-39 שקלים. זאת לאחר שהמשרד קיבל את הערות בזק בנושא התשתית שנשמעו בשימוע.
המשרד קבע גם כי מתחרים יוכלו לרכוש קו לשירותי אינטרנט בלבד (Naked ADSL), מבלי שהלקוח יחויב ברכישת שירות טלפוניה, שיחייב אותו בתשלום נוסף וייקר את מחיר החבילה. מבנה התעריפים החדש בנוסף לאפשרות זו יאפשר לחברות למכור חבילת גלישה במהירות נמוכה יחסית (5-10 מגה-ביט) למהירויות המשווקות כיום (20 מגה-ביט), במחירים הנמוכים מאלה הנהוגים כיום.
על פי משרד התקשורת, שוק סיטונאי על גבי רשת בזק יאפשר לחברות התקשורת לספק את כל שירותי התקשורת תחת קורת גג אחת. מהלך זה יאפשר לכל קבוצה להוזיל את המחיר לסל השירותים הכולל לצרכן, באותו האופן שבו מחיר הטריפל נמוך לעומת המחיר של שיווק כל אחד מהשירותים בנפרד.
שר התקשורת, גלעד ארדן, אמר: "מודל התמחור יאפשר למתחרים של בזק לשווק מהירויות גבוהות במחירים תחרותיים, לספק שירותי טלוויזיה על גבי האינטרנט ולהציע חבילות תקשורת אטרקטיביות לצרכנים".
תגובות
(0)