פייסבוק משנה את כללי הפיד מחדש: תצא למלחמה במסחטות הלייקים

כדי להפחית את הדירוג של הפוסטים המפתים בוחן האלגוריתם של פייסבוק כמה זמן אנשים הקדישו לקריאתם

סופו של עידן ה"כנסו כנסו". איור:Bigstock

פייסבוק (Facebook) תציג פוסטים המוגדרים כ-"מסחטת קליקים" – כלומר, פוסטים עם כותרת מפתה במיוחד (למשל: "לא תאמינו איזה שינוי עשתה פייסבוק בדירוג הפוסטים", או "5 סיבות מדוע שינתה פייסבוק את דירוג הפוסטים") ותוכן דל, במיקום נמוך יותר בעדכוני החדשות של המשתמשים. זאת לאחר שבחברה הגיעו למסקנה שמשתמשים רבים רואים בתכנים כאלה 'ספאם' שדוחק את הפוסטים שבאמת מעניינים אותם כלפי מטה.

כדי להפחית את הדירוג של "מסחטות קליקים", בוחן האלגוריתם של פייסבוק כמה זמן אנשים הקדישו לקריאת הפוסט: אם לוחצים עליו ומיד חוזרים לעדכון החדשות, הרי שהתוכן מאכזב ואינו בעל ערך רב. בנוסף, נלקח בחשבון מספרם של סימוני 'אהבתי' והתגובות לפוסט ביחס למספר הלחיצות על הכותרת. תכנים שיקבלו דירוג נמוך על פי קריטריונים אלה ימוקמו נמוך יותר בעדכוני החדשות.

"השינויים נועדו לסייע למשתמשים למצוא את הפוסטים והקישורים המעניינים והרלוונטיים ביותר" הסבירו חליד אל-אריני, מדען חוקר של פייסבוק, וג'ויס טנג, מנהלת מוצר בפייסבוק, בהודעה שפרסמו בבלוג. "אם אנשים רבים לוחצים על קישור, אך רק מעטים מביניהם מסמנים 'אהבתי' או מגיבים, סימן שהערך של התוכן דל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים