ה-CTO של ממשל אובמה פורש

"טוד פארק היה, וימשיך להיות, חבר מפתח של הממשל בראשותי", מסר ברק אובמה, נשיא ארצות הברית ● פארק ימונה ליועץ מיוחד לבית הלבן בעמק הסיליקון ● ייתכן שה-CTO הבאה תהיה האישה הראשונה בתפקיד

מודה ועוזב את הבית לבן. טוד פארק, CTO יוצא

טוד פארק, ה-CTO של הממשל האמריקני, עוזב את תפקידו. הבית הלבן אישר בסוף השבוע כי פארק יעזוב את תפקידיו כסמנכ"ל הטכנולוגיה הראשי של ארצות הברית וכי "החיפוש אחר מחליף מצוי בעיצומו". פארק ימונה ליועץ מיוחד לבית הלבן בעמק הסיליקון, ויעסוק בגיוס כישרונות מהמגזר הפרטי לזה הציבורי – יחד עם מייקי דיקרסון, מצוות שירותי הדיגיטל בממשל האמריקני.

פארק שימש בתפקיד ה-CTO מאז 2012, ובמהלך השנתיים הללו חווה תהפוכות בתפקידו: ההשקה הכושלת של פורטל ביטוח הבריאות Healthcare.gov והמאמצים שלאחר מכן להחיות את השירות – הן מצד המגזר הפרטי והן מזה הציבורי.

לפני תפקידו זה, פארק שימש כסמנכ"ל טכנולוגיות במשרד הבריאות ושירותי אנוש האמריקני. הוא היה מייסד משותף של חברת תעשיית שירותי ה-IT לעולם הבריאות, Athenahealth.

"טוד היה, וימשיך להיות, חבר מפתח של הממשל בראשותי", מסר ברק אובמה, נשיא ארצות הברית, "אני מודה לטוד על שירותו כסמנכ"ל הטכנולוגיה הראשית שלי, ומצפה שימשיך לסייע לנו לגייס את האנשים הטובים ביותר מקהילת ההיי-טק לממשל, לטובת מתן שירות לעם האמריקאי".

עם עזיבתו של פארק, הבית הלבן יחל כעת את החיפוש אחר CTO חדש. בין השמות שהועלו הייתה מייגן סמית, לשעבר בכירה בגוגל (Google), וכיום מסייעת לנהל את את מפעל השוקולד X lab skunkworks.

דיווח בסוף השבוע של סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg) ציטט מקורות המקורבים לבית הלבן, לפיהם סמית קרובה לסגירת חוזה עם הממשל. היא תהיה האישה הראשונה שממלאת את תפקיד ה-CTO, תפקיד שנוצר ב-2009, עם מינויו של אניש צ'ופרה, שמאוחר יותר פינה את מקומו לפארק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים