בנק הפועלים יקיים תחרות לפיתוח אפליקציות מובייל פיננסיות
גם בנק הפועלים נכנס לתחום חוכמת ההמונים ומבקש לגלות מהי אפליקציית המובייל שתכבוש את העולם? ● ויש גם פרס, שהמילה מיליון בהחלט מופיעה בו
בנק הפועלים נכנס לתחום חוכמת ההמונים עם תחרות חדשה בשם BANKAPP, שתוקדש לפיתוח אפליקציות מובייל פיננסיות המתבססות על Open API ייחודי שפיתח הבנק. במסגרת המהלך יאפשר הבנק ליזמים ומפתחים לקבל גישה למידע וליכולות שיש לבנק עצמו, תחת מעטפת אבטחת המידע והפרטיות הנדרשת.
עצם קיום התחרות הוא שינוי במדיניות הבנק כלפי לקוחותיו ופתח לאפשרות לשיתוף פעולה יוצא דופן עם קהילת הסטרטאפים הישראלית. את התחרות עצמה יפתח כנס הזנקה שיתרחש ב-22 בספטמבר ובו יופיעו יזמים ומשקיעים ש-"עשו זאת בגדול", וכן ייחשפו בפעם הראשונה בסיס הנתונים והשירותים שיעמדו לרשות המשתתפים. לאחר מכן תתנהל התחרות לאורך תקופה של כחודש וחצי, במהלכו יתקיימו ימי מנטורינג מרוכזים לרשות המשתתפים בליווי מומחים מהבנק ומחוצה לו, וכן יופעל אתר ופורום לקהילת המשתתפים לאורך כל התחרות.
סיום התחרות יתרחש ב-23 בנובמבר, ב-Demo Day במסגרתו יציגו עשרת הפיינליסטים את האפליקציות שפותחו בפני חבר שופטים שיכלול שמות מהמוכרים ביותר בקהילת האנג'לים וההון-סיכון בישראל, וכן מומחי מובייל וחדשנות מחו"ל.
כמו בכל תחרות, גם פה יש פרסים: לזוכים מובטחים פרסים כספיים גבוהים וכן הטבות נוספות כגון מקום במתחם העבודה MindSpace, שנפתח בשדרות רוטשילד, וכניסה אוטומטית לשלב הסינון הסופי בתוכנית האקסלרטור של Citi Bank. לזוכה במקום הראשון יוענקו 100 אלף שקלים ואפשרות להשקעה נוספת של עד 1,000,000 שקלים, לפי מידת התאמתו למסגרת תוכנית ה-Fintech של בנק הפועלים.
״בישראל מרוכזים המוחות המבריקים ביותר בתחום הטכנולוגיה", אמר אבי כוכבא, הממונה על חטיבת הטכנולוגיה של הבנק. "בנק הפועלים מאמין ותומך בקהילת הסטארט-אפ המקומית, ומזמין אותה להיעזר בו כדי לפתח אפליקציות מובייל חדשניות בתחומים פיננסיים, שיפתחו לסטארט-אפים דלת לעולם דרך הוכחת הישימות ביחד עם הבנק".
מודל הפעולה של API מוכר לרבים מאיתנו, גם אם איננו מודעים לכך, כמו במקרה של אפליקציות iPhone שמפותחות על ידי חברות שאינן אפל, בזכות הממשקים (API) שאפל סיפקה למיליוני מפתחים נלהבים, שעושים זאת לעיתים מסלון ביתם. גם חברות הטכנולוגיה הגדולות ביותר כיום, כגון גוגל (Google) ואמזון (Amazon), בנו את עצמן דרך פלטפורמות של API.
לדברי רון וקסלר, הממונה על חטיבת האסטרטגיה בבנק הפועלים, "האפשרות להשתמש בבנק כ-'בטה סייט' ולהטמיע בו את המוצר, קודם לניסיון החדירה לזירה הבינלאומית, הוא בעל ערך עצום לסטרטאפים. העבודה הצמודה עם הבנק מאפשרת את מציאת הפתרונות, הן בצד הטכנולוגי והן העסקי, שמובילים לגיבוש מוצרים בעלי פוטנציאל הצלחה רב יותר. הבנק מחויב כשותף אסטרטגי לסטרטאפים אלו, ואנו רואים בכך זכות וחוויה לעבוד עם יזמים אנרגטיים מלאי מרץ. אנחנו מאמינים שביחד, בשילוב של המוחות המבריקים והגב שלנו, נוכל להזניק את ישראל קדימה על מפת ה-Fintech העולמית".
תגובות
(0)