בקשה לייצוגית: "סלקום הטעתה צרכנים כשפרסמה שירותי דור 4.5"

עורך דין הגיש בקשה לתביעה ייצוגית על סך יותר מ-50 מיליון שקלים, בה הוא טוען כי בעקבות הפרסום הצטרף לשירות ונוכח שהמהירות שהובטחה כלל לא קיימת ● לא נמסרה תגובה מסלקום

המאזניים - לטובת אפל. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

סוגיית הפרסומת של סלקום ל-"דור 4.5" מגיעה לבית המשפט: אחרי שהרשות השנייה הורתה לחברה לתקן את הפרסומת, טוען עורך דין בבקשה לתובענה ייצוגית שהגיש כי סלקום הטעתה בה את הצרכנים.

התובע, עו"ד אלכסנדר גלפנד, כותב בבקשה כי יש חשש "להטעיית צרכנים על ידי סלקום בקמפיין הפרסומי של שירותי דור 4.5, שבמרכזו נאמר: '…סלקום מביאה לכם את דור 4.5… הרשת המהירה והמתקדמת בישראל'".

בתביעה טוען עו"ד גלפנד כי בעקבות הפרסום הצטרף לשירות המדובר של סלקום באתר החברה וגילה כי מהירות הגלישה שלו לא השתנתה כלל.

כתב התביעה מפרט מסכת שלמה של התקשרויות ושיחות עם נציגי שירות טלפוני מטעם החברה, שהסבירו לו והבטיחו לו שלאחר ביצוע פעולות שונות – הוא יוכל ליהנות מהמהירות המובטחת. באחת השיחות אף ציינה בפניו נציגת השירות כי "יש לך כבר ארבע… דור ארבע וחצי, עדכנו לך את זה…".

ואולם, למרות השיחות וההבטחות "לא חל שינוי של ממש במהירות הגלישה לאחר ההצטרפות לשירות דור 4.5", נכתב בתביעה.

משראה התובע כי מהירות הגלישה שמובטחת בפרסומת אינה עומדת במבחן המציאות, החל לחקור את העניין לעומק. או אז התברר לו שעדיין אין לסלקום בכלל טכנולוגיית דור 4.5 ולכן, הפרסום מכיל, לדבריו, מידע שמטעה את הצרכנים. לא רק זאת, אלא שגם הרשות השנייה, כאמור, הורתה לסלקום לחדול מן הפרסום המטעה. יצוין כי החברה אמנם שינתה את הקמפיין, כך שמשתמע מהפרסומת המתוקנת שהטכנולוגיה רק נפרסת עכשיו, ועדיין לא מוצעת.

התובע ציין כי הוא עצמו פנה לרשות השנייה בעקבות כתבות שראה בתקשורת, שלפיהן "הפרסומים של סלקום הם לכאורה לא יותר מבלוף שיווקי", אך עד כה לא קיבל תשובה.

לסיכום, כתב עו"ד גלפנד בתביעתו כי הפרסום על קיומו של דור 4.5 בסלקום "גרם לו להצטרף לשירות, והוא ציפה ליהנות מגלישה מהירה, אך בפועל נגרמו לו עוגמת נפש ופגיעה באוטונומיית הבחירה". זאת, לדבריו, "משום שבזבז את זמנו בבירורים מיותרים וסבל מתחושה של אכזבה, תסכול וכעס".

הוא מבקש להכיר בתביעתו כתביעה ייצוגית ולפצות קבוצה גדולה של צרכנים, שנגרמו להם נזקים כספיים שונים. הוא מונה לצורך כך מספר סיבות: שדרוג מכשיר כדי שיתאים לשירות, מעבר מחברה לחברה ותשלום עבור כרטיס SIM והחלפת חבילת תקשורת. בסך הכול, הוא מעריך את סכום הנזק המשוער בכ-52.75 מיליוני שקלים, שעליהם הוא מבקש מבית המשפט להוסיף פיצוי עבור נזק לא כספי.

לא נמסרה תגובה מסלקום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים