אמזון הורידה את מחירי הטלפונים מתוצרתה ל-99 סנט בלבד
הורדת המחיר משתלבת באסטרטגיה של החברה אשר נוהגת להציע חומרה במחירים נמוכים
אנליסטים תוהים אם גם בכך יש די כדי להמריץ את המכירות המדשדשות, ויש גם אותיות קטנות – הקונים צריכים להתחייב לשנתיים ל-AT&T. בחודש יוני נרשמו 60 אלף בני אדם לאירוע ההשקה של Fire, הטלפון הראשון של אמזון (Amazon), וכעת נראה שכגודל הציפייה, כך גם גודל האכזבה: ביום ב', כדי לעורר את המכירות המדשדשות, הכריזה אמזון על הוזלה של כמאתיים דולר במחיר הטלפון – שיעמוד מעתה על 99 סנט בלבד. יש, כמובן, גם אותיות קטנות – הקונים צריכים להתחייב לשנתיים לספקית הסלולר AT&T, הנהנית מבלעדיות על המכשיר.
אולם, אנליסטים תוהים אם אפילו ההורדה הדרסטית של המחיר תוכל לעורר את המכירות: "אם להקיש מניסיון העבר, בדרך כלל זה לא עובד" אמר וויין לם, אנליסט בכיר מחברת המחקר IHS Technology. הוא הזכיר כי גם מחירי הטלפון של פייסבוק (Facebook) צנחו במהירות ל-99 סנט בשנה שעברה, מה שלא סייע למכשיר זה לקנות דריסת רגל בשוק.
הורדת המחיר משתלבת, עם זאת, באסטרטגיה של אמזון, הנוהגת להציע חומרה במחירים נמוכים מתוך הערכה שהקניות של בעלי המכשיר באמזון יסייעו לה להחזיר את ההשקעה. הקונים של מכשירי Fire, גם במחיר המוזל, ייהנו ממנוי חינם לשירות Prime של אמזון, בשווי של 99 דולר. שירות זה מקנה משלוחים ומנוי לספריית הווידאו של אמזון.
יצוין כי אמזון השקיעה בטלפון מתוצרתה משאבים רבים – אלפי עובדים שקדו על פיתוחו במשך ארבע שנים. אנליסטים העריכו כי בשנה הראשונה תמכור אמזון מיליון עד שני מיליון מכשירים, הערכות צנועות אם לוקחים בחשבון שזהו היקף המכירות של מכשירי iPhone בפחות משבוע, אך כעת נראה כי גם הערכות אלה היו אופטימיות מדיי.
לא ניתן היה לקבל תגובה כלשהי מאמזון. דובר AT&T סירב להתייחס להיקף המכירות בפועל של מכשירי אמזון.
תגובות
(0)