תוכן שיווקי

כרמית פלג: "שלב האפיון והעיצוב קריטי להטמעה מוצלחת של מערכות דיגיטליות בקרב משתמשים"

16/09/2014 13:22
כרמית פלג, מנהלת יחידת הדיגיטל וחוויית משתמש בנס טכנולוגיות

"המטרה של כל ספק שירות דיגיטלי, היא לייצר למשתמשים שלו, בתוך הארגון או ללקוחות קצה, חווית שימוש שתייצר אפקט WOW. בתהליך האפיון ועיצוב המוצר מושקעים משאבים בתכנון יצירת חווית משתמש מרגשת ועוצמתית, זאת באמצעים ויזואליים או טכנולוגיים, אינפוגרפיקות מעניינות, אלמנטים אינטראקטיביים, תוכן רלוונטי ואטרקטיבי כמו גם שילוב של מנגנונים חכמים המאפשרים יצירת ערך מוסף למוצר מבחינת התאמה אישית למשתמש, רלוונטיות לזמן ולסיטואציית השימוש או הצגת מידע משלים המסייע בקבלת החלטה וכד'." כך לדבריה של כרמית פלג, מנהלת יחידת הדיגיטל וחוויית משתמש בנס טכנולוגיות.

יחידת הדיגיטל וחווית המשתמש בנס טכנולוגיות מתמחה במתן פתרונות UX לחברות וארגונים. היחידה עוסקת באפיון ממשק משתמש, בעיצוב גרפי ובפתרונות מדיה דיגיטלית. היחידה כוללת צוות מאפיינים ומעצבים עם ניסיון מוכח של מעל 10 שנים בתכנון ועיצוב ממשקי משתמש למאות פרויקטים בהם: עיצוב מערכות ואפליקציות פנים ארגוניות, פורטלים, דאשבורדים (לוחות מכוונים), מסכי תצוגה, עמדות מידע ועוד. על לקוחות היחידה נמנים  ארגונים מכל מגזרי המשק כולל גופים בטחונים, פיננסים, תעשייה וגופים ממשלתיים.

כרמית, מה המגמות המרכזיות הקיימות בתחום חוויית המשתמש?
אחת המגמות הבולטות הינה ה-smart and simple. מגמה זו  שמה דגש על ממשק פשוט ויזואלית, אך מורכב וחכם מבחינת יכולות המוצר. השאיפה היא לאפשר ממשק  אוטומטי ככל הניתן המנבא את צרכי המשתמש והתנהגותו ודורש מינימום פעולות יזומות של המשתמש. את המגמה הזו מובילות ענקיות האנדרואיד (Android) וה-IOS המציגות עיצוב מינימליסטי או שטוח אך תצוגות מידע חכמות ופונקציונליות מתקדמת המבוססות על איסוף וניתוח מידע באמצעים כמו סנסורים, מערכות בינה עסקית ואנליזה.

מגמה בולטת נוספת הינה פרסונליזציה של מוצרים. כאן מדובר ביצירת התאמה של פונקציונליות המוצר או התוכן לצרכים ספציפיים של משתמש מסוים או פרופיל משתמשים. פרסונליזציה יוצרת אצל המשתמש תחושה שהגיע למקום הנכון ושהמידע הרלוונטי מושג בקלות. פרסונליזציה משרתת כמובן גם מטרות שיווקיות,  היא מאפשרת לספקים להציע הצעות ערך רלוונטיות למשתמש על פי פרופיל התנהגותי עסקי ובכך להגביר את הסיכוי שהוא יבצע רכישה.

מגמה נוספת שאנו מזהים הינה הצורך לקיים אתרים רספונסיביים, שמשמעותם אתרים  מותאמים וזמינים בכל הפלטפורמות הדיגיטליות: מחשבים שולחנים וניידים, טאבלטים כמו גם סמארטפונים. ארגונים ועסקים רוצים להיות מסוגלים לספק את השירותים הדיגיטליים שלהם בכל מכשיר, מכל מקום ובכל זמן. וכאן הדגש מבחינת ממשק המשתמש הינו תכנון ההתאמה של הפונקציונליות והחוויה לכל אחת מהפלטפורמות.

עם אילו אתגרים מתמודדים ארגונים בתחום חוויית המשתמש?
אחד האתגרים הבולטים הינו התרחבות המונח חווית משתמש- מונח שהיה בעבר ממוקד בתכנון ממשק משתמש, היום עוסק בשילוב מורכב של יכולות טכנולוגיות חדשות ומשתנות, דרישות שוק תובעניות והתאמה למגוון פלטפורמות. בתכנון הממשק נדרשים המומחים לשלב אספקטים של אופטימיזציה של מערכת מבחינת תפוקה ויעילות, תמיכה ביכולות טכנולוגיות והצגת מידע מורכב, תמיכה בצרכים שיווקיים ואסטרטגיים וזאת כמובן תוך שמירה על עקרונות של פשטות ויזואלית ושימוש קל ונוח.

כיצד אתם מציעים להתמודד עם האתגרים האלו?
זה מחייב להרחיב את ארגז הכלים והמתודולוגיות כדי לתת מענה למגמות ולחידושים. בעיקר מתחייב תהליך חקר מעמיק של המשתמשים, נדרשת היכרות אינטימית עם הארגון וצרכיו כולל גישה למידע רגיש וקריטי אודות הלקוחות והרגליהם. תהליכים מורכבים אלו מצריכים תכנון קפדני תוך שימוש במודלים, סימולציות ובדיקות כמו גם ידע ושליטה מלאה בתכנון למגוון פלטפורמות ומערכות הפעלה.

לפרטים נוספים

אירועים קרובים