אריקסון תפרוש את רשת דור ארבע של פלאפון בבלעדיות

שתי החברות חתמו היום (ג') על הסכם מסגרת לשלוש שנים, בהיקף המוערך במאות מיליוני שקלים

פלאפון ואריקסון משתפות פעולה בדור הרביעי. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

אריקסון (Ericson) תהיה הספק היחיד של פלאפון להרחבת הפרישה של רשת דור ארבע (LTE). שתי החברות חתמו היום (ג') על הסכם מסגרת לשלוש שנים, המהווה הרחבה של ההסכם שנחתם באפריל לפרישת השלב הראשון של הרשת. היקף העסקה לא נמסר, אך הוא מוערך במאות מיליוני שקלים.

פלאפון השיקה בחודש שעבר את רשת הדור הרביעי, בהתאם להיתר שקיבלה ממשרד התקשורת, וממשיכה לפרוש אתרי רדיו בקצב מהיר, להשגת פרישה ארצית מלאה. כרגע, החברה מפעילה את הרשת על תדר זמני ברוחב 5 מגה-הרץ שהושאל לה על ידי משרד התקשורת, וזהה לתדרים שמפעילות פרטנר וסלקום. לקראת סוף השנה צפוי להתקיים מכרז התדרים, שבמסגרתו יציעו המפעילות לרכוש תדרים נוספים.

הציוד שתספק אריקסון יתמוך גם בטכנולוגית ה-Advanced LTE שנמצאת עדיין בתחילת דרכה בעולם, והיא מאפשרת להגיע לקצבי שיא של עד 450 מגה-ביט לשנייה בהורדת נתונים. הדבר מעניק חוויית גלישה יוצאת דופן ומאפשר צפייה בתכני וידיאו באיכות גבוהה, כמו גם יישומי זמן אמת רבים, לרבות טלה-רפואה.

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, אמר כי החברה "נמצאת בשלבים מואצים של פרישת רשת הדור הרביעי. החלטנו להמשיך עם אריקסון כספק יחיד גם ברשת הדור הרביעי, כפי שעשינו בדור השלישי. אריקסון היא ספק תשתיות הסלולר המוביל בעולם, ובזכות הציוד של אריקסון נוכל להיות הרשת המתקדמת בישראל גם בשנים הקרובות".

אלון ברמן, מנכ"ל אריקסון ישראל, ציין כי "אריקסון תספק לפלאפון את המערכות החדישות והמתקדמות ביותר, עם יכולות שדרוג מובנות שיאפשרו פרישת רשת דור רביעי מתקדמת ואיכותית גם בעתיד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים