מוטי סדובסקי, סאס: "ה-IT בצבא עשה צעד גדול בהבאת הנתונים לשטח – וגם למטכ"ל"

לדבריו: "אם יש משהו שהוא 'שוס' אמיתי, זה הפיכת צה"ל לצבא ברשת. המדובר על חיבור בין ארבעה 'צבאות', משמע זרועות נפרדות, שכעת יש לכולן את היכולת לדבר ולתקשר על גבי רשת אחת" ● הדברים נאמרו לקראת כנס CI5

מוטי סדובסקי, מנהל פעילות מגזר ביטחון, סאס (SAS) ישראל

"היום לכל מפקד יש אמצעי מיחשוב בעזרתם ובאמצעותם הוא רואה את שדה הקרב. התיקשוב הצבאי עשה צעד גדול בכך שהוא מספק לצבא יכולת תקבל את הנתונים לשטח מצד אחד ולרמת המטה הכללי מצד שני", כך אמר מוטי סדובסקי, מנהל פעילות מגזר ביטחון, סאס (SAS) ישראל.

סדובסקי דיבר ברב שיח שנערך לפני ימים אחדים בבית אנשים ומחשבים. רב השיח נערך לקראת כנס CI5 שייערך ב-28 לאוקטובר במרכז הכנסים אבניו, קריית שדה התעופה. את רב השיח הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

לדברי סדובסקי, "אם יש משהו שהוא 'שוס' אמיתי, זה הפיכת צה"ל לצבא ברשת. המדובר על חיבור בין ארבעה 'צבאות', משמע זרועות נפרדות, שכעת יש לכולן את היכולת לדבר ולתקשר על גבי רשת אחת". כך, אמר, "מתקבלת יכולת לקבלת החלטות טובה יותר ומהירה יותר לקצינים שונים – אנשי חיל האוויר, המודיעין, היבשה והים – וכל זאת בזמן אמת".

סאס, אמר סדובסקי, "נמצאת בעולם האנליטיקה. אנו מסייעים לחזק את הצבא בהיבטי ה-BI. אנו לוקחים את הבינה העסקית המסורתית, זו אשר הראתה מה היה בעבר, ומחברים אותה לאנליטיקה, ניתוח צופה פני עתיד. ככזו, האנליטיקה מסייעת לקבלת החלטות טובה יותר, עם חיזוי, תוך שימוש בכלים סטטיסטיים".

לדוגמה, אמר סדובסקי, "ניתן להשתמש בכלים אלה כאשר יש אוסף של מטרות אפשריות לתקיפה, ונדרש לקבוע איזה כוח יטפל באיזו מטרה, הן בהיבט השיבוץ, והן בהיבט הניצול המיטבי של הכוחות". היבט השיבוץ המיטבי, ציין, מסייע גם ליחידות המנהלה השונות, דוגמת שיבוץ של חיילים ביחידות הצבא השונות. כך, אמר סדובסקי, "מערכת שלנו מחוברת למודול ה-HR של סאפ (SAP) הנמצאת בצה"ל, אשר מסייעת לשיבוץ חיילים בעת גיוסם".

מערכות ה-BI של החברה, סיים סדובסקי, "באות לידי ביטוי גם בנושאים מצילי חיים. כך, חיילי וקציני חיל הרפואה עושים שימוש בכלים אנליטיים, לטובת שיפור רמת הרפואה הניתנת לפצועים בשטח. איסוף נתונים על מקרי פציעה או מחלות קודמים, יכול לסייע לטיפול טוב יותר במקרים העתידיים של פציעות או מחלות קודמות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים