השקת המטה העולמי של ווטסון – חלק ח'

בשבוע הראשון של אוקטובר, תשעה חודשים לאחר שיבמ (IBM) הכריזה על הקמת קבוצת ווטסון (Watson) למחשוב תבוני, השיק הענק הכחול את הבניין החדש של המטה העולמי שלו. מדובר בבניין בן 12 קומות באזור המכונה NoHo East Village, צפונית לרחוב האוסטון בניו-יורק. יבמ שכרה בו ארבע קומות שיאכלסו את 600 עובדי המטה, מתוך 2,000 עובדי הקבוצה ברחבי העולם. בכנס ההשקה דיברו מייק רודין, סגן נשיא בכיר ביבמ לענייני קבוצת ווטסון, ג'יני רומטי, שהתמנתה לפני יותר משנתיים לעמוד בראש יבמ, וד"ר ג'ון קלי השלישי, שעומד בראש פעילות המחקר הגלובלית של החברה, על 3,000 מדעניה ברחבי העולם.

דיילי ציפי צפתה, נצפתה וחזרה עם תמונות.

Welltok מקולורדו מנצלת את יכולתו הייחודית של ווטסון לעבד בתוך שניות כמויות גדולות במיוחד של נתוני בריאות על מנת להציע מערכת המנהלת דיאלוג עם המשתמשים ולהציע הנחיות מותאמות אישית לאופטימיזציה של מצבם הבריאותי. חברת Point of Care, המספקת שירותים לתעשיית שירותי הבריאות בארצות הברית, בנתה אפליקציה לתמיכה ברופא המטפל, בעזרת ווטסון. המערכת כבר נמצאת בשימוש האגודה האמריקנית לטרשת נפוצה, המציעה אותה כאפליקציית מובייל לרופאים המטפלים במחלה.

ווטסון זוכה לשלל יישומים גם בעולם המחשוב עצמו. בין אלה ניתן למצוא את המערכת של SparkCognition, שמבצעת ניתוח אנליטי קוגניטיבי של מערך האבטחה וההתגוננות מפני איומי סייבר. המערכת משכפלת את אופן החשיבה, התחקור והסקת המסקנות של מומחה אבטחה אנושי, ומציגה תובנות על בסיס הידע המצטבר במהלך הפעילות.

שירותים וכלים חדשים למפתחים. יבמ מרחיבה את היקף הכיסוי והיכולות של מערכת המחשוב הקוגניטיבי שלה ומציגה שירותי ענן חדשים שיהיו זמינים בסביבת Bluemix – פלטפורמת הפיתוח הייחודית של הענק הכחול לאפליקציות מובייל ו-ווב. Bluemix פועלת על גבי SoftLayer (פיתוחה של החברה בשם זה אותה רכשה יבמ באחרונה), תשתית הענן הגלובלית של הענק הכחול. ללא מחסומי כניסה לעולם הכלים הקוגניטיביים, יכולים עתה משתמשי Bluemix לגשת אל מבחר הולך ומתרחב של כלים וממשקי תכנות יישומים (API), כמו גם אל מבחר עשיר של תכנים המאפשרים לבנות אפליקציות המבוססות על ווטסון. השירותים החדשים הזמינים בסביבת Bluemix כוללים מערך בניית מודלים של משתמשים, בעזרת כלי לינגוויסטיקה המאפשרים לגזור ולהגדיר מאפיינים של משתמש הקצה על בסיס אופן התקשורת שלו. השירות מסוגל לנתח כל תקשורת בה מעורב המשתמש, למשל הודעות טקסט, ציוצים בטוויטר (Twitter), פוסטים בבלוגים ובפייסבוק (Facebook) ומיילים, על מנת להבין, לנתח הקשרים ולתקשר עם משתמש הקצה במתכונת מותאמת אישית.

הבנק הגדול ANZ מאוסטרליה ומניו-זילנד פיתח על פלטפורמת ווטסון יועץ פיננסי ללקוחות וליועצי הבנק.

בישול אמיתי. הנה החברה שפיתחה שף ווטסוני.

אוניברסיטת דיקין מאוסטרליה פיתחה ראשונה בעולם על ווטסון מערכת ייעוץ לתלמידיה.

לחלק א' לחצו כאן

לחלק ב' לחצו כאן

לחלק ג' לחץ כאן

לחלק ד' לחצו כאן

לחלק ה' לחצו כאן

לחלק ו' לחצו כאן

לחלק ז' לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים