"בסופו של יום, כולנו נהיה בענן"
ברק רגב, שמוביל את פלטפורמת הענן של גוגל באזור EMEA, מספר בראיון לאנשים ומחשבים על המאמצים של החברה להעביר לענן את הארגונים והמנמ"רים
הוויכוח הבלתי פוסק בשוק הישראלי בעד או נגד ענן – ציבורי, פרטי או בן כלאיים – מתחיל להתכנס למסגרות יותר ממוקדות. ההערכה היא שבמהלך 2015, מרבית הארגונים שהמנמ"רים שלהם יושבים על הגדר ייאלצו לרדת ממנה ולקבל החלטה לכאן או לכאן.
גוגל (Google) העולמית מזהה כנראה את המגמה הזו ובחודשים האחרונים היא עושה מאמצים רבים לחדור לשוק הארגוני, לדבר עם המנמ"רים ולשכנע אותם למה לא תהיה להם ברירה אלא לעבור לענן ולמה כדאי להם לעשות זאת עם גוגל.
האימוץ של הענן הציבורי קרה וקורה יותר בסטארט-אפים. גוגל נכנסה לעסקי הענן לפני כשלוש שנים ופנתה אליהם, במסגרת התפיסה שהיא מחדירה ברחבי העולם – Google for Work. יחד עם זאת, מה שפחות ידוע הוא שהחברה פועלת גם מול ארגונים גדולים ועסקים קטנים.
לברק רגב, שמוביל כיום את פלטפורמת הענן של גוגל באזור EMEA, אין ספק שהמציאות בתחום הזה תשתנה בשנה הבאה ואחריה.
"בסופו של יום, כולנו נהיה בענן", הוא אמר לאנשים ומחשבים בראיון שנערך במהלך ביקור קצר שערך בישראל לא מכבר, בו השתתף גם ניר חינסקי, שמנהל את הסניף הישראלי. עם זאת, הוא ציין כי "אי אפשר לדבר על מעבר לענן באופן כללי, מאחר שהשוק מורכב מוורטיקלים".
רגב מודע לעובדה שהחלוצים הם הסטארט-אפים, שמעוניינים לייעל ולפשט כמה שיותר את הוצאות ה-IT שלהם, והם מושכים אחריהם את הארגונים הגדולים. עם זאת, הוא אומר ש-"האימוץ של הענן בארגונים אלה מורכב". כך או כך, רגב מוסיף, "מנמ"רים הפנימו שאין כפתור פלא שמעביר אותך לענן, אלא מדובר בתהליך מורכב, שיש לעשות אותו בזהירות ובצורה ממוקדת, ואת זה אנחנו עושים יד ביד עם המנמ"רים שעובדים איתנו".
"בחלק מהארגונים, ההסתכלות היא על עלות הסבה של מערכות קיימות והאם זה כדאי. אני בהחלט מבין ארגונים גדולים שאומרים כי כל עוד המערכות שלהם עובדות, היישומים השונים שנמצאים על פלטפורמות מחשוביות שונות עובדות, אין סיבה להחליף", ציין.
"אולם", המשיך, "צריך להבין שיש בענן אפשרויות רבות, במיוחד בעולם הפיתוח וב-Big Data, שמאפשרים לארגון לממש את היעדים שלו טוב יותר". הוא הדגיש כי פתרונות Google Cloud Platform כוללים בנוסף עיבוד נתונים, אחסון וניתוח מידע, גם עבור ארגונים ועסקים קטנים ובינוניים.
ברק רגב עובד בגוגל כבר ארבע שנים, כאשר בשנתיים האחרונות הוא מוביל, כאמור, את פעילות פלטפורמת הענן של גוגל באזור EMEA. במסגרת תפקידו, הוא בנה והרחיב את צוות הענן של החברה באזור זה, והוא אחראי למכירות ולפיתוח העסקי שלה. לפני כן הוביל רגב את פעילות האנטרפרייז של גוגל בשווקים מתפתחים באזור EMEA. לרגב תואר שני במדעי הניהול מאוניברסיטת קליפורניה.
רגב מאמין בכל ליבו במהפכת הענן של גוגל. הוא אחראי על 92 מדינות, כולל ישראל, שאת השוק בה הוא מכיר היטב. הוא מבצע את הניהול של כל המדינות שהוא אחראי עליהן בעזרת ערוצים וצוותים מקצועיים שמלווים את השוק.
גוגל נתפסת כחברה מצליחה ופופולרית שמספקת כלים טובים – לשוק הפרטי. למה ארגון צריך לבחור בפתרון שלכם?
"ראשית, זה לא מדויק שאנחנו מזוהים רק עם השוק הפרטי. אל תשכח שאף על פי שאנחנו חברה צעירה, בת 15 בלבד, בנינו את הדטה סנטרים הכי גדולים בעולם, קודם כל לצרכים שלנו, עם תשתיות פיזיות ענקיות. כל יבשת מחוברת לדטה סנטרים שלנו. הצלחנו לתת פתרון לבעיות החישוביות ואנחנו מובילים בכל מה שקשור למחשוב מבוזר. יש לנו עשרות כבלים תת ימיים ובקרוב נשקיע כמה מיליארדי דולרים בהרחבת התחזוקה של הדטה סנטרים. בגלל הגודל שלנו, פתחנו גישה גם למפתחים עבור צרכים עסקיים, פתרונות בתחום ה-PASS IASS , תשתיות מרמת ה-VM ועוד פתרונות רבים, מהירים וקלים לשוק הארגוני, עם זמן הקמה מהיר וזול".
בחלק מהשירותים הורדתם מחירים. זו הדרך שבה אתם רוצים לחדור לשוק?
"אכן, הורדנו את מחירי האחסון, כי רצינו להחזיר את המחירים הנהוגים בשוק לפרופורציה. העובדה היא שהמתחרים שלנו יישרו קו. זו תרומתנו להורדת יוקר המחייה.
אנחנו מובילים חזון של מחשוב ענן, על מנת לאפשר לארגונים לצרוך שירותי מחשוב בגמישות מלאה. אנחנו רוצים להציב מודלים חדשים לשימוש בענן, שישמשו את התפיסה הרווחת כיום, שלם לפי צריכה – וללא התחייבות מראש. מעבר לזה, כל הפתרונות שלנו לשוק הארגוני מתממשקים באופן מלא לכל כלי הניהול, החיפוש והתפעול שלנו, שכולם מכירים, וזה יתרון גדול".
מה לגבי נושא האבטחה? ידוע לך שיש רגישות רבה בישראל לאחסון מידע מחוץ לגבולותיה?
"אנחנו מספקים את אותה רמת אבטחה שנדרשת מכל ארגון כאילו האחסון היה בארץ. הנושא הזה הוא יותר עניין של רגולציה ותלוי בדרך הניהול של המשתמשים. שימוש בענן בחו"ל לא מונע מהמנמ"ר לשלוט על הנתונים ולנהל את מערכי המידע בדיוק כפי שהוא היה רגיל קודם לכן".
השורה התחתונה: גוגל נמצאת כעת בעיצומו של מסע לשינוי התודעה של רבים מאיתנו. היא מנסה להבהיר שהיא כבר מזמן לא רק חברה של מנוע חיפוש או שחקן מרכזי בעולם הפרסום, אלא גם כזו שמייצרת כלים ופתרונות לשוק הארגוני, בעזרת הענן ומוצרים נוספים. האם היא תצליח? הזמן יקבע זאת.
מתוך היכרות עם הפרסונות בישראל - חבר'ה מ ד ה י מ י ם, מקצוענים, שירותיים. כבוד!!