לקראת כנס מחשוב תעשייתי | ראיון עם נדב צור, מנהל משאבי אנוש בפוליכד מוצרי פלסטיק שפיים אגש"ח בע"מ

עוסקת בפיתוח, ייצור ומכירה של אריזות פלסטיק. פוליכד

•    ספר על הארגון בו אתה עובד:
החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ומכירה של אריזות פלסטיק, המיוצרות בתהליכי ייצור של ניפוח, הזרקת ניפוח והזרקה, החברה פועלת בשוק המקומי ומספקת אריזות לכלל היצרנים הגדולים במשק הישראלי בתחום המזון חומרי הניקוי והטואלטיקה.
בחברה כ- 200 עובדים והיא שייכת לקיבוץ שפיים.

•    איזה פתרון הוטמע בארגון ומדוע בחרתם דווקא בו?
במהלך שנת 2011 הטמענו בחברה את פתרון M3 . את הפרויקט הובילה וניהלה חברת Intentia. הבחירה בפתרון הייתה לאחר תהליך ארוך של ניתוח הצרכים, בחינת האופציות הקיימות בשוק ומשא ומתן מול הספקים השונים. בחרנו ב- Intentia וב- M3 עקב היותו מסוגל לספק לנו פתרון מתאים, וזאת ללא צורך בביצוע פיתוחים רבים. ההערכה בשלב הבחירה, שהתבררה כנכונה גם במהלך הפרויקט ולאחריו, הייתה כי בתהליך הטמעה של תהליכי best practice כפי שקיימים ב- M3 יהיה ניתן להשלים באופן מהיר פרויקט טוב כזה שישרת את החברה בשדרוג מערכת המידע, אך גם יסייע לה להטמיע תהליכי עבודה נכונים בחברה וזאת תוך התבוננות אל העתיד אליה מכוונת החברה.

•    איזה אתגרים בא פתרון ה- ERP שהוטמע למלא?
שני אתגרים עיקריים עמדו לפנינו:
א.    לשדרג באופן משמעותי את זמינות הנתונים ואת איכות הנתונים, כבסיס להחלטות שנדרש לקבל בחברה בכדי לשפר את יכולתה להתקיים בשוק דינמי ותחרותי כפי שאנו פועלים בו.
ב.    הטמעת פתרון שיתמוך ויעצב את תהליכי העבודה בארגון באופן שיסייע לארגון להתנהל בצורה מובנית ויעילה.

•    מה הערך המוסף שהפתרון נתן לארגון?
א.    הטמעת הפתרון חייבה את כל המשתמשים בארגון לעבור ממצב של עבודה של כל אחד עם עצמו למצב בו עליהם לפעול בשיתוף פעולה. דבר זה הוגדר מבחינתנו כאחד היעדים החשובים וישב תחת הגדרת תהליכי העבודה כפי שביקשנו להטמיע בעזרת מערכת המידע. "על הדרך" נעשה גם איחוד מערכות שונות שהיו קיימות בארגון למערכת מידע אחת.
ב.    מערכות המידע שהוטמעו בפרויקט (הוטמעה במקביל גם רצפת ייצור) יצרו מצב בו נתונים זמינים למנהלים בזמן אמת כבסיס להחלטות ניהוליות, דבר זה גרם לשינוי של שפה ארגונית. אני קורא לזה מעבר מניהול של "בערך" לניהול של בדיוק! היום אנחנו יודעים את המצב – ולא, איננו מוכנים לקבל החלטות ללא נתונים אמיתיים. דבר זה שינה לחלוטין את השפה הארגונית, את אופן ניהול הדיונים והצגת הנושאים והנתונים.
•    מה הטיפים שלך להטמעה מוצלחת של פתרון ERP?
א.    לבצע תהליך הכנה מעמיק בתוך החברה לפני בחירת הפתרון, חלק מהותי מתהליך זה הינו קביעת המטרות של החברה בפרויקט שכזה וכחלק מתהליך זה עושה החברה הכנה טובה של עצמה לקראת הפרויקט.
ב.    לבחור בפתרון שניתן להעלותו עם מינימום התאמות ופיתוחים. זה יקר וזה גם לא תמיד שמיש לאורך זמן.
ג.    לתת לחברה המבצעת את הפרויקט להציע את הפתרונות וללכת איתה, הם מכירים את יכולות הפתרון שלהם, אנחנו עוד לא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים