דורון אפנשטיין, EMC ישראל: "המנמ"ר נדרש להגדיר מחדש את מערך ה-IT שבראשותו"

"על מנהל הכספים, כמו גם המנמ"ר מולו, לשנות את האופן בו השניים מביטים על תפקיד ה-IT: לא להיות רק ממוקד טכנולוגית, אלא לבחון איך המחשוב יכול לתרום לצמיחה העסקית של הארגון ולא להוות רק מרכז עלות"

דורון אפנשטיין, EMC ישראל

"בשנים האחרונות הפכתי להיות לקוח של ה-IT בשל תפקידי, מצאתי עצמי יותר ויותר מעורב בפעילויות ה-IT בארגון ובתרומתו לארגון. מנגד, בשל השינויים הטכנולוגיים התכופים, דבר דומה נדרש מהמנמ"ר – עליו להיות מעורב יותר בהיבטים העסקיים של הארגון ולכן עליו להגדיר מחדש את תפקיד ה-IT ואת האופן בו הוא מספק שירותים ללקוחותיו", כך אמר דורון אפנשטיין, מ"מ מנכ"ל EMC ישראל וסמנכ"ל הכספים בארגון המכירות והשירותים של EMC ישראל.

אפנשטיין דיבר בפתח הכנס השנתי של EMC שהתקיים היום (ב'). הכנס נערך בהשתתפות מאות מלקוחות החברה ושותפיה העסקיים, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

לדברי אפנשטיין, "על מנהל הכספים, כמו גם המנמ"ר מולו, לשנות את האופן בו השניים מביטים על תפקיד ה-IT: לא להיות רק ממוקד טכנולוגית, אלא לבחון איך המחשוב יכול לתרום לצמיחה העסקית של הארגון ולא להוות רק מרכז עלות".

"המעורבות של ה-IT הפכה לגורם קריטי בהצלחת הארגון", ציין אפנשטיין, "המנמ"ר הוא לא עוד מנהל ה-IT הארגוני, אלא הוא מעורב בהחלטות האסטרטגיות של החברה. כך, חובה מוטלת על ספקיות ה-IT לעשות שינוי לטובת לקוחותיהן הארגוניים, על מנת שאלה לא רק ישרדו, אלא יצליחו וישיגו יתרון תחרותי. על ספקיות ה-IT להציע פתרונות ערך מוסף, ונדרשת אצלם הבנה עמוקה של השוק עם יכולת להעז ולהסתכן, כי רק בדרך זו תצמח סביבה שמשמשת קרקע לחדשנות".

"EMC עוסקת בהגדרה מחדש של מחשוב הענן, תשתיות ה-IT ובניית הדטה סנטר הארגוני כך שיהא מבוסס תוכנה", סיכם אפנשטיין, "היום אנו מציגים את חזון ההגדרה מחדש של ה-IT, על מנת לקדם את השינוי לו זקוקים הארגונים – שינוי מבוסס טכנולוגיה".

לקראת הכנס ערכה EMC סקר שבחן את עמדתם של כ-190 מקבלי החלטות ישראליים בתחום ה-IT. מהסקר עולה שבישראל ה-IT נתפס כאמצעי אסטרטגי, המאפשר את צמיחת העסק וחיבור טוב יותר עם הלקוחות. הסקר חשף מעבר גובר של ארגונים לענן, עם 66% מהארגונים שכבר משתמשים בשירותי ענן ו-18% שמשתמשים בענן בן כלאיים. עם זאת, כדי לממש את מלוא הפוטנציאל, יש עדיין להתגבר על כמה מכשולים. כך, 64% ממשתפי הסקר בישראל דווחו כי המנהלים הבכירים בארגונים מחשיבים כיום יותר מאי פעם את ה-IT כמנוף אסטרטגי לצמיחת העסק. עוד ממצא העלה כי שלושת הגורמים הנמצאים בעדיפות עסקית עליונה בעת הטמעת טכנולוגיות חדשות בארגונים בישראל הם: שיפור חווית המשתמש (43%), אוטומציה של תהליכים (41%) וחדשנות בקווי מוצרים ושירותים (36%). 70% מאמינים שבעתיד תפעל מחלקת ה-IT במודל של ספק פנים ארגוני לשירותים על פי דרישה, כולל פלטפורמה כשירות (Platform-as-a-Service) וענן פרטי וציבורי.

יניב גיאת, יועץ טכנולוגי בכיר EMC ישראל, הציג בפני המשתתפים בכנס את חמשת ההיבטים של השינוי הטכנולוגי, המשפיעים על ההיבטים העסקיים בארגון. ההיבט הראשון, ציין גיאת, הוא אובדן "הבכורה" של ה-IT על אספקת רכיבי המחשוב בארגון. לדבריו, "בשל מגמת ה-BYOD, המשתמשים מביאים טלפונים ניידים וטאבלטים מהבית, והם צורכים דרכם יישומים ארגוניים". ההיבט השני, אמר, "בעבר ה-IT היה גוף הוצאות וכעת הוא יכול להיות גוף מניב רווחים: הוא יכול לסייע לארגונים לפתח את הדור הבא של יישומים בפרקי זמן קצרים, עם אגנוסטיות לכלל ספקי הענן עם כיוון של ניידים". ההיבט השלישי ציין גיאת, הוא המעבר שחווה הדטה סנטר, ובתוכו מערכי התקשורת והאחסון, לעבר היותם מוגדרי תוכנה. ההיבט הרביעי, השינוי מאספקת ניתוחים הנוגעים לעבר, מבוססי מידע מובנה, לעבר ניתוחים צופים פני עתיד , Analytics, עם טיפול ב-Big Data, כאשר ניתוחים אלה יניבו ערך עסקי, למשל מידע על לקוחות". ההיבט חמישי ציין גיאת, "הוא יצירת מעטפת של אבטחת מידע, תוך שינוי המצב הקיים, בו רוב התקציב באבטחה מושקע לטובת מניעת חדירה והפנמה כי "המרגלים כבר בפנים, ויש לנתח את אירועי אבטחת המידע לטובת התאמות חכמות בזמן אמת".

"אנו מספקים פתרון העונה לכלל השינויים הללו", סיכם גיאת, "עם תשתית אחודה ומעבר לענן משולב, בן כלאיים, פרטי או ציבורי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים