תוכן שיווקי

לקראת אירוע APC שנתי 19 בנובמבר | חשיבות תהליך ה- Commissioning ב- Data Center בשנים האחרונות

16/11/2014 13:54
מגלקום

מאת : אלכס אלטברגין – מנהל תחום ה-Data Center  במגלקום
פרויקט הקמת  דטה סנטר הפך עם השנים להיות מורכב יותר ויותר, אודות לריבוי  הגורמים המעורבים, ביניהם: תקשורת, חשמל, בטיחות, ביטחון, אדריכלות, קונסטרוקציה, מיזוג ואינסטלציה, קבלני ביצוע, ספקים, יצרנים, מנהלי פרויקטים ומהנדסים. על מנת לקבל דאטה סנטר אמין וחסכוני, מרכיבים אלה חייבים לעבוד בסינרגיה מלאה. הניסיון העולמי בפרויקטי הקמת דטה סנטרים מראה כי ללא תהליך Commissioning  האינטראקציה  הרצויה  והאינטגרציה המלאה בין המערכות כמעט בלתי אפשרית גם במקרים בהם עובדים טובי הקבלנים והמתכננים, וכמו כן היצרנים עם ציוד מתקדם ביותר.

Commissioning הינו תהליך התכנות הכולל בדיקות תכנון, ביצוע, הפעלות ואינטגרציה בין כל תתי מערכות תומכות דטה סנטר. תהליך זה בשנים האחרונות מיושם יותר ויותר בעולם הדטה סנטרים בשל מורכבותם וריבוי המערכות ההולכות וגדלות עם הזמן.

בחירת הציוד עבור המערכות תומכות החדר הוא אחד השלבים הקריטיים  המוביל להצלחת הפרויקט. בחירת יצרן אחד עבור מערכות: חשמל, מיזוג, ניטור וניהול – DCIM  , מובילי כבילה, ארונות ורצפה צפה מאפשר one point of contact ובכך מקל על תהליך ה-  Commissioning ,מקצר את ציר הזמן של הקמת הפרויקט ומקטין טעויות בהקמה.

נושא האחידות מקבל משקל משמעותי יותר במקרים בהם כל תתי המכלולים אמורים להתממשק למערכת ה-DCIM  כאשר בסביבה מרובת יצרנים המשימה היא קשה עד לבלתי אפשרית. סביבה עם מערכות מבית יצרן אחד, כולל ה- DCIM, מאפשרת יישום קל ומהיר ללא בעיות באינטגרציה.

APC  מבית שניידר אלקטריק מציעה מגוון רב של מוצרים וטכנולוגיות מהמתקדמות בעולם עבור תחום הדטה סנטרים, כגון מערכות חשמל, קירור, ניטור ו-DCIM אשר פועלים בתיאום וסנכרון מלא ומהווים "אורגניזם" מלוכד אחד.

מגלקום בתחום ייחודי זה ופיתחה טכנולוגיית יישום תהליך ה- Commissioning  בעזרת מערכת DCIM  של חברת APC, בשל תכונותיה  הייחודיים שלא קיימים אצל אף מתחרה בתחום.
המערכת מנטרת את כל ההתקנים האלקטרומכניים, כולל עומסי דמי בתוך הארונות ובכך מאפשרת לבצע שינויים תכנוניים תוך כדי תנועה בצורה ישירה או וירטואלית ע"י השוואת עומסי חום ,תפוקות קירור, עומסים בפועל מול המתוכנן, ניטור ורישום, הפעלת מערכת חשמל ברמות עומס שונות, סימולציות תקלות והוצאת דוחות כולל בניית מפה תלת ממדית של התפלגות טמפרטורה על פי מדידה בפועל, ביצוע חישוב ספיקות ומהירויות אוויר בהתאם למבנה של החדר והציוד המותקן.

מטרת התהליך הינו לזהות נקודות חולשה של המערכת שנבעו מטעויות תכנון וביצוע. התהליך מלווה ע"י מהנדסים שונים, כל אחד בתחומו, המספקים מתן פתרונות טכניים והנדסיים לתכנון ותיקון הליקויים.

 

אירועים קרובים