דברים שרואים מכאן: גוגל לא תציע את משקפי Glass לקהל הצרכנים הרחב

מבין 16 מפתחים ששקדו על אפליקציות למשקפיים, שאליהם פנו בסוכנות הידיעות רויטרס, תשעה השיבו כי הפסיקו לעבוד על אפליקציות אלה או שזנחו אותן – בעיקר מפני שלא נמצאו לקוחות או בשל המגבלות של ההתקן עצמו ● האם חלום המשקפים של ענקית החיפוש מתרחק?

מכניסים את אינטל לעניינים. Google-glasses

לאחר שנתיים שבהן הקפיד סרגיי ברין, ממייסדי גוגל (Google) להגיע לאירועים מתוקשרים כשהוא מרכיב את משקפי Glass של גוגל, הוא נצפה ביום א' בשבוע שעבר כשהוא צועד על השטיח האדום בכניסה לטקס פרסים של NASA בעיניים חשופות – לאחר שהותיר את זוג המשקפיים ברכב שבחנייה (על פי הסבר שסיפק לעיתונאי).

למרות שברין נותר חסיד נלהב של המשקפיים הדיגיטליים, נחשב לאביהם הרוחני, הרי שהשינוי רחוק מלהיות מקרי: על פי ההערכות הרווחות בקהילת המפתחים, בגוגל נואשו מלהציע את המשקפיים לציבור הרחב, לפחות בטווח הנראה לעין, וביטלו את ההשקה שתוכננה לצרכנים פרטיים.

מבין 16 מפתחים ששקדו על אפליקציות למשקפיים, שאליהם פנו בסוכנות הידיעות רויטרס, תשעה השיבו כי הפסיקו לעבוד על אפליקציות אלה או שזנחו אותן – בעיקר מפני שלא נמצאו לקוחות או בשל המגבלות של ההתקן עצמו. שלושה מפתחים נוספים עברו לפתח אפליקציות בעלות יישומים עסקיים במקום פרויקטים המיועדים לצרכנים פרטיים.

רבים מבין המפתחים הגדולים נותרו נאמנים למשקפי Glass. קרוב למאה אפליקציות מוצעות באתר האינטרנט הרשמי של המשקפיים הדיגיטליים, ובכלל זה אפליקציות פייסבוק (Facebook) ו-OpenTable, אם כי אפליקציית טוויטר (Twitter) נזנחה לאחרונה.

"אילו היו נמכרים מאתיים מיליון זוגות של משקפיים דיגיטליים, התמונה הייתה שונה" מסביר טום פרנסל, מנכ"ל חברת Little Guy Games, אשר עצרה השנה פיתוח של משחק שיועד למשקפי Glass ומחפשת כעת עבורו פלטפורמות מתאימות אחרות, דוגמת Rift, משקפי המציאות המדומה של Oculus שנרכשה לאחרונה על ידי פייסבוק.

בשישה החודשים האחרונים פרשו מגוגל מספר עובדים שמילאו תפקידים מרכזיים בפיתוח של המשקפיים הדיגיטליים, ובכלל זה המפתח הראשי בבק פרוויז, מנהל ההנדסה ארדיאן וונג והמנהל לקשרי מפתחים אוסמה אלמי.

מי שקיווה לעתיד שכולו משקפיים יוכל למצור סימן מדאיג נוסף בכך שאתר האינטרנט של הקונסורציום שסיפק מימון לפיתוח של משקפי Glass הוסר מהרשת וכעת מפנה את הגולשים לאתר הראשי של המשקפיים. הקונסורציום כלל את Google Ventures, Kleiner Perkins Caufield & Byers ו-Andreessen Horowitz.

בגוגל מדגישים כי החברה נותרה מחויבת למשקפי Glass וכי מאות מהנדסים ומנהלים שוקדים על הפרויקט. "אנו עובדים במרץ, כמו תמיד, ונלהבים מההזדמנויות שפותחים התקנים של מיחשוב נלבש, ובמיוחד המשקפיים" אמר כריס או'ניל, מנהל הפעילות העסקית של משקפי Glass.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים