תוכן שיווקי

לקראת אירוע APC ישראל, 19 בנובמבר I מאיר בן-צור, מנכ"ל בינת יישום מערכות: "תכנון נכון הוא תנאי הכרחי להצלחת פרויקט ההקמה של הדטה סנטר הארגוני"

18/11/2014 17:39

"הצורך ההולך וגובר ליישומי ענן, בנוסף לעלייה המתמשכת בדרישה לרוחב פס ורציפות פעולתן של מערכות המחשוב מצד המגזר הארגוני, מביאים עימם אתגרים חדשים עבור מנהלי ה-IT. הדטה סנטר הוא מרכיב מרכזי בפעילות העסקית השוטפת של חברות וארגונים, ונבנה במטרה אחת – להגן על המידע הארגוני ולהבטיח את שרידותו וזמינותו. כל ההחלטות הנוגעות לתכנון והקמה שלו בפועל מתקבלות בהתאם למטרה זו", כך אמר מאיר בן-צור, מנכ"ל בינת יישום מערכות, בראיון אתו לקראת האירוע השנתי אותו תקיים APC-שניידר אלקטריק.

מהם האתגרים המרכזיים כיום בתחום ההקמה והתפעול של דטה סנטרים?
"קיימים כמה אתגרים מרכזיים: האחד, הקמה של דטה סנטר בעל יכולת שרידות גבוהה, הן מפני איומים ביטחוניים אך גם מפני אסונות טבע, למשל רעידות אדמה. השני נוגע בעלויות הגבוהות של ההקמה והתפעול של דטה סנטר. מדובר בהוצאה גדולה המחייבת התייחסות והשקעת תשומות ניהוליות מהדרגים הגבוהים ביותר של הארגון. השלישי נוגע בצורך לנהל ולבקר את היעילות האנרגטית של מרכז הנתונים. צריכת החשמל היא ההוצאה הכבדה ביותר במהלך התפעול של הדטה סנטר, וניהול היעילות האנרגטית הוא הכרחי".

מהי הדרך להתמודד עם אתגרים אלה?
"תכנון נכון של הדטה סנטר הוא המפתח להתמודדות עימם. התכנון מתחיל בבחינת מיקומו הפיזי של הדטה סנטר, עיצוב אדריכלי של החדר והנדסת האנוש שלו, וממשיך בתכנון כלל המערכות החיוניות לתפקודו. בין המערכות הללו: מיזוג אוויר, חשמל, מערכות הבקרה ומערכות האבטחה, דוגמת בקרת פריצה, בקרת כניסה, מצלמות במעגל סגור והקלטה דיגיטלית. כמו כן, יש לשים דגש על תכנון כלל מערכות תשתיות התקשורת, מערכות המתח הנמוך ועוד.

כאמור, תנאי הכרחי להצלחת פרויקט ההקמה של דטה סנטר הוא ביצוע תהליך התכנון בצורה מיטבית. התכנון הוא המפתח לקבלת דטה סנטר בעל יכולות שרידות ורציפות גבוהות ויעילות אנרגטית גבוהה, וכמובן – לעמידה ביעדי התקציב של הפרויקט".

מה הערך המוסף של פתרונות APC בתפקוד הדטה סנטר?
"APC היא חברה ותיקה ומנוסה, בעלת ראייה כוללת ורחבה של הצרכים והאתגרים הייחודיים הקיימים בעולם הדטה סנטר. סל הפתרונות של APC כולל מסדים, מערכות קירור in-row וצ'ילרים, פסי חשמל מנוהלים (PDU) וגולת הכותרת של הדטה סנטר היא מערכת DCIM, שמשמשת כלי ניהול מתקדם שתורם לשיפור מתמשך בביצועים. מערכת ה-DCIM חיונית בשלבי תכנון הדטה סנטר, בדגש על תכנון וחישוב הספקי החשמל וכמויות המיזוג הנדרשות. כמו כן, היא מספקת מבט מדויק ומקיף אודות כלל המערכות והתשתיות הפיזיות שבדטה סנטר, בכלל זה אפשרויות הרחבה עתידיות".

לסיכום, מה היתרונות שמביאה בינת יישום מערכות לתהליך?
"בראש ובראשונה, בינת יישום מערכות היא חברה שמביאה עימה 25 שנות ניסיון בתחום תשתיות התקשורת ומערכות הביטחון. החברה מעסיקה צוות מהנדסים וטכנאים מיומן ומוסמך לפתרונות APC, בעל ניסיון בהקמת עשרות חדרי מחשב מדי שנה, בהיקף כספי שנתי של עשרות מיליוני שקלים. עיקר יכולתה ועוצמתה של בינת יישום מערכות מתבטא ביכולת ניהול וביצוע פרויקטים משולבים ומורכבים, ברמה גבוהה, עד שלב מסירת המפתח.

מעבר לכך, הצלחת הפעילות שלנו מול APC נוגעת מעבר להיבט הטכנולוגי גם בהיבט הבינאישי וביכולתנו לקיים קשרי עבודה ברמה גבוהה עם עמיתינו ב-APC. הצלחת הפרויקטים המשותפים תלויה ביכולת ליצור הרמוניה וקשרים בינאישיים בין צוותי העבודה של החברות, בסינרגיה הגבוהה שיצרנו בינינו, בהעברת המידע ובהתמקדות במטרה המשותפת: שביעות רצונו של הלקוח".

לפרטים נוספים לחצו כאן.

אירועים קרובים