כנס יבמ בלאס וגאס – הזווית הישראלית

שולה אופק-קויפמן, מנהלת בכירה בקבוצת האנליטיקה והמדיה החברתית של יבמ, בשיחה עם לקוח

במהלך כנס Insight 2014 שערכה יבמ (IBM) באחרונה בלאס וגאס, בין הרצאה לסדנה, הסתובבה דיילי ציפי באזור הביתנים שהחברה הכינה עבור משתתפי הכנס והופתעה לשמוע שאחת הסיבות לתנודות במניית יבמ באחרונה, בנוסף כמובן על סדרת ההכרזות החדשות והתוצאות הכספיות שלה, היא העבודה של החוקרים המבריקים במעבדת הענק הכחול בחיפה.

משקיעים אוהבים חברות שמשקיעות במו"פ, במיוחד כשהמו"פ מייצר בסופו של דבר מוצרים והמצאות שמניבים לחברה – ולהם – רווח נאה. אלא שמישהו ביבמ החליט שאפשר לעצור את עבודתם של אותם חוקרים מחיפה למשך שבוע ולקחת אותם לכנס בלאס וגאס.

שלא תטעו, הכנס איננו בבחינת חופשה שנתית עבור החוקרים. הם המירו את השעות הארוכות שהם עובדים מול המחשב בשעות לא פחות ארוכות מול שותפים, לקוחות וסתם משתתפים, שהקיפו אותם והציפו אותם בשאלות על המוצרים החדשים. לכאורה מדובר בעבודה פשוטה, שכל איש מכירות עושה כל הזמן, אבל עבור חוקר שעובד יום ולילה במחקר ומתעסק במספרים ובאלגוריתמים, לעמוד 10 שעות ביום, במשך מספר ימים, ולדבר עם אנשים על נושאים שהוא חרש אותם מיליון פעם – זו בהחלט עבודת פרך.

מיהם אותם חוקרים? מדובר בשולה אופק-קויפמן, מנהלת בכירה בקבוצת האנליטיקה והמדיה החברתית של יבמ; עופר לביא, מנהל טכנולוגיית Machine Learning; גל אשור, מנהל הווידיאו וה-GIS; מיכה מופי, שחוקר את נושא הפרטיות; ויוני בניהו, מנהל ה-Smart Decisions Solutions.

שולה אופק-קויפמן, מנהלת בכירה בקבוצת האנליטיקה והמדיה החברתית של יבמ, בשיחה עם לקוח

שולה אופק-קויפמן, מנהלת בכירה בקבוצת האנליטיקה והמדיה החברתית של יבמ, בשיחה עם לקוח

הביתן של חוקרי מעבדת יבמ בחיפה בפעולה

הביתן של חוקרי מעבדת יבמ בחיפה בפעולה

מימין: יוני בניהו, מנהל ה-Smart Decisions Solutions; גל אשור, מנהל הווידיאו וה-GIS; עופר לביא, מנהל טכנולוגיית Machine Learning; שולה אופק-קויפמן, מנהלת בכירה בקבוצת האנליטיקה והמדיה החברתית של יבמ; ומיכה מופי, חוקר בנושא הפרטיות

מימין: יוני בניהו, מנהל ה-Smart Decisions Solutions; גל אשור, מנהל הווידיאו וה-GIS; עופר לביא, מנהל טכנולוגיית Machine Learning; שולה אופק-קויפמן, מנהלת בכירה בקבוצת האנליטיקה והמדיה החברתית של יבמ; ומטיאס מארדרת, חוקר ראייה ממוחשבת

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים