המטרה: להסיע את הנוסע בזמן מהיר מנקודה לנקודה

"אם זמן ההמתנה לאוטובוס הבא או לרכבת ארוך מדי, הציבור יצביע ברגליים ולא ישתמש בתחבורה ציבורית", אמר רענן חסידוף, מהנדס תחבורה ויועץ לרשויות מקומיות

רענן חסידוף, מהנדס תחבורה ויועץ לרשויות מקומיות. צילום: קובי קנטור

"שילוביות הינה אמצעי ולא מטרה. המטרה היא להסיע את הנוסע בזמן מהיר מנקודה לנקודה", כך אמר דרור גנון, מנהל בכיר באגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה.

הדברים נאמרו בפנל שכותרתו "קידום השילוביות בתחבורה הציבורית בארץ". הפנל התקיים במסגרת מסלול התחבורה בכנס WORLD e-Gov Forum 2014,  שנערך באחרונה במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה, בהפקת אנשים ומחשבים. מנחה הפנל היה רענן חסידוף, מהנדס תחבורה ויועץ לרשויות המקומיות.

דרור גנון, מנהל בכיר, אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה. צילום: קובי קנטור

דרור גנון, מנהל בכיר, אגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה. צילום: קובי קנטור

חסידוף הסביר כי השילוביות היא מרכיב חשוב בעידוד נוסעים לתחבורה הציבורית. הוא הרחיב באמרו כי "אם זמן ההמתנה לאוטובוס הבא או לרכבת ארוך מדי, הציבור יצביע ברגליים ולא ישתמש בתחבורה הציבורית. הרעיון הוא ליישם את עקרון ה-Last Mile, כלומר לאפשר לנוסע להגיע מיעד ליעד, ולא רק בין שתי תחנות רכבת, לדוגמה. ניתן לשלב השכרת רכב לפי שעה, שיתוף רכבים, שכירת אופניים וחניוני חנה וסע. בנוסף לשילוב בין אמצעי התחבורה השונים, יש לקיים קשר הדדי בין המפעילים, היזמים והאקדמיה, כדי לשפר את השירות לאזרח ללא השקעות משמעותיות".

 מימין, שלי( שלום) אוחובסקי, סמנכ"ל רכבת ישראל; אברהם פריד יו"ר ארגון המוניות. צילום: קובי קנטור

מימין: שלי (שלום) אוחובסקי, סמנכ"ל רכבת ישראל, ואברהם פריד, יו"ר ארגון המוניות. צילום: קובי קנטור

 

 

שלי (שלום) אוחובסקי, סמנכ"ל נוסעים ברכבת ישראל, סיפקדוגמה לשילוביות: "הקמנו פרויקט לשילוב בין האוטובוסים והרכבת ואנחנו שותפים בפורום קבוע של הרשות לקידום השילוב. התפיסה היא שיש לתכנן את כל הדרך של הנוסע, מדלת לדלת, כך שמשך זמן הנסיעה שלו יהיה קצר וזו תהווה חלופה לרכב הפרטי. אפשרנו להעלות אופניים לרכבת ובמקרה של תל אביב גם שילבנו את תלאופן, הוספנו מקומות חניה במספר תחנות רכבת, ואנו מבצעים פיילוט לבניית חניון רב קומתי בבית יהושוע. כמו כן הגדלנו ונמשיך להגדיל את קווי ההזנה של האוטובוסים ומוניות השירות לרכבת."

נחמן שלף, מנמ"ר ConteXtream, דיבר על הצורך לשתף את הנוסע במידע בזמן אמת (ומערכות כמו MOVIT עושות זאת בניגוד לגוגל שלא מתעדכן בזמן אמת) כך שיידע כמה זמן יקדיש למעברים. הדרך היחידה שתחבורת מעברים תוכל לשרת בצורה טובה את הציבור היא  שיתוף המידע כדי שהלקוח לא יחשוש להתקע באמצע."

מימין: נחמן שלף, מנהל מערכות מידע , ConteXtream; גיל יעקב, מנכ"ל ארגון 15 דקות. צילום: קובי קנטור

מימין: נחמן שלף, מנמ"ר ConteXtream, וגיל יעקב, מנכ"ל ארגון 15 דקות. צילום: קובי קנטור

גיל יעקב, מנכ"ל ארגון 15 דקות, ארגון משתמשי התחבורה הציבורית הדגיש כי : "מרגישים שינוי בשטח בכל מה שקשור לתחנות הרכבת, יש תוספות של שירות, אמנם לא במידה שרצינו. אני כמובן חייב לסייג ולהגיד שתוכנית שילובים התחילה ב-2008. אחת המשימות המרכזיות של הרשות החדשה היא הגדלת הביצוע משום שעד כה נוצל רק כשליש מהתקציב מדי שנה. שיתוף ציבור הוא מרכיב קריטי."

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים