גדי גילאון, מוביסק: "מחשוב הענן מצריך שינוי מחשבתי"
"אחד השינויים שמביא העולם החדש הוא הכוח שקיבלו המשתמשים, שלא היה להם עד עכשיו; על הארגון להתאים את עצמו ולא להשיב תשובה שלילית", אמר גילאון, יו"ר ומייסד החברה
"המעבר לענן מעלה איתו הרבה מאוד סוגיות מורכבות, כולל עצם השאלה איך מחברים בכלל את העולם הישן לעולם החדש. אחד השינויים שמביא העולם החדש הוא הכוח שקיבלו המשתמשים, שלא היה להם עד עכשיו. על הארגון להתאים את עצמו ולא להשיב תשובה שלילית למשתמשים שלו, שכן אז הם יעשו את הדברים לבד ולא תהיה לו שליטה על כך", אמר גדי גילאון, מייסד ויו"ר מוביסק טכנולוגיות.
גילאון אמר את הדברים ב-United Cloud Summit, כנס מחשוב הענן שנערך בהפקת אנשים ומחשבים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. הכנס הפגיש מאות אנשי מקצוע ולקוחות בתחום והונחה על ידי פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.
צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין
בדבריו אמר גילאון שמנהלי ה-IT והאבטחה בארגון צריכים להתייחס אחרת לנושא הקישוריות, מאחר שהעולם השתנה ובפרט לאור ההתחזקות של המובייל. "יש שני חסמים גדולים באימוץ המובייל: אבטחת מידע וזיהוי משתמשים", ציין. "קיימים כיום כלים שמספקים פתרון לבעיית האבטחה בתווך וגם לזיהוי. אבל, צריך גם שינוי במחשבה. אני מציע לכל מי שעוסק במחשוב ענן ובמובייל להתחיל לחשוב ש-'אפשור הוא החסימה החדשה'. אם פעם היינו קודם כל חוסמים, כעת אנחנו צריכים לדעת לפתוח, אבל תוך שליטה על מה שקורה. אנחנו צריכים ללמוד את השפה וללמוד להתמודד. יש לחשוב על חדשנות – ואת זה עושים רק בהסתכלות קדימה".
"יש להעביר לענן גם את ה-DR"
ארז פז, ה-CTO של Singular ישראל, התייחס לנושא ההתאוששות מאסון וכיצד לשלב בה את הענן. "אין ספק שאנחנו צריכים להיות זהירים בעסקים ובענן", אמר. "יחד עם המעבר הכללי לענן, יש להעביר אליו גם את ה-DR".
"כששואלים האם להעביר את הארגון לענן, בעצם שואלים האם המידע באמת מאובטח. אחת הסוגיות באבטחה היא היכן למקם את אתר ה-DR של הארגון. אם ממקמים אותו באותו קמפוס – זה לא DR. עדיף אפילו שזה יהיה ביבשת אחרת. כמובן, יש גם את שאלת העלות. ואז עולות בנוסף שאלות הקשורות לביצוע של המעבר, כמו מהירות וזמן הדממה", אמר פז.
הוא ציין כי הפתרון שמציעה החברה "נותן הגנה בשכבות ומאפשר לשעתק בשלמות את האפליקציות עצמן ושרתים שונים. הפתרון שלנו מתאים לכל ענן, ציבורי או פרטי, כולל AWS ו-Azure. כמו כן, נציע מ-2015 פתרון שבודק באופן מלא את אתר ה-DR ומייצר דו"ח מפורט. זה לא פתרון שרץ פעם בחצי שנה אלא בכל יומיים".
דוד אלוש, מנכ"ל CloudCom, הציג כמה כלים שמאפשרים סנכרון מידע בנתונים בעידן הענן. הראשון ביניהם היה Box. "זהו מוצר המספק תשתית מלאה של הצפנה ארגונית, ניהול משתמשים, הגדרת גישה שלהם והכנת תזרימי עבודה בצורה פשוטה. יותר מ-1,600 אפליקציות מחוברות למוצר הזה. הוא יכול לנהל פרויקטים ומשימות – והכול תחת תיקייה וירטואלית אחת וחכמה. אין למערכת הגבלה של שטח אחסון. היא מוצעת ב-170 מדינות בעולם, כאשר מספר המשתמשים בה בישראל עומד על יותר מ-1,000 משתמשים", אמר.
כלים נוספים שהציג היו Zendesk ו-Interact Intranet. לדבריו, "Zendesk הוא פתרון לניהול קריאות שירות ארגוניות. המערכת עובדת עם שמונה ערוצים, כולל טלפון ופייסבוק (Facebook), ומספקת את הדברים ברגע הראשון ובמהירות אדירה. כמו כן, נשיק את הפורטל הארגוני Interact Intranet, שעובד בעברית מלאה".
להב סביר, CEO וארכיטקט תוכנה ב-Emind Systems, אמר כי גם התאוששות מאסון היא כלי שניתן לספק כשירות. "יש כלים רבים וידע רב שקשורים להתאוששות מאסון, אבל לא תמיד מוצאים אותם בכלים המסורתיים. הצורך בשכפול תשתיות כואב, הצורך בתפעול השוטף שלו כואב ואין מה לעשות. הפתרון הסטנדרטי הוא פשוט לשכפל את התשתיות, אבל זה מאוד יקר ומאוד לא נוח", הוא תיאר את המצב הנוכחי.
לדבריו, "השרתים שלנו בעולם הענן עובדים. אין צורך בהשקעה בחומרה הזו, זה פשוט משהו שצורכים תוך כדי תנועה. צריך לשלם תשלום קטן יחסית להחניית המידע בענן לפני שמפעילים אותו. רק במקרה אסון צריכים לשלם מעבר, וגם אז מדובר בתשלומי ענן רגילים. התשלום הוא לפי מכונות וירטואליות ולא לפי שרתים פיזיים או תפיסת תכולה. אין צורך בקנייה מוקדמת של חומרות או תשלום מוקדם, וההתאוששות היא כמעט מיידית. אנחנו מציעים חשבונית אחת שמכסה הכול, בלי בעיות של רישוי".
תגובות
(0)