חוויית המשתמש – גאווה ישראלית

הפרס בו זכו טל פלורנטין והחברה שהוא מנהל, UXVision, על עיצוב ופיתוח אתר הבלוגים מה וזה, מציב שוב במרכז את החדשנות הישראלית ואת תרומת ההיי-טק המקומי ליצירת חוויית משתמש טובה יותר

טל פלורנטין, מנכ"ל UXVision, יחד עם הפרס

חוויית המשתמש היא אחד מכלי הנשק הסודיים של כל ארגון שפועל בזירה הדיגיטלית. הצורך בבידול תחרותי, שימשוך את עיני הלקוחות, הופך להיות יותר ויותר קריטי, במיוחד כשמדובר בפלטפורמה לצעירים, שמתחברים למוצרים ושירותים שזורמים בקצב המהיר מאוד שלהם.

למען הדיוק ההיסטורי, התחום אינו חדש, הוא רק קיבל תשומת לב בשנים האחרונות, על רקע פריצת העידן הדיגיטלי. המונח "חוויית משתמש" מיוחס לנורמן דונלד, שטבע אותו באמצע שנות ה-90. אז התייחסו בעיקר לממשק המשתמש, שהוא הממשק בין הטכנולוגיה לאדם לצורך השגת המטרה. אולם, ככל שנקפו השנים חלחלה ההבנה שממשק המשתמש מהווה רק צד אחד בתוך עולם שלם של חוויית משתמש. יש לו היבטים של עיצוב, תצורת מידע, אסטרטגיה, שיווק וגם כאלה רגשיים ואנושים. כיום מקובל להגדיר את מרכיבי חוויית המשתמש בפונקציות כמו שימושיות, אמינות, התחדשות, שקיפות, נגישות, אסתטיות, נוחות, קלות, התמצאות וכמובן – היכולת להציג מידע בעל ערך.

סטיב ג'ובס המנוח נחשב לאחד מפורצי הדרך בתחום חוויית המשתמש והוא זה שסלל את הדרך של המונח חזרה אל מרכז הבמה. כיום נתפסת חוויית המשתמש ככלי שיווקי בעל חשיבות עליונה.

זו הסיבה שאחת התחרויות היותר סקסיות בעולם הטכנולוגי היא ה-UXAwards, תחרות שנתית שנערכה לא מכבר בסן פרנסיסקו. לא פחות מ-120 חברות בינלאומיות התמודדו על הפרס ובהן וירג'ין אמריקה (Virgin America), שהשיקה באתר שלה חוויית משתמש ייחודית להזמנת כרטיסי טיסה, eBay ,MTV, פולקסווגן (Volkswagen), שהעלתה אפליקציה לאיתור רכב מבוקש, אמריקן אקספרס (American Express), סאפ (SAP), גוגל (Google) וג'נרל אלקטריק (General Electric).

"שינוי במקום שנראה שאי אפשר לחדש"

השנה היה בתחרות חידוש: בין 19 הפרסים שהוענקו, קיבלה החברה הישראלית UXVision את פרס בחירת הקהל.

UXVision היא חברה בבעלותו של אחד המומחים הבולטים בארץ בתחום – טל פלורנטין. זו הפעם הראשונה בה חברה ישראלית זוכה בתחרות היוקרתית הזאת שכאמור, ניגשות אליה מיטב הפירמות והחברות הבינלאומיות.

טל פלורנטין, מנכ"ל UXVision, מקבל את הפרס

טל פלורנטין, מנכ"ל UXVision, מקבל את הפרס

הפרס לפלורנטין ולחברה שלו ניתן בזכות עיצוב ופיתוח אתר הבלוגים מה וזה (Maveze). האתר מאפשר לייצר תוכן בצורות שונות, שמאפיינות את דרך החיים של קוראיו. בין הדברים המייחדים אותו: אפשרות לצרף לפוסט פסקול ו-וידיאו, ולהתחבר לממשקים אחרים. הוא מעוצב בצורה מושכת עין וססגונית, והטקסטים, שמפורסמים כמעט בלי צנזורה, הם בעלי הרבה וטעם וחן. מאז שהושק האתר הוא גייס 350 בלוגרים, עם עשרות אלפי כניסות ביום של גולשים, צעירים ברובם, שמתחברים לאתר ולמסריו.

בנימוקי הפרס כתב השופט בתחרות, אלכס רייט, מנהל מחלקת המחקר של ETSY: "חוויית המשתמש של האתר מה וזה הצליחה לעשות שינויים במקום שבו נראה שאין כבר מה לחדש". הוא ציין כדוגמה את האפשרות המייחדת את האתר לניווט אופקי. זהו ניווט יוצא דופן שמאפשר אינטראקטיביות מרובה יותר, שנוסה ולא צלח עד כה.

בין היתר, ניתן הפרס על פי בחירת הקהל באינטרנט. ההפתעה של פלורנטין הייתה מושלמת והוא לא הסתיר את התרגשותו. "צלצלו אליי מהנהלת התחרות ורמזו לי רמזים עבים שכדאי מאוד שאהיה בטקס ההכתרה. הם כמובן לא הודיעו לו שום דבר רשמי, אבל החלטתי לקחת את הסיכון ונסעתי לשם. כמובן שלא הצטערתי", אמר.

חביב הקהל. מה וזה

חביב הקהל. מה וזה

כמה שעות לאחר האירוע הוא כתב: "זה היה ערב אמריקני של פרסים. קצת אחרי הפרס של פולקסווגן ולפני זה של גוגל, זכיתי לעלות לבמה ולקבל את פרס ה-Uxawards ל-2014. הצטרפתי בכך ל-45 החברות והמעצבים שזכו".

פלורנטין עוסק בחוויית המשתמש כבר שנים רבות. מעבר להיותו מנכ"ל של חברת ייעוץ בתחום, הוא חיבר ספר על הנושא. לדבריו, "בשנים האחרונות הובלתי את תכנון חווית המשתמש של יותר מ-120 מוצרים דיגיטליים, בין היתר למיקרוסופט (Microsoft), משטרת ישראל, בזק בינלאומי, בנק הפועלים ולאומי קארד".

לפי שנתיים וחצי הוא הקים את UXV – מסלול ההסמכה למאפייני חוויית המשתמש, שנבחרה לאחת מחמש תוכניות הלימוד הטובות בעולם בתחום. בימים אלה הוא ממשיך במסלול החדשנות שלו, ובקרוב ישיק בשוק הבינלאומי חוברות קומיקס בנושא, תחת המותג UX Hero.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים