תוכן שיווקי

לקראת אירוע סיילספורס, 25 בפברואר | מהפיכת הענן בישראל עולה מדרגה

21/01/2015 13:17
יניב פרטוק, מנהל OneiLink, חטיבת ה-Salesforce של קבוצת One1

כתב: יניב פרטוק, מנהל OneiLink, חטיבת ה-Salesforce של קבוצת One1

הטמעת פתרונות ענן הפכה מחזון למציאות בארגונים רבים. אם לפני כשש שנים היו בישראל רק כמה חברות (לרוב קטנות) שחשבו בכיוון זה, הרי שכיום ניתן למנות יותר מ-1,000 חברות שאימצו את הפלטפורמה של Salesforce בלבד ועוד רבות נוספות שהטמיעו פתרונות ענן נוספים, מתחרים או משלימים. למעשה, אין כבר צורך להצדיק אימוץ של פתרונות ענן לארגונים, ונראה שהכול כבר נאמר אודות היתרונות האינהרנטיים של פתרונות אלה, הן בנושא החסכון בעלויות תשתית והן בתחום קלות ומהירות ההטמעה.

יחד עם זאת, יש כמה מגמות חדשות ועמוקות יותר שעדיין רחוקות ממיצוי מלא, בטח בישראל:

ראשית, הענן נכנס לארגונים גדולים וגדולים מאוד (אנטרפרייז). מגמה זו מייצגת שינוי חשיבה במחלקות ה-IT הגדולות, שמבינות את הפוטנציאל העצום הטמון במעבר ממערכות IT טרנזאקציוניות לפלטפורמות מכוונות משתמשים, שדורשות כיום מהמערכות יכולות של מוביליות, פתיחות ושיתוף. המעבר של חברות גדולות לענן החל ברצות הברית לפני כחמש שנים, עבר לאירופה לפני כשלוש שנים, וכעת מתחיל לקרות גם בישראל. קבוצת One1 זיהתה את המגמה ורכשה לפני כחצי שנה את BAlink הישראלית – שותפה עסקית בכירה של Salesforce אשר מתמחה בפיתוח ויישום פתרונות ושירותים עסקיים לענן. לאחר הרכישה הפכה BAlink ל-One1Link וכיום היא מתפקדת כחטיבת Salesforce ושירותי ענן בקבוצת One1.

מגמה שנייה שאנחנו רואים כיום כבר משלב הבחירה וההערכה היא מעורבות הולכת וגדלה של מנהלים מהמחלקות העסקיות לצד צוותי ה-IT. "צרכני" המערכת מגיעים כיום מהמכירות, השירותים, השיווק וכמובן מההנהלה הראשית. הם הופכים מעורבים יותר ב-IT, מפני שפתרונות הענן מאפשרים להתמקד בתהליכים העסקיים שקשורים במערכת, מבלי לעסוק בדיונים ארוכים ומייגעים של שיקולי תשתית. מגמה זו, של מעורבות ההנהלה והמחלקות העסקיות, מייצרת בארגון אקלים חדש של אינטראקציית ספק-לקוח, אקלים בו מעורבים הרבה יותר גורמים מבעבר, וכפועל יוצא, יותר שיקולים נלקחים בו בחשבון. הניסיון שלנו מלמד שהאפקט המיידי של תופעה זו הוא שציפיות הלקוח עוד בשלב ההערכה היא לראות כיצד המערכת החדשה תעזור לו למנף תהליכים עסקיים, ובמיוחד לראות שהמערכת תתרום ישירות לשיפור בתוצאות העסקיות.

המגמה השלישית חשובה במיוחד, וניתן לכנותה "הרחבת הגבולות". בגלל ההישענות על פלטפורמת ענן גמישה, ניתן להרחיב כמעט עד אין קץ את תחומי התוכן של היישומים, וזאת מבלי ליצור תחושה של שעטנז. אם ניקח כדוגמה את פלטפורמת הענן של Salesforce, נראה שמגוון הפתרונות כבר אינם עוסקים רק ב-CRM הקלאסי הנוגע בלקוחות, אנשי קשר והזדמנויות עסקיות. חנות האפליקציות של Salesforce, ה-Appexchange, הפכה לזירת B2B תוססת של פתרונות ענן בכל תחום אפשרי, מה שממחיש היטב את מושג ה-XRM, כאשר ה-X מחליף את ה-C ומשקף את יכולתה של הפלטפורמה לתמוך בניהול קשרים מכל סוג שהוא, ולאו דווקא קשרי "לקוחות". האקו-סיסטם של Salesforce מצמיח לנגד עינינו ענקים חדשים בתחומים מגוונים כמו פתרונות לפארמה (Veeva), לכספים (FinancialForce), לניהול אסטרטגיית לקוחות (TAS) ועוד.

שלוש המגמות הללו נושאות בחובן הבטחה גדולה, אך לצד ההבטחה מוטלת גם אחריות גדולה. כל הארגונים שניגשים ליישם פתרונות ענן זקוקים לייעוץ וליווי מקצועי ברמה הגבוהה ביותר. צוותים מקצועיים צריכים ללוות את התהליך לכל אורכו, תוך שימת לב למגוון היבטים: אנליזה עסקית, ארכיטקטורה, פיתוח, יישום, אבטחה, בדיקות, ניהול שינויים וניהול פרוייקטים מונחי מתודולוגיה מוכחת. לכל אחד מהתחומים הללו יש חשיבות מרכזית בתהליך הההערכה, היישום וההטמעה של מערכת ענן – על אחת כמה וכמה כשמדובר בהטמעה בארגון גדול ומרובה ממשקים למערכות תפעוליות שונות. One1 הינה חברה פרויקטלית המבצעת מאות פרויקטי מחשוב מורכבים במגזרים השונים. החברה פיתחה מתודולוגיה מיוחדת לניהול פרויקטים, המשמשת אותה ביישום פרויקטים של One1Link בענן.

פלטפורמות הענן מעניקות אפשרויות טכנולוגיות מתקדמות, לכן ליכולת הפיתוח יש כיום משמעות קריטית להצלחת הפרויקט, וזאת החוזקה של One1link. ארגונים צריכים לזכור שהיתרון באימוץ פלטפורמת ענן הוא בראש ובראשונה בערך המוסף העסקי ובאפשרות לפגוש את כל בעלי העניין של הארגון – לקוחות, עובדים ושותפים – במקום בו הם מצפים שנפגוש אותם, תוך הקניית חיבור למערכות תפעוליות ארגוניות ותוך הבטחת שדרוגים שקופים (Multi tenancy) וגמישות לשינויים. כדי להנות מכל הטוב הזה ארגונים מוכרחים להקפיד ולדרוש רמת מקצועיות גבוהה בכל שלבי האפיון והיישום.

ב-25 בפברואר ייערך ב-yes Planet בראשון לציון כנס ה-Salesforce השנתי של קבוצת One1, שייקרא "One1 Link To Your Customer". בכנס יוצגו החידושים האחרונים בעולם הפתרונות של Salesforce ויתארחו בו מיטב המומחים של One1Link, לצד אורחים מישראל ומהעולם.

הכנס ידון ב-Salesforce כפתרון לעולם המכירות, שירות הלקוחות והפורטלים הארגוניים, וכן בפתרונות Salesforce כפלטפורמת ענן ארגונית וכפלטפורמה טכנולוגית ושיווקית לחברות תוכנה (ISV's). כן יוצגו בו סיפורי לקוחות שידגימו מינוף מוצלח של Salesforce למימוש תהליכים עסקיים מגוונים במגזרי התעשייה השונים.

לפרטים נוספים והרשמה לכנס לחצו כאן.

אירועים קרובים