בעקבות אירוע אמזון | הראל יפהר, AWS ישראל: "הענן פותח בפני החברות הקטנות את האפשרות להיכנס לתחרות"
"סטארט-אפים בישראל מיהרו להכיר בערכו של הענן, הן מבחינת היתרונות הטכנולוגיים שהוא מספק והן מבחינת האפשרות, להיכנס לתחרות בחברות הגדולות שהענן פותח עבורן", כך אמר הראל יפהר, מנכ"ל AWS ישראל. הוא אמר את הדברים בעקבות כנס AWS Technical Deep Dive Day, שנערך באחרונה בתל אביב בהשתתפות מאות מלקוחות החברה, מהנדסים ומפתחים.
"הסטארט-אפים בישראל מיהרו להכיר בערכו של הענן: הם מעריכים את מודל ה-Pay-as-You-Go ואת הזריזות שהענן מאפשר להם, כמו גם את העובדה שהשירותים מוצעים ברמה גבוהה יותר, כיוון שהענן חוסך מהם את 'העבודה השחורה' בכל הקשור לשימוש במאגרי מידע מתקדמים, רשתות וכן הלאה. חברות הסטארט-אפ שואפות ומתכוננות להצלחה מסחררת תמיד. מודל הענן מאפשר להן ארכיטקטורה בקנה מידה גלובלי, תוך שמירה על עלויות תשתית נמוכה ככל האפשר". אמר יפהר
לדבריו, "מה שהתרחש בשנים האחרונות הוא למעשה דמוקרטיזציה של ה-IT. חברות קטנות יותר וסטארט-אפים בישראל, שבעבר התקשו להיכנס לתחרות בחברות הגדולות, עקב המשאבים היקרים שהצריכה הקמת תשתית IT מקומית, מאפשרת להם להצטרף לחברות הגדולות ולהיכנס לתחרות, בעזרת הקמת התשתית בענן בעלות פחותה בהרבה".
"הענן הפך ל-'נורמלי החדש' בחברות ובארגונים מכל גודל", אמר יפהר. "הסרת חסם העלויות הגבוהות יצר גל של חדשנות והקמת חברות סטארט-אפ חדשות בישראל. להלן מספר דוגמאות לכך: למשל Magisto, סטארט-אפ ישראלי לעריכת וידיאו אוטומטי, שיושב על פלטפורמת AWS, תפס תאוצה ומפורסם בכל העולם".
הוא ציין כי "Magisto הוא יישום לאינטרנט ולמובייל שמספק שירות ללא תשלום לעריכת וידיאו. היישום מבוסס על ענן AWS ומשתמש בבינה מלאכותית כדי להפוך את קטעי הווידיאו האישיים לסרטים בעלי חזות מקצועית. האפליקציה מהווה פתרון לעריכת וידיאו מסובכת ומאפשרת למשתמשים לערוך את הקטעים שלהם בלחיצת כפתור. החברה צמחה במהירות וכעת סופרת יותר מ-40 מיליון משתמשים ברחבי העולם, כשבתחילת 2014 היו לחברה כ- 20 מיליון משתמשים".
"באמצעות השימוש בענן AWS לניתוח וידיאו, ייצור, עיבוד ואירוח, Magisto הצליחה להפחית את העלויות בחמישית ולאפשר שחרור מהיר של גרסה ללקוחותיה. החברה בחרה בענן AWS בגלל היכולות לעבוד בקנה מידה מהיר, בהתאם לעבודה בישראל, שמצריכה ענן מאובטח ואמין. Magisto שמחה על כך שיש צוות AWS זמין בישראל שמסייע לה להפיק את המרב משירותי הענן ולספק את חוויית המשתמש הטובה ביותר עבור קהילת יוצרי הווידיאו של החברה", הסביר יפהר.
"גט טקסי (Get Taxi) היא דוגמה נוספת לסטארט-אפ ישראלי מוביל", ציין. "החברה השיקה יישום חינמי חכם עבור האינטרנט והמובייל, שמאפשר להשיג מונית בשתי לחיצות: הראשונה מביאה לפותחת את היישום והשנייה להזמנת מונית. לחצן ה-Pick Me Up ביישום מיידע ומכוון את המונית ברישיון הקרובה למקום בו נמצא המזמין ומאפשרת איסוף בתוך דקות ספורות. מאז שהושקה אפליקציית גט טקסי, ביולי 2010, החברה צמחה בצורה מסיבית וכעת פועלת על פני שלוש יבשות ו-24 ערים, בהן ניו-יורק, לונדון, מוסקבה, סנט פטרסבורג, ירושלים ותל אביב. לאורך הצמיחה שלה, גט טקסי אספה כ-10 מיליון משתמשים וקלטה כ-35 אלף הזמנות יומיות. כמות ההזמנות גדלה בכ-400% מדי יום. גט טקסי היא יישום המונית על פי דרישה היחיד שמאפשר הצעה עסקית מלאה, עם תיק מרשים של יותר מ-1,500 לקוחות עסקיים ועם רוב של כ-500 משתמשים עתידיים בשירותי גט טקסי כדרך התנהלות יומית". אמר יפהר.
הוא המשיך באמרו כי "כדי ליישם צמיחה דרמטית כזו פנתה גט טקסי ל- AWS ומאז הושקה האפליקציה היא מבוססת ב-100% על הענן, מה שאפשר להם לצמוח בצורה חלקה בעת שהתרחבה בעולם. לאחר שקיבלה 207 מיליון דולר כמימון מיזם, נבחרה גט טקסי על ידי פורבס (Forbes) בין כ-15 החברות המובילות שגדלו בפיצוץ השנה".
"לסיכום", אמר יפהר, "יש מספר הולך וגדל של חברות שמעבירות את כל הדטה סנטר שלהן לענן AWS. גם חברות קטנות יותר שתפסו את פוטנציאל הענן כאפשרות לצמיחה והתרחבות נכללות בקבוצה זו".