הפרסום במובייל עובד: ההכנסות של פייסבוק זינקו בכ-50%
הרשת החברתית הגדולה בעולם היכתה את תחזיות האנליסטים והגיעה להכנסות רבעוניות של 2.85 מיליארד דולר ● הרווח הרבעוני צמח ב-34% והשנתי - ב-96% ● סך המשתמשים הפעילים של פייסבוק עומד על קרוב ל-1.4 מיליארד, חצי מיליארד מהם - מהסלולר
פייסבוק (Facebook) סיימה את השנה הכספית ואת הרבעון האחרון שלה עם תוצאות שיא, שהושגו בעיקר להודות לשגשוג בתחום הפרסום במובייל. חצי מיליארד ממשתמשי הרשת החברתית הגדולה בעולם עושים זאת באמצעות הסלולר ו-69% מכלל ההכנסות שלה מפרסום מגיעות מתחום זה.
בסך הכול הכניסה פייסבוק מפרסום במובייל במהלך הרבעון 2.53 מיליארד דולר – זינוק של 53% לעומת הרבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת. סך ההכנסות הרבעוניות של החברה מפרסום עמד על 3.59 מיליארד וכלל ההכנסות שלה צמחו ב-48.97% ל-3.85 מיליארד דולר. הרווח הנקי צמח ב-34.03% ל-701 מיליון דולר והרווח המיוחס לבעלי המניות – ב-33.85% ל-696 מיליון. הרווח הנקי למנייה עלה ב-25% ועמד על 0.25 דולר.
בשנה כולה זינקו הכנסותיה של פייסבוק ב-58.23% ל-12.47 מיליארד דולר, הרווח התפעולי צמח ב-78.1% ל-4.99 מיליארד והרווח הנקי האמיר ב-96% ל-2.94 מיליארד.
מספר המשתמשים הפעילים של פייסבוק עמד בתום הרבעון על קרוב ל-1.4 מיליארד, כאשר 890 מיליון נכנסים מדי יום.
עוד עולה מהתוצאות הרבעוניות כי ההוצאות הגולמיות גדלו במהלכו ב-33% ל-653 מיליון דולר, הרווח הגולמי זינק ב-52.72% ל-3.2 מיליארד דולר והרווח הגולמי השולי הסתכם ב-83.04%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות זינקו ב-114.88% ל-2.07 מיליארד דולר והרווח נותר ללא שינוי ועמד על 1.13 מיליארד.
מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, נשאר נאמן להרגלו ולא הרחיב במילים בתגובה לתוצאות. הוא חזר על מה שאמר עם פרסום הדו"חות הקודמים: "עשינו הרבה, הקהילה שלנו ממשיכה לגדול ואנחנו בדרך לחבר את כל העולם".
תגובות
(0)