אדיר רון, מיקרוסופט: " הסיפור של ה-IoT – תזמור החיישנים והמידע"

"המטרה היא לחבר את כל פריטי המידע יחדיו, אלא שהמורכבות הרבה של המערכות מרובות הרכיבים מאלצת אותנו לחשוב ולשקול מה לחבר ל-מה", אמר רון, מנהל תחום חדשנות במיקרוסופט ישראל ● הוא הדגים פרויקטים שנעשו בברצלונה וברכבת התחתית של לונדון

אדיר רון, מנהל פעילות הקוד הפתוח של מיקרוסופט ישראל. צילום: קובי קנטור

"האינטרנט של הדברים (IoT) הוא היכולת לאסוף את כל המידע המתקבל מהחיישנים הפזורים בעולם, לבצע עליו פעולות למיצוי מידע ולהפקת תובנות, ולעשות תזמור מושכל של כל החיישנים והמידע", כך אמר אדיר רון, מנהל תחום חדשנות במיקרוסופט (Microsoft) ישראל.

רון דיבר בכנס אינטרנט של הדברים 2015 שנערך היום (ה'), בהפקת אנשים ומחשבים, ב-yes Planet בראשון לציון. מנחי הכנס היו פלי הנמר, יזם ומנהיג אנשים ומחשבים, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

בדבריו הציג רון פרויקט שהוטמע ברכבות התחתית של לונדון, שמאפשר ביצוע פעולות רבות באופן אוטומטי. זאת, לצד המסלולים המחודשים של הרכבות והיותן חדשות ומהירות יותר, עם תדירות גבוהה יותר. הוא אמר כי "מאות ואלפי החיישנים שמופעלים בפרויקט הזה Azure, הענן שלנו. החיישנים, מעשרות סוגים, אוספים ומספקים מידע על הרכבת התחתית במגוון היבטים, למשל האם חסר נייר במכונה להדפסת כרטיסים".

עוד הוא ציין פרויקט עירוני שנעשה בברצלונה, במסגרתו משתמשת העירייה במגוון טכנולוגיות של מיקרוסופט. אלה מאפשרות לנתח נתוני תחבורה, לבצע חיזוי, לאסוף ולנתח נתוני איסוף זבל ופריטי מידע מוניציפלי אחרים. "המידע הזה יכול להיות מאוד שימושי לקבלת החלטות עירוניות ותקציביות", אמר.

שלושה חסמים לאינטרנט של הדברים

"המטרה היא לחבר את כל פריטי המידע יחדיו", הסביר רון. "אלא שהמורכבות הרבה של המערכות מרובות הרכיבים מאלצת אותנו לחשוב ולשקול מה לחבר ל-מה".

רון ציין כי קיימים שלושה חסמים שמהווים אתגרים למימוש מגמת האינטרנט של הדברים: עובדי ידע ואנליסטים הזקוקים לגישה פשוטה; ה-IT שנדרש לפתרונות ניהול ובקרה על החיישנים; וכן, תוכניתנים שדורשים פלטפורמות פיתוח מקיפות ורחבות.

הוא הציג את ISS (ר"ת Azure Intelligent Systems Service), שלדבריו "נועד לתת מענה לעולם האינטרנט של הדברים. השירות מסייע ללקוחות הארגוניים לנצל באופן מאובטח את המגמה וליהנות ממנה לטובת קידום ההיבטים העסקיים בארגון. השירות אוסף, מטפל, מנתח ומאחזר מידע שמופק מחיישנים ורכיבים, ומטופל במכונות לומדות. הדבר נעשה באופן שקוף, בלי להתייחס לזהות של מערכת ההפעלה שמתחת".

עוד הוא ציין את Power BI, אוסף של שירותים ורכיבים שמאפשרים למצוא ולהציג מידע באופן חזותי, לבצע עליו חיקור ולבסוף לשתף אותו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים