דיווחים: ה-BBC משלם לגוגל כדי שהאתרים שלו יופיעו בראש החיפושים
לפי אתר This Is Money, משתמש תאגיד השידור הבריטי לצורך כך בחלק מתקציב השיווק שלו, שנאמד בכ-100 מיליון ליש"ט ● המבקרים טוענים, כי מדובר בצעד חמור שבעתיים, שכן ה-BBC הוא תאגיד ציבורי שגובה אגרה מהציבור ● ה-BBC בתגובה: "זו דרך יעילה להודיע למשלמי האגרה שרוצים לראות או לקרוא תכנים שלנו"
תאגיד השידור הבריטי BBC משתמש בחלק מתקציב השיווק שלו, שמוערך בכ-100 מיליון ליש"ט, כדי לשלם לענקית החיפוש גוגל (Google), תמורת קידום האתרים שלו במנוע החיפוש הפופולרי – כך דיווח האתר הפיננסי הבריטי This Is Money. מהדיווח עולה, כי באחד המקרים, שילם ה-BBC לגוגל כדי שמי שחיפש פרסים אודות פרס מרקורי, פרס בתחום המוזיקה המוענק לאלבומי השנה בבריטניה, יקבל כתוצאה ראשונה את האתר שבנתה ה-BBC לצורך העניין, לקראת שידור טקדס חלוקת הפרס ברשת.
מבקרי צעד זה של ה-BBC טוענים, כי הוא חמור שבעתיים עקב העובדה שמדובר בתאגיד ציבורי, שבדומה לרשות השידור בישראל – גובה אגרה. ההכנסות השנתיות שלו מאגרה מגיעות ל-3.5 מיליארד ליש"ט. עוד הם הוסיפו, כי בכך, זוכה ה-BBC ליתרון לא הוגן כנגד מתחריו, בין היתר בהתחשב בעובדה שהמשבר הכלכלי העולמי טרם חלף.
בתשובה לפנייה של This Is Money, סירב ה-BBC לומר כמה מתקציב השיווק הוא משקיע בקידום האתרים שלו בגוגל וכמה זמן הוא נוקט בטקטיקה הזו. "קידום תכנים כמו פרס מרקורי באופן מקוון הוא דרך יעילה להודיע למשלמי האגרה שרוצים לראות זאת או לקרוא על כך", מסר דובר התאגיד. "ל-BBC יש תקציב שנתי לשיווק, והתמורה לכסף עומדת בלב ההחלטות שמתקבלות כיצד להשתמש בתקציב הזה".
תגובות
(0)