פרנצ'סקה איודי, אווייה: "עתיד הארגונים – בשיתופיות מבוססת וידיאו"
"ה-'ילידים הדיגיטליים', שיותר ויותר מהם נכנסים לארגונים, רואים את הווידיאו כדבר בסיסי", אמרה איודי, מנהלת התחום בחברה לאזור אירופה ● היא ציטטה נתונים של חברות המחקר שמראים שהתחום צפוי לחוות בשנים הקרובות עלייה
"יותר ויותר 'ילידים דיגיטליים' נכנסים לעבוד בארגונים והם רוצים לקבל בעבודה את הטכנולוגיות שיש להם בבית. מבחינתם, תקשורת מבוססת וידיאו היא דבר בסיסי. לכן, כל חברות המחקר צופות שהשיתופיות בארגונים תהיה ברובה מבוססת תקשורת חזותית, בתוך שנתיים-שלוש", כך אמרה פרנצ'סקה איודי, מנהלת תחום וידיאו לאזור אירופה באווייה (Avaya).
איודי דיברה במסגרת כנס לקוחות שערך היום (ג') הסניף הישראלי של ענקית התקשורת, בהפקת אנשים ומחשבים, במלון ריץ קרלטון בהרצליה פיתוח ובהשתתפות עשרות לקוחות של אווייה בארץ. האירוע נשא את הכותרת Avaya Networking Road Show והנחה אותו תומר פרידור, מנהל הפעילות העסקית של אווייה ישראל.
לדברי איודי, היא הגיעה לאווייה דרך הרכישה של החברה את רדוויז'ן (Radvision) הישראלית. בדצמבר 2011 פורסם באנשים ומחשבים אודות הרכישה, וההחלטה הסופית בעניין התקבלה במרץ 2012. העסקה התבצעה תמורת 230-250 מיליון דולר. רדוויז'ן נמצאה אז בשליטת האחים זהר ויהודה זיסאפל, ועוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים להעברת שיחות ועידה בווידיאו, ברשתות תקשורת IP ודור שלישי. על בסיס הרכישה של רדוויז'ן הוקם מרכז המו"פ של אווייה בישראל, והוא מונה 200 עובדים.
העסקה אפשרה לאווייה להרחיב את אחיזתה בשוק התקשורת ככלל ולהיכנס לעולם שיחות הוועידה בווידיאו בפרט, אמרה איודי. "הפתרון שלנו לתחום הוא כולל, לרבות קופסאות תקשורת לשיחות חזותיות ברשת, רמקולים ומיקרופונים", ציינה. "כמו כן, חתמנו על הסכם עם סמסונג (Samsung), שמספקת לנו מסכים לשיחות הללו. בכך גיבשנו פתרון שמקביל למתחרות".
לדבריה, לתקשורת החזותית יש חשיבות בכלל וחשיבות בתקשורת הבין ארגונית והפנים ארגונית בפרט. היא ציטטה מחקר מתוך ספר בשם "המסר השקט", שלפיו רק 7% מהמסרים בשיחה ממוצעת עוברים באמצעות מילים ומשפטים, ואילו שאר ה-93% מועברים דרך אינטונציות או מחוות. "לכן, יש חשיבות רבה כל כך לתקשורת מבוססת וידיאו", ציינה.
עוד אמרה איודי כי שוק הווידיאו הארגוני העולמי נאמד בכ-3.5 מיליארד דולר בשנה, כמיליארד מתוכו באזור EMEA (ר"ת אירופה, המזרח התיכון ואפריקה), "מה שאומר שיש בו הזדמנות עסקית יוצאת דופן".
וידיאו כשירות
לדברי איודי, "השוק הזה גדל ומשתנה, ולצד השינויים הטכנולוגיים הרבים יש דרישה רבה מצד הלקוחות הארגוניים, המשתמשים". היא ציינה כי אחת המגמות החדשות הן שלצד אספקת הטכנולוגיה בדרך המסורתית, של רישוי, יש אפשרות לקבל אותה כשירות לפי דרישה, באמצעות VaaS (וידיאו כשירות). היא ציטטה נתון של אחת מחברות המחקר לפיו 200 מיליון עובדים ישתפו נתונים וישוחחו באמצעות שיחות ועידה בווידיאו עד סוף השנה, וציינה כי "זה נתון שממשיך לעלות בעקביות".
אחת הסיבות לגידול, הסבירה איודי, היא כי "ישנה יכולת לנצל את הטכנולוגיה במגוון מגזרים: בעולם הרפואה, לטובת רופאים או מטופלים מרוחקים, בעולם החינוך, לטובת לימוד מרחוק וסיוע מבוסס טכנולוגיה לתלמידים חולים ונכים, ועוד". מניע נוסף הוא "היכולת להתייעל בקלות, בשל עריכת שיחות ועידה עסקיות, כחלופה לנסיעות עבודה, הצורכות זמן וכסף".
איודי ציינה שלושה חוזי ענק שאווייה זכתה בהם במהלך 2014, עם משרדי המשפטים ברוסיה, סין וטורקיה. "לכל אחת משלוש המדינות יש עומס משפטי והטמעת הטכנולוגיה תביא לזירוז וקיצור משך התהליכים המשפטיים, לחיסכון בצורך להביא עדים מרוחקים לאולמות בית המשפט ולייעול התהליכים", אמרה.
על פי נתונים שציטטה מפיהם של אנליסטים מחברות המחקר, התחום צפוי לעלייה של יותר מ-20% בשלוש השנים הקרובות. "הם נימקו זאת ברצון של ארגונים לממש את תפיסת השיתופיות, כניסת מערכות תקשורת אחודות לארגונים והכניסה לעולם הנייד, שמאפשרת תקשורת באמצעות שיחות ועידה בווידיאו", הוסיפה.
לסיום אמרה איודי כי "הווידיאו מעמיק את החדירה שלנו בעולמות התקשורת בארגונים, משום שמדובר בטכנולוגיה קלה להטמעה, המספקת החזר השקעה מהיר, בתוך 3-5 חודשים. מדובר בצורך שכולם מכירים בחשיבותו: גרטנר (Gartner) מציינת את טכנולוגיות הווידיאו כמצויות בעדיפות במקום השלישי אצל המנמ"רים – זו השנה השלישית ברציפות. אווייה הצליחה לעשות את השינוי הנדרש על מנת להיות ממוצבת מול מתחרותיה, בהפכה מחברת תקשורת לחברת תקשורת ו-וידיאו".
תגובות
(0)