אדליו סנצ'ז, לנובו: "שוק השרתים ממשיך במגמת ההצטרכנות – וזה לא מתאים לאסטרטגיה של יבמ"

"במעבר ללנובו, עסקי השרתים מקבלים את קנה המידה שהיה חסר להם ביבמ", אמר סנצ'ז, שהיה מנכ"ל קבוצת שרתי ה-X86 ועבר יחד עימה לחברה הסינית

אדליו סנצ'ז, סגן נשיא בכיר למערכות ארגוניות בקבוצת העסקים הארגוניים של לנובו

"שוק השרתים ממשיך במגמת ההצטרכנות שלו וזה לא ממש מתאים לאסטרטגיה של יבמ (IBM). עם זאת, יש הזדמנויות גדולות מסביב לשוק השרתים והאחסון, והוא ממשיך להתפתח", כך אמר אדליו סנצ'ז, סגן נשיא בכיר למערכות ארגוניות בקבוצת העסקים הארגוניים של לנובו (Lenovo). לדבריו, "במעבר ללנובו, עסקי השרתים מקבלים את קנה המידה שהיה חסר להם ביבמ. יש מקום להמשך ההתפתחות של System X, אבל חייבים לשם כך להיות חזקים ותחרותיים".

סנצ'ז אמר את הדברים בראיון לאנשים ומחשבים. ענקית המחשוב הסינית רוכשת בשנים האחרונות כמעט את כל מה שזז. החברה, שקנתה בעשור הקודם את קבוצת המחשוב האישי מיבמ והפכה אותה מסיפור הצלחה לעסקה מנצחת, נמצאת במסע להפוך למובילה בכל שווקי המחשוב המודרני, עד וכולל טלפוניה.

לפני כחצי שנה היא רכשה, שוב מיבמ, את חטיבת שרתי ה-System X, המבוססים על מעבדי X86. כך היא הפכה בבת אחת לחברה השלישית בגודלה בשוק השרתים המסוים הזה. במסגרת העסקה עברה כל קבוצת שרתי ה-x86 מיבמ, על כלל אנשיה, לידי לנובו, בהם סנצ'ז, ששימש כמנכ"ל הקבוצה.

"ביליתי 32 שנים נפלאות ביבמ", אמר סנצ'ז. "מדובר בחברה נהדרת וייחודית בתעשיית ה-IT, ששורדת יותר מ-100 שנים, מאחר שהיא מתפתחת והופכת יותר לחברת שירותי תוכנה. זה טוב עבורה, כי זה מוביל אותה לשטחים רווחיים יותר".

יבמ לא יכולה הייתה להמשיך בשוק תחרותי כזה?
"כדי להצליח בתעשייה צריך לחדש כל הזמן, מכיוון שלקוחות זקוקים כיום לערך מהיר מאוד. אין זמן להרכיב את כל החומרה ואת כל ההתאמות. לקוחות צריכים פתרונות מהירים, וביבמ מצטיינים בנתינת פתרונות תוכנה מהירים. חסר לחטיבה הגודל מבחינת החומרה, קנה המידה שיאפשר לה להתחרות בשוק התחרותי הזה, ולנובו העניקה לה את הרגל השלישית של השרפרף".

"יש כיום בעולם שלושה ספקי רכיבים עיקריים בתחום: שניים מדרום קוריאה ואחד בארצות הברית. כשהיינו ביבמ, קנינו משלושת הספקים הללו מיליון פריטים. בלנובו אנחנו קונים מהם 100 מיליון פריטים – קנה המידה לו היינו זקוקים. זה מאפשר לנו להגיע לשווקים חדשים, שבעבר לא היינו יכולים להגיע אליהם או שההצעות שהיינו נותנים לא היו טובות מבחינת ערך".

בשביל מה לנובו בכלל צריכה את System X?
"משום שהפכה למספר אחת בתחום ה-PC, אף על פי שאף אחד לא האמין לה ולא נתן לה את הקרדיט. שוק ה-PC מתחיל להתבגר ולנובו התפתחה גם לשוק הטלפונים, אבל כשיש כל כך הרבה טלפונים צריכים שרת, וזה תחום הרבה יותר גבוה מ-PC. הדבר מאפשר ללנובו לנצל את היקף השוק ואת מה שהיא מניעה אליו. לנובו מתאימה באופן מושלם ל-System X, כי יש לה את אותם ערכים למצוינות, חדשנות ומינוף לצורך תקיפת התחום".

יחד עם 500 האנשים שעובדים בלנובו בתחום השרתים והאחסון עוד טרם הרכישה, יש כיום 7,000 עובדים בחטיבת השרתים של לנובו. לפי סנצ'ז, "שוק ה-IT כולו עובר בימים אלה שינוי רחב – Big Data, ענן, Analytics, וזה מה שהניע במידה מסוימת את הרכישה של החטיבה על ידי לנובו. אפשר לצפות מלנובו שתהיה שחקנית מאוד אגרסיבית, שנאמנה לשורשי החדשנות בתחום, כפי שאנחנו מורישים לה מיבמ, אבל שתהיה ידידותית יותר מאשר היינו בתקופת יבמ. הערוצים הם הדרך מספר אחת להגיע לשוק ונמנף את היכולות שלנו ושל לנובו, במיוחד בשרשרת האספקה, כדי להיות אגרסיביים יותר בשוק".

עושה רושם שאלה זמנים מעניינים.
"בהחלט, לאור השינויים בשוק. הרכישה היא צעד אמיץ שעשינו ויש הבנה מדוע עשינו את השינוי. ההיסטוריה מראה שלנובו יכולה לבצע, כמו שקרה ב-PC. היתרון שלנו הוא שעשינו את כל ההחלטות הקשות בשנה שעברה, לפני כולם, המעבר ללנובו בוצע באופן מצוין ויש לנו רוח חזקה במפרשים".

מה עם הפיתוח? ביבמ הוא התרכז בארצות הברית בלבד. זה ישתנה?
"כיום יש לנו פיתוח ומחקר בכמה מקומות בארצות הברית, וגם ברומניה, הודו, סין וטייוואן. בקרוב נפתח מרכז לפיתוח חדשנות בשטוטגרט ויש לנו מרכז פיתוח עם סאפ (SAP). ככל שנמשיך לגדול נחפש מקומות שטובים לפיתוח ושיהיו קרובים ללקוחות".

מה עם ישראל?
"יש לנו בישראל מעבדה שמאפשרת ללקוחות להגיע ולהתנסות במערכות, וזו הזדמנות לראות את המוצרים שלנו ולבצע הרצות. השוק הישראלי מאוד חשוב לנו ויש לנו בו לקוחות מאוד חזקים. אנחנו מעריכים את השוק הזה מאחר שהוא הכי טכנולוגי ומתקדם בעולם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים