תוכן שיווקי

מאיר אדלר, ה-CTO של CA Technologies: "מתודולוגיית DevOps יכולה לצמצם חובות טכניים שמדכאים את החדשנות"- חלק א'

15/03/2015 18:29
מאיר אדלר, ה-CTO של CA Technologies

ראיון עם מאיר אדלר, ה-CTO של CA Technologies.

מהו חוב טכני?
"חבר טוב שלי הוא מתכנת מעולה, אבל בכל הקשור לניהול החשבונות האישיים שלו, הוא אינו מהמצטיינים.

זכור לי שלפני מספר שנים רדפו אחריו הנושים, לאחר שהוא צבר חשבונות גבוהים מאוד בכרטיס האשראי שלו. הדברים הידרדרו עד כדי כך שהוא נאלץ לכבות את הטלפון הסלולרי שלו כדי לא לקבל שיחות. מצב לא נעים, נכון? לפחות הנושים האלה לא היו מהסוג שנותן 'הצעות שאי אפשר לסרב להן'.

אם נניח לרגע את הנוסטלגיה בצד, הצרות של חברי המאותגר באשראי דומות לבעיות הגדולות יותר שאיתן אנו מתמודדים במחלקת המיחשוב הארגונית, כאשר אנו צוברים 'חוב טכני' שאותו אנו מתקשים לשלם".

אם כן, מה ההסבר למונח?
"המונח 'חוב טכני' הוזכר בראשונה במסמך Agile Manifesto, בשנת 2001, והוא מתייחס למחיר שמשלמים ארגונים כאשר הם משחררים קוד שתוכנן באופן גרוע. בדומה לבעיה של החבר שהזכרתי, ככל שה-'חוב' שאנו צוברים גדול יותר, כך גדלה הריבית שעלינו לשלם במועד מאוחר יותר. ככל שאמורים הדברים בקוד גרוע, חברות עלולות לצבור 'חוב טכני' כה גבוה עד שהן נאלצות, במצבים קיצוניים, לדחות כל רעיון חדשני בשל הצורך 'לכבות שריפות' יקרות.

מבחינה ארגונית, נופל עיקר האשמה על כתפיהם של המפתחים והארכיטקטים. אחרי הכול, עלות התיקון של כל פגם שלא התגלה בקוד והגיע לסביבת הייצור גבוהה, אולי, פי 100 מאשר אילו הוא היה מתגלה בשלבים מוקדמים של הפיתוח. וכאשר מפתחים עוברים לפרויקטים אחרים וסדרי העדיפויות משתנים, קשה עוד יותר לתקן את הליקויים וסכומי ה-'חוב' צוברים ריבית דריבית. כך מתפתח כדור שלג מאיים".

בנושא "כיצד, אם כן, נוכח הלחצים שמפעילות היחידות העסקיות שדורשות אספקה מהירה של תוכנות חדשניות, נוכל להימנע מלצבור 'חובות טכניים?' מתודולוגיית DevOps, אשר נסמכת על המורשת של תפיסת Lean ושיטות Agile" נענה בחלק הבא.

המשך יבוא…

אירועים קרובים