משחקים ושעשועים: בואו לשחק ב-Heroes of Dragon Age

במלאות חמש שנים ליציאת המשחק המיתולוגי החליטה חברת ההפצה להשיק משחק נוסף שמבוסס על הדמויות שהופיעו בסדרה לכל אורכה ● צביקה קצבורג סוקר ומתמכר

צייר לי דרקון. מתוך אפליקציית: Heroes of Dragon Age

אחת מסדרות משחקי התפקידים האהובות ביותר בשנים האחרונות זכתה לשם Dragon Age. כמו כל משחק תפקידים טוב לסביבת ה-PC והקונסולות המובילות, Dragon Age היא סדרה מציעה סיפור ראשי מוצלח למדי עם גרפיקה טובה, התפתחות דמויות שמתאימה פחות או יותר לסגנון המשחק של השחקן, עלילות משנה שמוסיפות עוד אלמנטים לעלילה הראשית, והרבה, אבל הרבה מאוד, דמויות משנה שחלקן זכורות יותר וחלקן זכורות פחות. כמובן שגם מקומם של המפלצות והיצורים האחרים לא נפקד, כי אין מקום טוב מאשר משחק תפקידים מוצלח להפיח חיים בדרקון יורק אש שבמעוף כנפיו יכול להסתיר את השמש.

באחרונה, במלאות חמש שנים, פחות או יותר, ליציאת המשחק הראשון, הגיע גם השלישי לחנויות. מדובר ב-Dragon Age: Inquisition. עם יציאת המשחק החליטה החברה המפיצה, Electronic Arts, להוציא מעין משחק נוסף שמבוסס על הדמויות שהופיעו בסדרה לכל אורכה, הטובות והרעות כאחת, שמיועד לכל סביבות המשחק החברתיות, וזה אומר גם לסמארטפונים ולטאבלטים לצד נוכחות בפייסבוק (Facebook).

המשחק הזה מכונה Heroes of Dragon Age, ויש לציין שהוא לא מיועד רק לחובבי הסדרה, כי אין שום יתרון בכך שאתם מכירים את הדמויות וזוכרים היכן הן מופיעות ולמה. מדובר בבסיסו במשחק קלפים, אבל, כמיטב המסורת המתקדמת של משחקי המחשב, הקלפים מקבלים עוד וגידים וירטואליים ומוצגים במיטב הדמויות והתלבושות המתאימות.

השימוש בקלפים הללו הוא כדי לבנות קבוצות של לוחמים, כשכל קבוצה יכולה להכיל ארבעה לוחמים ועוד יצור גדול אחד – דב, דרקון או עכביש מופרע לדוגמה. לכל אחד מהלוחמים הללו, בדיוק כמו ליצורים, יש תכונות מסוימות שקובעות כמה נקודות נזק הוא יכול לספוג, כמה נקודות נזק הוא יכול לגרום, וגם מה מהירות התגובה שלו. את הקבוצה הזו לוקחים ומובילים לקרבות בהם הם צוברים ניסיון, צוברים כח נוסף, וכך אפשר לצאת לעוד הרפתקאות מתקדמות יותר.

הלוחמים מחולקים באופן עקרוני לארבע קבוצות ראשיות: לבנים, שחורים, אדומים וכחולים. ככל שמשתמשים בקבוצה ביותר לוחמים מאותו צבע, כך יש בונוס גדול יותר לסטטיסטיקות הרגילות של הקלפים-לוחמים. אבל, כל לוחם משתייך גם לקבוצה אחת או יותר בהתאם למשחקי המקור, ובחלקים מסוימים במשחק יש חשיבות רבה יותר לקטגורית השייכות 'השבטית' מאשר לצבע.

המשחק מחולק בגדול לשני חלקים: עלילה ראשית שמורכבת מסיפורים שנלקחים ישירות מהמשחקים המקוריים, שלידה עוד עלילות משנה שמשוחקות נגד המחשב, עלילות שמשתנות מדי פעם אך, ומצד שני אפשרויות רבות למאבקים ישירם נגד שחקנים אחרים שמחוברים למשחק ומציעים את יחידות הלוחמה שלהם. לעל חלק כזה במשחק יש מאגר נקודות לחימה משלו – שש קבועות לקרבות מול שחקנים ומספר הולך וגדל של נקודות, בהתאם לרמת השחקן, ללחימה בקרבות נגד המחשב.

בקרבות הללו זוכים, אם זוכים, בנקודות ניסיון שמאפשרות לעלות רמה באופן כללי וגם לשפר את הלוחמים והסטטיסטיקות שלהן – שיפורים אוטומטיים בהתאם לכל דמות ודמות, וכן בכסף וביהלומים. בכסף וביהלומים משתמשים כדי לרכוש לוחמים חדשים, וכמובן שהיהלומים משמשים לרכישת לוחמים טובים יותר.

למה הכוונה? מעבר לחלוקה לצבע ולקטגוריות, הדמויות והיצורים במשחק גם מתחלקים לארבע רמות לוחמים: רגילים, לא רגילים, אפיים ואגדות. החלוקה הזו קובעת את הרמה המרבית שכל לוחם יכול להגיע אליה מ-15 לחלק מהרגילים ועד 90 לחלק מהאגדות, וזה כמובן משפיע באופן ישיר על הסטטיסטיקות של הלוחמים החל מהרגע הראשון שהם מצטרפים ללחימה. המלצה ראשונה כחשקן שכבר קצת מנוסה במשחק היא לשמור את היהלומים ככל הניתן, עד שמגיעים לצבירה שמאפשרת לרכוש 10 לוחמים מתקדמים בבת אחת. חבילה כזו מבטיחה מספר לוחמים אגדיים ועוזרת מאוד להתקדם במשחק במהירות.

בנוסף, מאפשר המשחק לקדם כל לוחם עד לרמה רביעית באופן כללי, ולא משנה לאיזו רמת לחימה הוא שייך. את זה משיגים על ידי צירוף של לוחמים זהים מהקלפים שנמצאים במאגר של השחקן. ומעבר לכך, אפשר להשתמש בלוחמים כדי לחזק לוחמים אחרים, כשחריצי החיזוק, הגנתיים או התקפיים, נפתחים לאור ההתקדמות הפנימית של הקלפים-לוחמים ברמות.

מגוון הקרבות משתנה בכל יום. ביום מסוים, בקרבות מול שחקנים אחרים זוכים פתאום הקלפים הפשוטים ביותר להיות מלכים ליום אחד, ולמחרת דווקא המעוותים הם אלו שזוכים להיות מועדפים. מעבר לכך יש עוד הרבה אפשרויות לקרבות שמוסיפים ניסיון, שיקויים, שחקנים ואפילו אבנים טובות – אבנים אלו, אם משתמשים בהן, משפיעות על הסטטיסטיקות באופן זמני, וכן, גם הן מחולקות לארבע רמות.

Heroes of Dragon Age הוא משחק קלפי לחימה מוצלח ועשוי היטב עם גרפיקה טובה. זה אולי נשמע מסובך, אבל ההסברים בהתחלת המשחק מבארים הכל. אם אתם אוהבים את הז/אנר, ואת Dragon Age מצד שני, צפויה לכם הנאה ממושכת.

להורדה עבור אנדרואיד (Android) לחצו כאן
להורדה עבור iOS לחצו כאן
למשחק הפייסבוק לחצו כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים