טום מנדוזה, ממייסדי נט-אפ: "נמשיך להתחרות ב-EMC עד שנביס אותה כליל"

"למרות המיתון - הגדלנו את נתח השוק שלנו בעולם האחסון לעומת המתחרות", אמר לאנשים ומחשבים מנדוזה, שמבקר בישראל בימים אלה ● לדבריו, "EMC טעתה כששילמה עבור דטה דומיין 2 מיליארד דולרים יותר ממה שהצענו" ● מצהיר: "אינני מפחד מ-HP, כי היא הולכת לעולם השירותים ולא תשקיע באחסון" ● וגם: מנדוזה נפרד באופן אישי משלמה נטף, מנכ"ל נט-אפ ישראל לשעבר

"EMC הייתה ונותרה יריבה מרה שלנו. נט-אפ (NetApp) מתמקדת ותמשיך להתמקד ב-EMC ולהתחרות במגרש הביתי שלה, עד שנביס אותה כליל", אמר טום מנדוזה, ממייסדי נט-אפ וכיום סגן יו"ר הדירקטוריון שלה, בראיון לאנשים ומחשבים. מנדוזה הגיע אמש (ב') ארצה באופן מיוחד, כדי להשתתף באירוע הפרידה משלמה נטף, מנכ"ל נט-אפ ישראל לשעבר.

לדברי מנדוזה, "EMC היא יריבה מרה וזה ברור. למזלנו היא לא ממוקדת רק באחסון, ופועלת גם בשדות נוספים. למרות זאת, אנו ממשיכים לתקוע מקלות בגלגליה כל הזמן. רק בשבוע שעבר, בנק גדול בארה"ב רכש בנק אחר, שהיה מבוסס כולו EMC, והמנמ"ר, בגיבוי ההנהלה, החליט על הגירת כלל האחסון של הבנק שנרכש לנט-אפ. מעבר להיבט הכספי, אני שבע רצון מההחלטה, זאת תעודת כבוד עבורנו".

לגבי רכישת EMC את דטה דומיין (Data Domain), קובע מנדוזה, כי "הם עשו טעות כשהסכימו לשלם שני מיליארד דולרים יותר ממה שנט-אפ הציעה. הרי שבועות ספורים לפני כן הם הצהירו שאין להם צורך בטכנולוגיה של דטה דומיין, כי יש להם מוצרי דה-דופליקציה משלהם. אז מדוע לרכוש? רק כדי להרגיז אותנו. בעלי המניות שלנו שיבחו את נט-אפ על שנסוגה במאבק על הרכישה. ממילא לנו יש מענה טוב יותר למניעת שכפול מידע".

בכלל, הוא מספר, "הרבעונים האחרונים הסבו הרבה נחת לנט-אפ, כי למרות שהחברה השיגה תוצאות 'שטוחות', הרי שכלל מתחרותיה חוו ירידות בהכנסות ובמכירות, ועל חשבונן הגדלנו את נתח השוק שלנו בכל מגזרי התעשייה ובכל פלחי עולם האחסון".

כיצד נט-אפ ואתה בפרט מתבוננים ביבמ (IBM) ו-HP?
"יבמ היא גם שותפה וגם מתחרה. אני מעריך שהשותפות עמם תתרחב, הם מתרגלים אלינו ורואים את היתרונות שבהטמעת מוצרינו על פלטפורמות של יבמ ולא של אחסון יבמ על פלטפורמות אלו… HP הולכת לכיוון של שירותים עם EDS. מה שנובע להערכתי מהמהלך הוא שהם יזניחו את תחום האחסון. כבר כיום יש מגזרים רבים שאין בהם נוכחות ל-HP והמגמה תחריף. בעולם האחסון אין ל-HP הצלחה רבה, הם הולכים ומאבדים נתחי שוק, כמו סאן (Sun)".

מהן המגמות הנוכחיות והעתידיות בעולם האחסון?
"עדיין מדברים על וירטואליזציה יותר מאשר מטמיעים אותה בפועל. יש לנו שילוב הדוק לפלטפורמה של VMware, ואנו משיקים בחודשים האחרונים עוד ועוד יכולות ומוצרים. אנו מתממשקים היטב גם למכונות הווירטואליזציה של סיטריקס (Citrix) ומיקרוסופט (Microsoft). כל עשרת הבנקים הגדולים בארה"ב מימשו פרויקטי וירטואליזציה עם נט-אפ, בשל התועלות הנובעות מכך: אבטחת מידע, קונסולידציה, צמצום עלויות, וקיצור משך פריסת הווירטואליזציה עם רכיבי אחסון, תוכנה ועבודה ברשת. פרויקטי וירטואליזציה יימשכו בקצב מוגבר בשנתיים הבאות.

מגמה נוספת שאנו מבחינים בניצניה היא מיחשוב ענן. אנו ב-IT של נט-אפ מוציאים כל הזמן שירותים ויישומים החוצה לענן, ולהערכתי השוק יתקדם לשם באגרסיביות בעתיד".

מה לגבי רכישות עתידיות של חברות וטכנולוגיות?
"אנחנו מתעניינים רק במה שנוגע לניהול המידע. אנו מאד מקפידים שלמנהלי האחסון יהיה את מירב הידע על מה שקורה באיחסון שלהם. מעניינת אותי כל סטארט-אפ שמטפל בדרך בה יוצג המידע למשתמשים, ויקצר את משך הזמן שהוא ישונע. יעילות היא שם המשחק פה. תחומים נוספים מעניינים, הם המשיקים לנו – אבטחת מידע, דה-דופליקציה, ושחזור.

רכשנו כמה חברות, חלקן ישראליות. המטרה היא להביא ללקוחות שכורעים תחת נטל האחסון יותר ערך, על ידי תוכנות שתספקנה אותו למנהלי מערך האיחסון. אנו, בניגוד למתחרינו, מתמקדים רק באחסון ואותו מעשירים, והרכישות שלנו מבטאות את המיקוד הזה באופן נחרץ. בניגוד לספקיות אחרות, לא נתפזר לכיוונים ולתחומים אחרים. יש לנו הרבה מה לגדול בשוק האחסון הענק".

מה לגבי השוק הישראלי?
"ישראל מאוד חשובה עבורנו. נתח השוק שלנו בישראל הוא מהגבוהים בעולם, יחסית לגודלו הכולל של שוק האחסון. בנוסף, ישראל מאוד מתקדמת מבחינה טכנולוגית, ולקוחות מאמצים טכנולוגיות אחסון מתקדמות – מה שתואם את הצרכים והיכולות שלנו. כמו כן, ישראל מהווה כר פוטנציאלי רחב לרכישות עתידיות שלנו".

אתה פועל פחות בנט-אפ ויותר באקדמיה ובהרצאות. מדוע?
"כי אני אוהב לדבר על תרבות ארגונית בתאגידים. אחרי שנבחרנו על ידי פורצ'ן (Fortune), כ-'מקום העבודה המגניב ביותר לעבוד בו', התראיינתי לרשת פוקס (Fox), ונשאלתי האם האמנתי שזה יקרה. עניתי שלא. אני רוצה להיות במקום עבודה שכולם גאים בו. יש לי תיאוריה שלמה, לא כולה פרי רעיונות שלי כמובן, על האופן שבו תאגיד יכול להעצים את העובד ולהפך. לעובדים, בסופו של דבר לא משנה הכסף, או סוג המכונית – רק היחס. תן לעובד יעד, והערך אותו כשיגיע אליו, ועשית עובד גאה ומסופק. אנשים עוזבים מקומות עבודה רק בגלל שלא מעריכים אותם, לא בגלל תנאים. אסור כמובן שזה יגיע למקרים קיצוניים, כמו עובד נט-אפ שבאמצע חופשתו נסע ארבע שעות לעזור ללקוח לתקן מערכת, שבכלל אינה בתחום אחריותו…

אני שמח שקיבלתי עם דן וורמנהובן, עד לאחרונה המנכ"ל, את פרס המנהיגות של מורגן סטנלי למסחר בינלאומי. הפרס מציין אנשים שמנהיגותם האישית תרמה משמעותית לשימוש היעיל ב-IT, תוך המרה חיובית של ערך אחד בערך אחר – בעולם כולו. הוא מעניק גושפנקא לתיאוריות שלי, שאותן אני מממש ביצירת התרבות הארגונית של נט-אפ, והשגנו אותה כצוות. לגבי מנהיגות, אני מאמין שלאנשים לא אכפת מה אתה יודע – עליהם לדעת שאכפת לך. ככה תצליח לייצר בהם את ההתלהבות והתשוקה למכור ולהאמין במוצרים ובטכנולוגיה שהם מוכרים".

"תחסר לנו מאוד"

מנדוזה היה אורח הכבוד והגיע בהפתעה למסיבת פרידה שנערכה לכבודו של שלמה נטף, ששימש כמנהל הסניף הישראלי של נט-אפ מאז שנת 2000 ועד לפני חודשים אחדים. כן נטף היה מנהל מכירות בכיר לאזור אגן הים התיכון ואפריקה. למסיבה שנערכה במועדון רידינג בנמל תל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו בכירים רבים, ביניהם: חיים מזרחי – מנכ"ל תים מקבוצת מלם-תים, דורון רוזנבלום – מנכ"ל גלאסהאוס (Glasshouse) ישראל, מיכאל בורשטיין – מנהל בגלאסהאוס ישראל, אבי נורמן – מנכ"ל TIE, זרוע ההפצה של נט-אפ בארץ, שריג צור – מנכ"ל אנקור, משה חורב – מנכ"ל אורקל (Oracle) ישראל, יואב ויינברג – מנכ"ל א.מ.ת מיחשוב, שי נוני – מנהל דטה דומיין ישראל, אלירן מלכי – מנכ"ל וראסיטי, אלי לופז – לשעבר מנהל מכירות בנט-אפ, וכן בכירים מנט-אפ באזור, ביניהם בצ'ת יומרוקצ'לי – מנהל נט-אפ טורקיה. מבין המנמ"רים הגיעו רונית רובין ויזה-כ.א.ל, יורם שולטהייס ההסתדרות החדשה, מוקי השמשוני רפאל, ורבים מהצבא וזרועות הביטחון השונות ומהמגזר הפיננסי.

את האירוע הנחה ינון וטשר, מנהל מכירות ללקוחות אסטרטגיים, נט-אפ ישראל, שאמר, כי בזכות נטף, צמח הסניף הישראלי והגיע למעמד אזורי מכובד, עם 60 אנשי מכירות. רפי שקולניק, מנכ"ל נט-אפ ישראל, אמר, כי חווה יחד עם נטף כמות מדהימה של חוויות, והוסיף: "החברה בלא שלמה אינה אותה חברה, הוא חסר לנו מאוד". מנדוזה אמר, כי נטף, בהתנהגותו המשלבת חמימות מזרח תיכונית עם מנטליות אירופאית, "הצליח לגעת באנשים ולרגש, כמו זורבה היווני". נטף הודה לכולם ואמר, כי "עברתי תקופה מדהימה בנט-אפ ומה שיישאר לי זה החברות".

בסיום האירוע נטף, מנדוזה ושקולניק, חילקו פרסים כספיים בשווי 20,000 שקלים, ללקוחות מצטיינים – ואלו מצידם, תרמו את הכסף לעמותות שונות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים