תוכן שיווקי

מה נשתנה? הרבה מאוד ומהר

31/03/2015 11:39
מאיר עמור, מנכ''ל FireEye ישראל

כתב: מאיר עמור, מנכ"ל CA Technologies ישראל

בעוד מספר ימים נסב כולנו לשולחן הסדר המסורתי והצעיר מבינינו ישאל את הקושיות: "מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות?"

אני תוהה מה נשתנה, ובעצם מה לא נשתנה, בעולם הטכנולוגי שבו אני מצוי שנים רבות. בשנים האחרונות, קצב ועוצמת השינויים גדולים מכל מה שחווינו בעבר.

מה נשתנה בעולם שבו אפליקציה היא כבר לא ריצת לילה במחשב על, במחשב האישי או בלפטופ, אלא מבול של שירותים ויכולות העוטפים אותנו בכל רגע ורגע ובכל תחום בחיינו?

מה נשתנה בעולם שבו כלכלת האפליקציות משנה את כללי המשחק וקובעת סטנדרטים חדשים בעולמות המסחר, וכך מאפשרת לצרכנים לצרוך הכול מכל מקום ובכל זמן? סטארט-אפים שמונים עובדים בודדים יכולים לשנות כללי יסוד וסדרי עולם.

מה נשתנה בעולם שבו פקיד בנק מסורתי הופך לאפליקציה במובייל וסניף בנק הופך ליותר וירטואלי או ממש דיגיטלי?

מה נשתנה בעולם שבו המפה לניווט וה-GPS כמעט שנעלמו מחיינו, וללא Waze לא נעז לצאת מפתח ביתנו?

מה נשתנה בעולם שבו תפקידו של סמנכ"ל הטכנולוגיות בארגון אינו לנהל רצפת מחשב, עובדים וכוח מחשוב, אלא הוא הופך לברוקר שנדרש לחלק פחות משאבים בין ענן פרטי לציבורי ובין מיקור-חוץ למפתחים חיצוניים, ולספק הרבה בפחות ויותר מהר?

מה נשתנה בעולם ה-IT, שבו מנהל המחשוב נדרש לשורת הרווח של הארגון אל מול מנהלי השיווק והפיתוח העסקי שנדרשים לתת מענה ושירותים לצרכנים צעירים, רעבים וחסרי סבלנות? עולם בו מנהלי הפיתוח נדרשים לגמישות וזמינות מקסימלית (אג'יליות) ו-DevOps הפך למושג נפוץ ובעל ערך ביותר ויותר ארגונים?

מה נשתנה בעולם שבו אבטחת מידע היא לא רק הגנה מהאקרים וממתקפות סייבר אלא גורם מאפשר לצמיחה, מתן שירותים והנגשת מידע ליותר ויותר צרכנים ומפתחים?

בעולם משתנה, חברות וספקים חייבים להמציא את עצמם מחדש. בעיקר בעולם התוכנה. עליהם למקד את הפיתוח האורגני, הרכישות והמיזוגים בתחומים המשתנים והצומחים ולאפשר ללקוחות, תוך שותפות מלאה, להיערך לעידן החדש. בעולם זה צריך סמנכ"ל הטכנולוגיות להתמודד עם הדרישות העסקיות התכופות ועם צרכנים בעלי אופי שונה מבעבר.

CA Technologies השכילה להבין את המגמות והשינויים החדשים ובשנים האחרונות – בעיקר מאז כניסתו של המנכ"ל החדש, מייק גרגואר – רכשה חברות מובילות בעולם ה-DevOps כמו נוליו הישראלית וליסה האמריקנית, ואת Layer 7, שמתמחה בעולם ניהול ה-API'S. במקביל היא מבצעת השקעות גדולות בפיתוחים אורגניים במרכזי הפיתוח של החברה ברחבי העולם, תוך מיקוד בכלכלת האפליקציות, המתפתחת בקצב מדהים ומשנה את המפה הטכנולוגית בארגונים רבים.

לסיכום, מה נשתנה? הרבה מאוד – ומהר.

חג חרות אמיתי ושמח לכם ולבני משפחותיכם.

אירועים קרובים