השנה המאתגרת ביותר של המנמ"רים

האתגרים שעומדים בפני המנמ"רים אינם פשוטים, הלחץ עליהם גובר והם צריכים להוכיח את עצמם יום יום ושעה שעה ● מפגש שערכה אורקל הראה שהעובדות הללו לא גורמת להם למאוס בתפקיד - אלא להיפך

מעמדם של המנמ"רים - בתהליך שינוי. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

2015 היא אחת השנים היותר מאתגרות עבור המנמ"רים בכל העולם ועומדים בפניהם אתגרים לא פשוטים. המימוש של האתגרים לא תלוי כמובן רק במנמ"רים עצמם אלא בסביבה שבה הם חיים – הכלכלית והחברתית. כך או כך, הלחץ עליהם הולך וגובר, ואיתו האחרות הכבדה. הדבר לא גורם לאף אחד מהם למאוס בתפקיד שלו – אלא להיפך. זה היה אחד המסרים במפגש של מנמ"רים מחברות גלובליות שערכה אורקל (Oracle) לא מכבר.

במהלך המפגש הוגדרו שלושה נושאים שעומדים על סדר היום של המנמ"ר: התמודדות עם אתגרי אבטחה, כולל סייבר, התמודדות עם שינויים בלתי צפויים ומאבק תמידי מל הנהלות שלהוטות לקצץ בתקציבים ודורשות התייעלות.

הדעה הרווחת בקרב המנמ"רים שהשתתפו במפגש הייתה שנפל בחלקם להיות באחת התקופות היותר מעניינות. אחת הסיבות לכך היא שלמנמ"ר של ימינו יש לא רק יכולות אנליטיות אלא גם יכולות שיווקיות, כלומר – הוא מסוגל לממש את המטרות העסקיות של הארגון בו הוא עובד. מנמ"ר ממוצע יודע לתמחר, לנהל קמפיינים ולתפקד בסביבה רב ערוצית, כולל התייחסות לעידן המובייל.

תורמת לכך העובדה שהטכנולוגיה נמצאת הרבה יותר בפוקוס של מנהיגים. זאת, על אף שהמטרה שלהם לא השתנתה: לממש את המטרות העסקיות של החברה.

במהלך הכנס שיתפו כמה מנמ"רים טיפים לחבריהם. אחד מהם הוא שארגז הכלים של המנמ"ר יכלול כלים שיאפשרו לו לבצע אופטימיזציה ופרודוקטיביות של המידע והפתרונות המותאמים למציאות של הארגון שלהם, ולמציאות הכללית.

כך, לדוגמה, אנופ שארמה, המנמ"ר של ג'נרל אלקטריק (GE), אמר כי הצניחה במחירי הנפט מייצרת הזדמנויות למנמ"רים לשנות בצורה דרמטית את מה שהם מספקים ומפתחים. המגמות הכלכליות מאלצות אותם לחשוב שנית על הדברים שבהם הם צריכים להשקיע את התקציבים שלהם וכיצד מחזירים את ההשקעה בהם. הוא עצמו, למשל, משקיע בתוכניות ובפרויקטים שמסייעים לארגון שלהם לאפשר אופטימיזציה ופרודוקטיביות מקסימלית בשירות שהם מקבלים מהארגון.

הצפת ערך המידע ללקוח

המנמ"רים האחרים הסכימו עם מגמה זו והצביעו על חשיבות העצמת השימוש בכלים אנליטיים, משום שחשיבות הצפת הערך של המידע עבור הלקוח חשוב ביותר ולא פחות לבעלי המניות של החברות. מידע מעובד ונכון יכול להעצים כל תחום, החל מהשיווק ועד לשרשרת ההפצה. מידע גם יכול לשנות תדמית של ארגון כתוצאה מחוסר שביעות רצון שמבוססת על מידע לא מלא.

כך, למשל, מנמ"ר של רשת בתי מלון גדולה בארצות הברית סיפר כי בסקר שביעות רצון שערכה הרשת כתבו חלק מהאורחים שהבחינו שמרבית האורחים במלון שייכים דווקא למין הנשי. "בזכות היכולת של ה-IT לנתח מידע מתוך כרטיסי האשראי, הוכחנו להם שזה לא נכון", אמר. "מידע שכזה בהחלט יכול להשפיע על לא מעטים להמליץ על המלון לחבריהם. זו גם דוגמה כיצד מערכות מידע מסייעות לשיפור חוויית הלקוח בזכות יכולות אנליטיות".

גם בתחום הסייבר יש למנמ"רים לתרום לא מעט – לא רק בהיבט התפעולי של אבטחת המידע, אלא גם ביכולת לספק לאנשים המתאימים את הכלים שיאפשרו להם לשתף מידע עם ארגונים אחרים בעולם ולקבל בזמן התראות על תקיפות ואיומים. זהו טרנד שמתחיל להתהוות באמצעות מרכזי SOC שארגונים בונים ומקבל רוח גבית מיצרניות אבטחה. המידע המעובד והיכולת לספק את התשובות בזמן אמת הם בשליטת המנמ"ר – וזה אתגר לא פשוט.

עם זאת, ציינו המנמ"רים כי הלהיטות להניע ולסייע לארגון לפרוץ לדרכים חדשות ולהעצים את חוויית הלקוח צריכה להיעשות בזהירות. מדוע? מפני שלכל שינוי יש משמעות מבחינת הדרך שבה הלקוח צריך להתנהג ויש לוודא שהשינוי הזה תואם את צרכיו ואת מה שהוא רגיל לעשות.

לדוגמה, אמרו המנמ"רים, מאוד נחמד להשקיע בחוויית לקוח ב-Web, אבל תמיד צריך לקחת בחשבון הפרעות שעולות מהדרך שעליה נוסעים הלקוחות ובדרך בה הם צורכים את השירותים שלנו.

ובאותו הזמן באוסטרליה

מכאן נעבור למקום אחר בעולם – אוסטרליה. מחקר שערכה דלויט (Deloitte) מעלה כי המנמ"רים שם מעריכים שנושאי הדיגיטל והאנליטקה ימשיכו להעסיק אותם גם בשנה הקרובה. גם בארץ הקנגורו המנמ"רים ממקדים את פעילותם בחיזוק היכולות של הארגון לשרת טוב יותר את לקוחותיו.

מסתבר שהמצב בתחום זה באוסטרליה לא מעודד ועל פי דלויט, רק 17% מתקציב ה-IT מופנה לחיזוק מימוש היעדים העסקיים של הארגון. המנמ"רים ציינו במחקר שבשנה וחצי הקרובה הם מתכוונים לשנות את המצב ולהגדיל את החלק של ה-IT בתחום ל-54%.

המנמ"רים נשאלו איפה היו משקיעים את התקציב אילו היו מגדילים להם אותו. שליש מהם הצביעו על תחומי ה-Big Data והאנליטיקה, 12% ציינו את המובייל ואחרים דיברו על ענן ציבורי. המעניין הוא שנושאי הסייבר והאבטחה עומדים באוסטרליה בסדר עדיפות נמוך, בניגוד למחקרים שנערכו בקרב מנמ"רים במדינות אחרות. שם אולי מרגישים בטוחים יותר ויש להם פחות אויבים.

השורה התחתונה: עולם מערכות המידע ממשיך לצאת מהקופסאות והמסגרות שהוא היה רגיל לחיות בהם. העולמות האלה היוו אזורי נוחות עבור המנמ"רים ועובדי ה-IT, אבל הפכו להיות חומות מבוצרות עבור יתר עובדי הארגון – ובעיקר מנהליו. הקריטיות של מערכות המידע בתפעול העסקים ומימוש היעדים העסקיים הקפיצו את המנמ"רים בבת אחת אל עבר קומת ההנהלה. מקומם בישיבות ההנהלה הפך להיות חשוב והם שם לא רק מטעמי כבוד או דרגה, אלא מצפים מהם להיות הזרקור שמאיר את הדרך לכל הארגון, בכל תחום ובכל שטח. זוהי תכונה שנדרשת מבעלי מקצועות מסוימים מאוד שצריכים להוכיח את עצמם בכל יום ובכל שעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים