חוקרים טוענים: הצנזורה הסינית מבצעת מתקפות למניעת שירות באמצעות "התותח הגדול"

לפי החוקרים, הסינים החלו לתקוף אתרים לאחר שפעילים למען חופש הדיבור במדינה מצאו דרכים לעקוף את הצנזורה שהשלטונות מפעילים עליהם

לא נחים לרגע. סין

במחקר חדש שפורסם בסין טוענים החוקרים כי בצנזורה הסינית לא מסתפקים עוד בחסימה של אתרים מהמערב, אלא מבצעים מתקפות ממוקדות למניעת שירות נגד אתרים מערביים ספציפיים באמצעות כלי שזכה לכינוי "התותח הגדול" (על משקל "החומה הגדולה" – הכינוי של הצנזורה הסינית).

המתקפות שמבוצעות בגלוי נגד אתרים השוכנים במדינות אחרות עלולות לגרור ביקורת בינלאומית כלפי סין, והחוקרים תוהים אם בבייג'ינג מתעלמים מאפשרות זו – או שדווקא מעונינים לעורר מהומה. "הם משתמשים בכלים רבי עוצמה, ואנו תוהים באשר לשיקולים שהובילו אותם לבצע מתקפות למניעת שירות בצורה כה גלויה", ציין החוקר ג'ון סקוט-ריילטון.

החוקרים מעריכים כי הסינים החלו לתקוף אתרים בשל הדרכים שמצאו הפעילים למען חופש הדיבור על מנת לעקוף את הצנזורה ולאפשר לאזרחי סין לקרוא אתרים מהמערב בצורה חופשית.

בחודש שעבר נערכו שתי מתקפות של "התותח הגדול", תוך ניצול דפדפנים של משתמשים תמימים – טוענים החוקרים מ-Citizen Lab של אוניברסיטת טורונטו, המכון הבינלאומי למדעי המחשב, אוניברסיטת קליפורניה בברקלי ואוניברסיטת פרינסטון. האתרים שהותקפו היו, על פי החוקרים, אתר Greatfire, שמפעילים גולים סיניים על מנת להילחם בצנזורה המופעלת בייג'ינג, ואתר Github, שמארח כלים שמאפשרים למשתמשים בסין לעקוף את הצנזורה ולקרוא את הניו-יורק טיימס (New York Times) בסינית.

"בשינויים טכניים קלים יכול 'התותח הגדול' לשמש גם להפצה של תוכנות זדוניות", הזהיר סקוט-ריילטון. "הם יכולים להחליף קבצים נספחים לגיטימיים בתוכנות זדוניות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים